Gå til innhold

Legitimasjon. Dreit meg ut på butikken :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er vitsen med å skrive en sånn melding egentlig til en som sliter med angst? Har hatt et godt inntrykk av deg her inne tidligere, men å skrive en sånn spydig ironisk tilbakemld. Poenget med det?

Anonymkode: 23687...b38

Helt ærlig så trodde jeg det var en trolle tråd og ikke seriøst, var ikke meningen å være frekk med en som har problem med angst, har selv hatt store problemer etter voldtekt så vet alt om det, visst trådstarter leser dette så vil jeg bare si unnskyld ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må trykke på godkjenning av alder før du har mulighet til å bruke kort og kode 😊 Så dette er ikke noe du trenger å bekymre deg for. Pust med magen.. Ut med det vonde og inn med lys 

Anonymkode: cb175...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

TS, du må øve deg på å la ting fare. Jeg skjønner at det er angsten som taler. Jeg er en sånn som kverner på greier selv, jeg har dog ikke angst.

Tror du helt oppriktig at han i kassen husker episoden i dag? Hva med i morgen, om en uke, en måned ... osv?

Ingen av oss går gjennom livet helt uten å dumme oss ut i en eller annen sammenheng, men å kverne på det gjør ikke saken bedre. Jeg mener at du ikke dummet deg ut, det var nå heller "mumleren" som bør tenke over hvordan de snakker når de ikke klarer å få frem budskapet. Jeg mener selvsagt ikke at "mumleren" skal gruble i det uendelige heller.

Lat som du har hendelsen i høyre hånd, knytt neven og så åpner du hånden og kaster hendelsen av gårde - sånn ferdig!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis har han nok glemt det øyeblikket ganske fort. I hvertfall hvis han sitter mye i kassa. Jeg satt i kassa i noen år, og det hendte flere ganger at den ene ikke hørte helt hva den andre sa og bare svarte noe, fra både min og kundenes side. Det var glemt igjen stort sett før jeg var ferdig med den neste kunden. Jeg har til og med ekspedert tanta mi og sagt hei uten å kjenne henne igjen med det samme. (Og nei, hun hadde ikke forandret seg det spor fra forrige gang jeg så henne heller!) "Jeg tror jeg prøver igjen jeg; hei (navnet mitt)", sa hun, og DA gikk det opp for meg. 🤦‍♀️🤣

Anonymkode: 0ebb4...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 22.48):

Skulle virkelig vært psykolog du. 

Anonymkode: 952f6...63c

Aner jeg en viss ironi?

Anonymkode: 2d98f...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 16.11):

Jeg sliter litt med angst så derfor ble dette ekstra dumt for meg. 

Skulle kjøpe min trofaste røyk på butikken. Jeg er over 30 år gammel og har ikke blitt spurt om legitimasjon på sikkert ti år, ergo ser jeg ikke ung ut og vant til at handelen går kjapt. 

Han gutten bak kassa slår inn røyken og sier prisen. Jeg chipper bankkortet og har halveis slått inn koden når han lener seg litt mot meg og mumler noe lavt som jeg ikke klarer høre. Jeg sa "hæ?" for skjønte ikke helt om han snakka til meg. Han gjentok og jeg forsto fremdeles ikke. Han snakket lavt og gebrokkent. Jeg trodde han sa "Har du det bra?" Så jeg så litt forundret på han og sa "ja ..?". 

Men når jeg gikk hjemover gikk det opp for meg at han antageligvis sa "Erduover18" og han sa det så fort at jeg ikke hørte. Snakket jo så lavt også. Og jeg bare sto der å sa ja. 😕 hadde jeg hørt hva han sa så hadde jeg jo vist han legitimasjonen min. Han må jo tro jeg er gal 😕🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 23687...b38

Ess da.. er det så farlig om noen tror du er litt smågal da? ;) 

Med disse Corona beskyttelsesplatene som er foran kassen så hører man også mye dårligere å snakker betjeningen lavt så er det bare å gi opp :) 

 

Anonymkode: 7a123...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går nok helt fint, og ingenting å bekymre seg for😊

En butikkansatt treffer utallige mennesker hver dag, du er nok allerede glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at noen spør "er du over 18". De sier som regel "har du legitimasjon". Kanskje han spurte om det gikk bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette må du ikke tenke på. Aner du hvor mange gale mennesker butikkfolk møter på på en dag, du er nok en av de mest normale. 

Tenk heller på at han var usikker på om du var over 18, som er et kompliment. 

Anonymkode: 9ff37...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ og her om dagen så skulle jeg handle på nærbutikken.... mannen i kassa snakka høyt i telefonen imens han slo inn varene mine. Han sa: HAN SA TIL MEG AT JEG FÅR EN SISTE SJANSE NÅ ELLERS ER JEG ferdig..... så sa personen i telefonen: Hva mener du? Så sa han: HAN SA AT HAN DREPER MEG OM JEG IKKE GIR PENGENE NÅ. 

Det er det sykeste..... jeg så faktisk på han helt forskrekket og snudde meg imens jeg gikk ut av døra også og han så helt normal ut i ansiktet. Selv dette hadde jeg glemt til nå, og det er bare  noen dager siden.den butikk fyren husker deg ikke.  

Anonymkode: 9ff37...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...