Gå til innhold

Legitimasjon. Dreit meg ut på butikken :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med angst så derfor ble dette ekstra dumt for meg. 

Skulle kjøpe min trofaste røyk på butikken. Jeg er over 30 år gammel og har ikke blitt spurt om legitimasjon på sikkert ti år, ergo ser jeg ikke ung ut og vant til at handelen går kjapt. 

Han gutten bak kassa slår inn røyken og sier prisen. Jeg chipper bankkortet og har halveis slått inn koden når han lener seg litt mot meg og mumler noe lavt som jeg ikke klarer høre. Jeg sa "hæ?" for skjønte ikke helt om han snakka til meg. Han gjentok og jeg forsto fremdeles ikke. Han snakket lavt og gebrokkent. Jeg trodde han sa "Har du det bra?" Så jeg så litt forundret på han og sa "ja ..?". 

Men når jeg gikk hjemover gikk det opp for meg at han antageligvis sa "Erduover18" og han sa det så fort at jeg ikke hørte. Snakket jo så lavt også. Og jeg bare sto der å sa ja. 😕 hadde jeg hørt hva han sa så hadde jeg jo vist han legitimasjonen min. Han må jo tro jeg er gal 😕🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 23687...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du trenger vende blikket dit utover og ikke innover. Det må bli veldig strevsomt å ha så voldsomt sterkt fokus på hvordan du fremstår overfor andre (sågar fremmede) at det må slite deg helt ut. Derfor...vend blikket utover. 

Anonymkode: 2d98f...8b9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg dreit meg ut to ganger i går, på to forskjellige butikker, fordi jeg ikke hører etter og på grunn av angst. Livet går videre, du tenker mer på det der enn han noen gang vil gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta det som et kompliment, -slik vi alle gjør når noen spør oss om leg etter fylte 25 ;) 

Anonymkode: 70e47...78c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han spurte nok ikke etter leg, for da hadde du vel ikke fått sigarettene. "Har du det bra" ligner jo heller ikke det minste på "er du over 18". Kanskje han så at du var utilpass?

Anonymkode: 42fcd...af9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg har dårlig hørsel og svarer ofte helt kokko på folks spørsmål eller sier masse rart i samtaler med andre folk fordi det jeg sier ikke henger sammen med det de har sagt før meg. 🤣

Ikke tenk på det, det er helt vanlig. Voksne folk bryr seg ikke. Og om han synes du var litt rar so what. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen

Dette er da ikke å drite seg ut. Hadde du svart "jada, jeg har det bra" så hadde jeg skjønt at du følte at du hadde driti deg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du dreit deg ikke ut. Dvs.. dette blir et issue så lenge du lar det være det... så derfor.. pust dypt et par ganger og bare glemmer hele greia.

Eller kanskje du kan se på det som en morsom greie?

Anonymkode: e6075...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du dreit deg ikke ut. Dvs.. dette blir et issue så lenge du lar det være det... så derfor.. pust dypt et par ganger og bare glemmer hele greia.

Eller kanskje du kan se på det som en morsom greie?

Anonymkode: e6075...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Slapp av-Alle har nok med seg selv, ingen bryr seg om ei i kassekø.

Anonymkode: d78d4...9eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pust med magen du. Dette går helt fint. Ingen skade skjedd. Hadde vært mye verre om du.... reiv ned en reol feks. Da snakker vi drite seg ut. Eller, at du faktisk dreit deg ut... Det er flaut det!

Kassafolk er nok veldig vant til mennesker som går i sin egen boble. Det er lov å være på autopilot på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreit på meg i dag også. Måtte riste det ut av ene buksebenet borte ved brødhylla 

Anonymkode: 05516...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi som jobber i butikk hører så mye rart iløpet av en dag att det skal godt gjøres at du når topp 10 lista for den dagen 🤣🤣🤣 folk glemmer ofte at vi er i nærheten og har ører. Selv om vi ikke lytter til andre folks samtaler så er det noen ting man ikke kan unngå å få med seg. 

Den som henger igjen hos meg 15 år senere var 3 stk i nedre del av 20 årene som hadde vært på sydentur hvor de la ut i det vide og det brede hvor gøy de hadde hatt det. Det endte visstnok med antibiotikakur for hu eine og abort for den andre. Da hu eine innså at jeg også var der snudde hun seg og sa " du hadde stengt tatt ikke trengt å høre det der" hvor jeg da svarte noe sånnt som " jeg hadde vel egentlig klart meg fint uten den informasjonen"  - så så lenge du ikke kommer med noe i denne retningen så kommer du til å drukne litt i mengden av andre som har gjort lignende🤣🤣🤣🤣 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sliter litt med angst så derfor ble dette ekstra dumt for meg. 

Skulle kjøpe min trofaste røyk på butikken. Jeg er over 30 år gammel og har ikke blitt spurt om legitimasjon på sikkert ti år, ergo ser jeg ikke ung ut og vant til at handelen går kjapt. 

Han gutten bak kassa slår inn røyken og sier prisen. Jeg chipper bankkortet og har halveis slått inn koden når han lener seg litt mot meg og mumler noe lavt som jeg ikke klarer høre. Jeg sa "hæ?" for skjønte ikke helt om han snakka til meg. Han gjentok og jeg forsto fremdeles ikke. Han snakket lavt og gebrokkent. Jeg trodde han sa "Har du det bra?" Så jeg så litt forundret på han og sa "ja ..?". 

Men når jeg gikk hjemover gikk det opp for meg at han antageligvis sa "Erduover18" og han sa det så fort at jeg ikke hørte. Snakket jo så lavt også. Og jeg bare sto der å sa ja. 😕 hadde jeg hørt hva han sa så hadde jeg jo vist han legitimasjonen min. Han må jo tro jeg er gal 😕🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 23687...b38

Ja han tror sikker du er helt gal, tenker nok på dette før han legger seg, spørs om han får sove nå, muligens får han mareritt i natt😟

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jentegutt said:

Ja han tror sikker du er helt gal, tenker nok på dette før han legger seg, spørs om han får sove nå, muligens får han mareritt i natt😟

Hva er vitsen med å skrive en sånn melding egentlig til en som sliter med angst? Har hatt et godt inntrykk av deg her inne tidligere, men å skrive en sånn spydig ironisk tilbakemld. Poenget med det?

Anonymkode: 23687...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror du trenger vende blikket dit utover og ikke innover. Det må bli veldig strevsomt å ha så voldsomt sterkt fokus på hvordan du fremstår overfor andre (sågar fremmede) at det må slite deg helt ut. Derfor...vend blikket utover. 

Anonymkode: 2d98f...8b9

Skulle virkelig vært psykolog du. 

Anonymkode: 952f6...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...