Gå til innhold

Får opp venner,ekser,kolleger på «folk du kanskje kjenner» på fb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

etter en stor feide med en person, der jeg gjorde en stor feil. Trodde dette var ferdig nå. Nå viser det seg at vedkommende sitter på jobben sin og snakker dritt om hvor gal jeg er og gir mitt fulle navn,slik at folk «sjekker» meg ut. 
Vedkommende fremstiller meg som mer gal enn jeg er. Vedkommende har laga drama siden dag en. Trodde feiden var over og at vi går videre hver for oss. Men så fortsetter personen å lage drama når jeg gjenkjenner en kollega av vedkommende. En kvinnelig kollega personen har snakket om tidligere. Er ekstremt skuffa over at personen fortsetter å skape drama. Har ikke snakket med vedkommende og kommer til å gjøre det. Det har vært mer enn nok styr. Men så tilfeldigvis at denne kollegaens profil sto der i dag.

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

etter en stor feide med en person, der jeg gjorde en stor feil. Trodde dette var ferdig nå. Nå viser det seg at vedkommende sitter på jobben sin og snakker dritt om hvor gal jeg er og gir mitt fulle navn,slik at folk «sjekker» meg ut. 
Vedkommende fremstiller meg som mer gal enn jeg er. Vedkommende har laga drama siden dag en. Trodde feiden var over og at vi går videre hver for oss. Men så fortsetter personen å lage drama når jeg gjenkjenner en kollega av vedkommende. En kvinnelig kollega personen har snakket om tidligere. Er ekstremt skuffa over at personen fortsetter å skape drama. Har ikke snakket med vedkommende og kommer til å gjøre det. Det har vært mer enn nok styr. Men så tilfeldigvis at denne kollegaens profil sto der i dag.

Anonymkode: 68d29...37e

Kommer ikke til å gjøre det* skulle det stå. 

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager da. Man kommer ikke opp som folk man kanskje kjenner fordi man søker opp en profil. Dette har jeg testet! Man kommer opp fordi man har felles kjente, vært sjekket inn på samme sted, hatt kontakt på Mail eller sms eller vipps, osv. 

Anonymkode: e8dea...b9b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I alle dager da. Man kommer ikke opp som folk man kanskje kjenner fordi man søker opp en profil. Dette har jeg testet! Man kommer opp fordi man har felles kjente, vært sjekket inn på samme sted, hatt kontakt på Mail eller sms eller vipps, osv. 

Anonymkode: e8dea...b9b

Er du helt sikker på dette? Jeg har sneket på folk som har sneket tilbake og kommet opp under folk du ikke kjenner. Så det har alltid med felles venner å gjøre?

For litt over to år siden tenkte jeg på en person,glemte det etterpå,og noen dager etterpå kom personen opp som første på rekken på folk du kanskje kjenner. Mener du det er helt tilfeldig?

Anonymkode: 68d29...37e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du helt sikker på dette? Jeg har sneket på folk som har sneket tilbake og kommet opp under folk du ikke kjenner. Så det har alltid med felles venner å gjøre?

For litt over to år siden tenkte jeg på en person,glemte det etterpå,og noen dager etterpå kom personen opp som første på rekken på folk du kanskje kjenner. Mener du det er helt tilfeldig?

Anonymkode: 68d29...37e

Folk du kanskje kjenner*

Anonymkode: 68d29...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 0.08):

Er du helt sikker på dette? Jeg har sneket på folk som har sneket tilbake og kommet opp under folk du ikke kjenner. Så det har alltid med felles venner å gjøre?

For litt over to år siden tenkte jeg på en person,glemte det etterpå,og noen dager etterpå kom personen opp som første på rekken på folk du kanskje kjenner. Mener du det er helt tilfeldig?

Anonymkode: 68d29...37e

Hvordan i alle dager skal Facebook vite at du TENKER på en person? 🙈😅

Ja, jeg har testet med ei paranoid, gæærn dame som jeg har søkt opp på Facebook mange ganger fordi hu skriver så mye stygt om noen jeg kjenner, som hun hater intenst. En dag søkte jeg om å bli medlem av en gruppe - som hun tilfeldigvis var moderator for. Hun sendte meg da privat mld fordi hun så at jeg hadde de hun skrev om på vennelisten. Hun trodde de hadde sendt meg i hennes gruppe for å snoke. Ikke ett ord om at jeg kom opp som personer du kanskje kjenner. Og så paranoid som hun var i private meldinger til meg, så hadd hun kommentert det! Hun kommenterte bla etternavnet mitt som var likt en i banken som hadde gitt henne lån, og hun mente vi og bank-fyren da stod sammen for å ta henne (fordi pengene var tapt) .. 

