Gå til innhold

Får opp venner,ekser,kolleger på «folk du kanskje kjenner» på fb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her.

Skal gi dere et eks. Dere tror nok jeg er klin kokkos nå men la gå. Har en undercover fb med et annet navn. En jeg datet tidligere i år/fjor,som jeg har sneket på med denne profilen,kom opp som første på personer du kanskje kjenner. Det betyr at det var fordi jeg har sneket på han og/eller omvendt. For det kom aldri opp før. Ja,vi har snakket mye på messenger på mitt ekte navn nesten et helt år med noen unntak. Vi har ingen felles venner faktisk. Har dette sammenheng? Fikk også opp moren hans som «folk du kanskje kjenner»😅Men jeg selv har sneket på hun(sykt!Trenger ikke fortelle meg det). Ekser og venner av vedk jeg fått opp🤷‍♀️Uansett det må ha noen sammenheng. 

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiuren skrev (40 minutter siden):

Det er ikke "å snike", det er å lese informasjon som er tilgjengelig. Ikke det samme som å ligge i en busk utenfor huset deres med kikkert... 

Snoke og snike er ikke det,det samme ? På min dialekt bruker jeg snike men mulig jeg skal bruke snoke,om det er det rette. Snike i kø osv🤔

Ts

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (18 timer siden):

Er dette noe du vet, og i så fall hvordan vet du det? 

Bare en antagelse siden jeg fikk opp en kollega av han som han har snakket om til meg tidligere uten å nevne hennes navn. Altså fortalte at hun hadde kjøpt en seng til seg og typen til 45 000,og at hun var fra en plass i nærheten av meg. Tenkte kanskje at han hadde utlevert meg og derfor snoket denne kollegaen og det kom opp på folk du kanskje kjenner. Men ja,håper det kun et overtenking!

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

Skal gi dere et eks. Dere tror nok jeg er klin kokkos nå men la gå. Har en undercover fb med et annet navn. En jeg datet tidligere i år/fjor,som jeg har sneket på med denne profilen,kom opp som første på personer du kanskje kjenner. Det betyr at det var fordi jeg har sneket på han og/eller omvendt. For det kom aldri opp før. Ja,vi har snakket mye på messenger på mitt ekte navn nesten et helt år med noen unntak. Vi har ingen felles venner faktisk. Har dette sammenheng? Fikk også opp moren hans som «folk du kanskje kjenner»😅Men jeg selv har sneket på hun(sykt!Trenger ikke fortelle meg det). Ekser og venner av vedk jeg fått opp🤷‍♀️Uansett det må ha noen sammenheng. 

Anonymkode: 68d29...37e

Hvilken e-post har du på den hemmelige Facebook-kontoen? Er det Gmail som er knyttet til din vanlige Gmail (i innstillinget( er nok svaret der. 

Anonymkode: e8dea...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken e-post har du på den hemmelige Facebook-kontoen? Er det Gmail som er knyttet til din vanlige Gmail (i innstillinget( er nok svaret der. 

Anonymkode: e8dea...b9b

Hotmail. 
Forstår fortsatt ikke denne koblingen?🤔

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torstein
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror de som sniker kommet på personer du kanskje kjenner. 

Anonymkode: 3ac9c...d89

Det er du som har sneket, ikke de. Eller så er det bare at dere har felles kjente... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her.

Skal gi dere et eks. Dere tror nok jeg er klin kokkos nå men la gå. Har en undercover fb med et annet navn. En jeg datet tidligere i år/fjor,som jeg har sneket på med denne profilen,kom opp som første på personer du kanskje kjenner. Det betyr at det var fordi jeg har sneket på han og/eller omvendt. For det kom aldri opp før. Ja,vi har snakket mye på messenger på mitt ekte navn nesten et helt år med noen unntak. Vi har ingen felles venner faktisk. Har dette sammenheng? Fikk også opp moren hans som «folk du kanskje kjenner»😅Men jeg selv har sneket på hun(sykt!Trenger ikke fortelle meg det). Ekser og venner av vedk jeg fått opp🤷‍♀️Uansett det må ha noen sammenheng. 

Anonymkode: 68d29...37e

Har du hørt om cookies?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (8 minutter siden):

Har du hørt om cookies?

Ja?Men hvordan i denne sammenheng ?

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hotmail. 
Forstår fortsatt ikke denne koblingen?🤔

Anonymkode: 68d29...37e

Sjekk innstillingene dine i din snoke-face. du registrert tlf-nr ditt kanskje? Hjelper ikke å sette på «kun meg» som kan se dette, Facebook bruker det til å finne felles venner. 
 

