Gå til innhold

Å gni inn at jeg ikke er invitert i barnedåpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere og god fredag :)

Jeg har en liten case her som jeg tenkte å høre med deres synspunkter om. Er ikke invitert i barnedåpen til ei venninne, barndomsvenninne. 

Så er det snakk om å ta en kaffe ute til uka, der hun ene venninna spurte om å ta den i neste uke. Hun er invitert. 

Svaret jeg for fra hun som skal ha baredåpen: det spørs hvilken dag dere tenker, for har mye å gjøre da det er barnedåp neste helg  😂 

For meg så blir det litt unødvendig og hun vet jo at hun ikke skal invitere meg. Så hvorfor gni det inn, istedenfor å bare forholde seg til Kaffe avtalen? Jeg reagerer bare litt på at hun tar det opp. Jeg hadde holdt kjeft om det om det var motsatt. 

Mista litt lysten på å dra.. Er jeg for sensitiv eller hadde dere å reagert? 

 

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei dere og god fredag :)

Jeg har en liten case her som jeg tenkte å høre med deres synspunkter om. Jeg er alt for sensitiv.

Ja, det er du.

 

Anonymkode: a3f64...bd3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er oversensitiv. Hun konstaterer jo bare at det er travelt før dåpen, noe som er fakta. Ville det vært bedre om hun bare sa at det passet bedre uken etter fordi hun var så travel? Men at hun utelot å si noe om dåpen? Det vill jo vært kjemperart! Tipper at hun ikke legger så mye i det som deg :)

Anonymkode: 39f70...15f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke å gni inn. Forventet du faktisk å bli invitert I dåpen? 

Anonymkode: 960c7...b66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er andre venninner som er inviterte og utenom deg ville jeg sagt hun er dust. 

Om det kun er familie så er du for sensitiv. 

Anonymkode: d8212...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du slipper unna  familie, gamle tanter, unger som hyler og dyre gaver. Du slipper også unna konfirmasjonen.

Anonymkode: c8439...cdf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart dere syns jeg er oversensitiv, når det er flere venninner som kommer utenom meg. Hadde det ikke vært det, så hadde jeg selvfølgelig ikke reagert. 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om det er andre venninner som er inviterte og utenom deg ville jeg sagt hun er dust. 

Om det kun er familie så er du for sensitiv. 

Anonymkode: d8212...8ed

Takk for forståelsen. Ja det er andre venninner. Ts

Anonymkode: d7536...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke å gni inn. Forventet du faktisk å bli invitert I dåpen? 

Anonymkode: 960c7...b66

Ja, jeg forventet helt ærlig det. 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du er oversensitiv. Hun konstaterer jo bare at det er travelt før dåpen, noe som er fakta. Ville det vært bedre om hun bare sa at det passet bedre uken etter fordi hun var så travel? Men at hun utelot å si noe om dåpen? Det vill jo vært kjemperart! Tipper at hun ikke legger så mye i det som deg :)

Anonymkode: 39f70...15f

Ja, hun er ærlig det skal hun ha. Jo men det er tross alt flere venninner som er inviterte, men ikke jeg. Da synes jeg det er unødvendig å fronte det mer enn hun må. Ts

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (24 minutter siden):

Du er sensitiv og hun er ufølsom. 

Ja :)

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, hun er ærlig det skal hun ha. Jo men det er tross alt flere venninner som er inviterte, men ikke jeg. Da synes jeg det er unødvendig å fronte det mer enn hun må. Ts

Anonymkode: d7536...51f

Har hun forklart deg hvorfor de er invitert og ikke du? 

Hvis du forventet å bli invitert, men ikke ble det, burde du jo kunne få en grunn for det. 

 

I min verden er det ganske unormalt å bli invitert i dåp av venner. For meg er det en familie-ting, der kanskje et vennepar er invitert som faddere. 

Anonymkode: 4be9d...859

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hun forklart deg hvorfor de er invitert og ikke du? 

Hvis du forventet å bli invitert, men ikke ble det, burde du jo kunne få en grunn for det. 

 

I min verden er det ganske unormalt å bli invitert i dåp av venner. For meg er det en familie-ting, der kanskje et vennepar er invitert som faddere. 

Anonymkode: 4be9d...859

Nei, det er det hun ikke har. Har ikke spurt heller, fordi ønsker ikke drama. Ville du spurt? Hvordan ville du lagt det frem? 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som en over skriver så er nok både du sensitiv og hun ufølsom. Jeg ville nok også reagert hvis flere venner er invitert i dåpen og man er gode venner.

Jeg hadde en i familien jeg ikke ble invitert i dåpen til, og resultatet er at vi har minimal kontakt etter det fordi det ikke var logisk at jeg ikke ble invitert. Jeg bærer ikke noe nag eller noe, men innså at relasjonen var en annen jeg trodde.

Du må selv finne ut om du vil ta den praten, for åpenbart så går det inn på deg at du ikke er invitert. Ting har en uvane med å endre seg etter noe slikt.

Anonymkode: 0d9cd...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er det hun ikke har. Har ikke spurt heller, fordi ønsker ikke drama. Ville du spurt? Hvordan ville du lagt det frem? 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Jeg ville skrevet: 
"Hei! Jeg har fått vite at både X, Y og Z er invitert i barnedåpen deres, og ikke jeg. Det gjør at jeg føler meg litt skuffet og utenfor. Jeg hadde fått inntrykk av at jeg også kom til å bli invitert. 
Det hadde vært fint å forstå hvorfor dere valgte å ikke invitere meg." 

Eller noe sånt. 

Forstår at du ikke vil lage drama. Men noe "drama" vil det bli av dette uansett. For du kommer til å ha dette i bakhodet i alle sammenhenger fremover, og se alle ganger hun er ufølsom mot deg. 
På sikt vil nok dette kunne ødelegge vennskapet deres, om det ikke allerede har gjort det. 

Anonymkode: 4be9d...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hun er ærlig det skal hun ha. Jo men det er tross alt flere venninner som er inviterte, men ikke jeg. Da synes jeg det er unødvendig å fronte det mer enn hun må. Ts

Anonymkode: d7536...51f

Hvor mange er invitert? Er det alle utenom deg? Jeg er vant med at kun faddere er invitert utenom familie og det er begrenset antall faddere 

Anonymkode: 960c7...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange er invitert? Er det alle utenom deg? Jeg er vant med at kun faddere er invitert utenom familie og det er begrenset antall faddere 

Anonymkode: 960c7...b66

Jeg er litt usikker hvor nøyaktig mange, men det er en del venninner. Ts 

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...