Jeg har heller aldri fått opp henne faktisk, tross kontakt på messenger…

Har også testet med andre. Man kommer ikke opp kun ved at den andre har søkt på deg, det er andre ting som spiller inn. Felles grupper, interesser, Mail, sms, vipps, innsjekk, felles venner osv

Anonymkode: e8dea...b9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/28/2021 at 3:53 PM, AnonymBruker said:

etter en stor feide med en person, der jeg gjorde en stor feil. Trodde dette var ferdig nå. Nå viser det seg at vedkommende sitter på jobben sin og snakker dritt om hvor gal jeg er og gir mitt fulle navn,slik at folk «sjekker» meg ut. 
Vedkommende fremstiller meg som mer gal enn jeg er. Vedkommende har laga drama siden dag en. Trodde feiden var over og at vi går videre hver for oss. Men så fortsetter personen å lage drama når jeg gjenkjenner en kollega av vedkommende. En kvinnelig kollega personen har snakket om tidligere. Er ekstremt skuffa over at personen fortsetter å skape drama. Har ikke snakket med vedkommende og kommer til å gjøre det. Det har vært mer enn nok styr. Men så tilfeldigvis at denne kollegaens profil sto der i dag.

Anonymkode: 68d29...37e

Er dette noe du vet, og i så fall hvordan vet du det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på et rehabiliteringssenter for ett par år siden sammen med en gruppe på 10. Skulle gå sammen på et treningsopplegg i 6 uker. Noe av det første flere av de gjorde var å søke opp oss andre på Facebook. Ingen fikk lagt til meg, fordi jeg hadde skrudd av den funksjonen, så flere av de viste meg at de hadde søkt meg opp og spurte «er dette deg» og «hvorfor får jeg ikke lagt deg til?». Ikke en av de kom opp som personer du kanskje kjenner! Ingenting felles annet enn at de søkte meg opp. Har nå to år senere ikke fått opp en eneste av dem på «kanskje kjenner». Vi lagde ettehvert en gruppe på messenger, så hadde litt kontakt der (jeg la ikke til noen som venn). Men likevel ingen av de som popper opp som forslag.. 

Anonymkode: e8dea...b9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 22.34):

I alle dager da. Man kommer ikke opp som folk man kanskje kjenner fordi man søker opp en profil. Dette har jeg testet! Man kommer opp fordi man har felles kjente, vært sjekket inn på samme sted, hatt kontakt på Mail eller sms eller vipps, osv. 

Anonymkode: e8dea...b9b

Jeg tror de som sniker kommet på personer du kanskje kjenner. 

Anonymkode: 3ac9c...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror de som sniker kommet på personer du kanskje kjenner. 

Anonymkode: 3ac9c...d89

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror de som sniker kommet på personer du kanskje kjenner. 

Anonymkode: 3ac9c...d89

Hjelper lite å tro. Du kan teste det. Da må du ikke ha noe kontaktinfo lagret på vedkommende; aldri sent e-post, sms, vipps, og de må ikke ha noe på deg. Bruker du feks en «hemmelig» Gmail som er knyttet til din vanlige Gmail, og de har sendt deg en e-post på din vanlige, er dette nok til at Facebook tror dere kjenner hverandre. Det er mye info Facebook henter, men søk er ikke en av de. 

Anonymkode: e8dea...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelper lite å tro. Du kan teste det. Da må du ikke ha noe kontaktinfo lagret på vedkommende; aldri sent e-post, sms, vipps, og de må ikke ha noe på deg. Bruker du feks en «hemmelig» Gmail som er knyttet til din vanlige Gmail, og de har sendt deg en e-post på din vanlige, er dette nok til at Facebook tror dere kjenner hverandre. Det er mye info Facebook henter, men søk er ikke en av de. 

Anonymkode: e8dea...b9b

Hva med google? Hvis man sniker på en person, har man sikkert googlet vedkommende også.

Anonymkode: 47647...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med google? Hvis man sniker på en person, har man sikkert googlet vedkommende også.

Anonymkode: 47647...889

Det vet jeg ikke. Men tror ikke det skal ha noe å si. 

Anonymkode: e8dea...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med google? Hvis man sniker på en person, har man sikkert googlet vedkommende også.

Anonymkode: 47647...889

Hva mener du med "å snike" på en person? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiuren skrev (49 minutter siden):

Hva mener du med "å snike" på en person? 

Å f.eks. google en person. Søke opp på sosiale medier etc.

Anonymkode: 47647...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å f.eks. google en person. Søke opp på sosiale medier etc.

Anonymkode: 47647...889

Hva er poenget med det? 

Anonymkode: e4b86...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å f.eks. google en person. Søke opp på sosiale medier etc.

Anonymkode: 47647...889

Hvor gammel er du? Men for å svare på spm ditt igjen. Nei, folk kommer ikke opp i suggested hvis de har sneket på deg. Det er 1000 andre ting facebook henter info fra. Du burde lese vilkårene du har godtatt for å bruke det. 

Anonymkode: e4b86...de7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Å f.eks. google en person. Søke opp på sosiale medier etc.

Anonymkode: 47647...889

Det er ikke "å snike", det er å lese informasjon som er tilgjengelig. Ikke det samme som å ligge i en busk utenfor huset deres med kikkert... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...