Du kan jo snoke på deg selv, kommer du opp som forslag hos deg?

Anonymkode: e8dea...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her.

Skal gi dere et eks. Dere tror nok jeg er klin kokkos nå men la gå. Har en undercover fb med et annet navn. En jeg datet tidligere i år/fjor,som jeg har sneket på med denne profilen,kom opp som første på personer du kanskje kjenner. Det betyr at det var fordi jeg har sneket på han og/eller omvendt. For det kom aldri opp før. Ja,vi har snakket mye på messenger på mitt ekte navn nesten et helt år med noen unntak. Vi har ingen felles venner faktisk. Har dette sammenheng? Fikk også opp moren hans som «folk du kanskje kjenner»😅Men jeg selv har sneket på hun(sykt!Trenger ikke fortelle meg det). Ekser og venner av vedk jeg fått opp🤷‍♀️Uansett det må ha noen sammenheng. 

Anonymkode: 68d29...37e

Det er vel ikke rart at de du har vært inne og kikket på kommer opp som forslag for deg? Du forteller jo FB at du har interesse av disse personene når du søker dem opp.

Anonymkode: 743ca...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja?Men hvordan i denne sammenheng ?

Anonymkode: 68d29...37e

Facebook legger en cookie på deg som identifiserer deg som en person/bruker. Denne følger deg på andre nettsteder også, og spesielt når du er på FB sine produkter.

Du kan vel omgå dette ved å slette cookies, endre på sikkerhetsinnstillinger eller bruke forskjellige devicer og browsere eller annet, men noe sier meg at du kanskje ikke har gjort det om du ikke forsto relevansen av det i denne sammenheng (?).

Så for Facebook er du og begge kontoene dine en cookie, altså en og samme person. Om du har masse kontakt med en person på den ene kontoen så vil jo algoritmene til FB naturlig nok anta at dette er en person du kjenner og foreslår den derfor som venn for deg på den andre kontoen din. 

Ikke sikkert jeg forsto historien din helt altså, men om jeg har forstått den riktig så er dette ikke rart i det hele tatt. Det er nøyaktig sånn cookies fungerer. På samme måte som du blir "stalket" rundt på nettet av kjoler fra Zalando og hotellrom du akkurat har bestilt. Det er ikke fordi kjolen har snoket på deg, det er fordi du har snoket på kjolen. Samme hvem du er logget inn som eller om du ikke er logget inn som noe, det er cookien som vet hvem du er.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (29 minutter siden):

Facebook legger en cookie på deg som identifiserer deg som en person/bruker. Denne følger deg på andre nettsteder også, og spesielt når du er på FB sine produkter.

Du kan vel omgå dette ved å slette cookies, endre på sikkerhetsinnstillinger eller bruke forskjellige devicer og browsere eller annet, men noe sier meg at du kanskje ikke har gjort det om du ikke forsto relevansen av det i denne sammenheng (?).

Så for Facebook er du og begge kontoene dine en cookie, altså en og samme person. Om du har masse kontakt med en person på den ene kontoen så vil jo algoritmene til FB naturlig nok anta at dette er en person du kjenner og foreslår den derfor som venn for deg på den andre kontoen din. 

Ikke sikkert jeg forsto historien din helt altså, men om jeg har forstått den riktig så er dette ikke rart i det hele tatt. Det er nøyaktig sånn cookies fungerer. På samme måte som du blir "stalket" rundt på nettet av kjoler fra Zalando og hotellrom du akkurat har bestilt. Det er ikke fordi kjolen har snoket på deg, det er fordi du har snoket på kjolen. Samme hvem du er logget inn som eller om du ikke er logget inn som noe, det er cookien som vet hvem du er.

Takk for oppklaringen. Forstår😊

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror fortsatt denne kollegaen kom opp fordi hun har snoket og denne fyren snakka dritt om meg🤷‍♀️

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror fortsatt denne kollegaen kom opp fordi hun har snoket og denne fyren snakka dritt om meg🤷‍♀️

Anonymkode: 68d29...37e

Prøv å søke opp deg selv med en hemmelig profil, så ser du at du ikke kommer opp.
 

Slapp av, folk er uansett ikke så nysgjerrige på folk de ikke kjenner at de søker dem opp på Facebook. 

Anonymkode: e8dea...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...