Gå til innhold

Barn og hund

Gjest ikke innlogget Sissi

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg mener fortsatt bare att dyr med skarpe tenner og klør som kan finne på å angripe/bite, ikke hører sammen med små barn. Og jeg mener også jeg ikke er arrogant fordi jeg pent ber om att noen lukker hunden sin inne den timen jeg og min sønn er på besøk. Det er tross alt bare ett dyr.(nå får jeg vell høre det, av hunde elskerne......) :ler:

Her er jeg helt enig med deg, Jens.

Skrevet
Jeg tar det som en selvfølge at folk holder hundene sine unna ungene mine.

Så du gjør det? Jeg synes også det er en selvfølge at foreldrene holder ugene unna hunden min med mindre jeg sier det er greit, men gjør de det? Nei.

Skrevet
Så du gjør det?

Ja, det gjør jeg.

Jeg synes også det er en selvfølge at foreldrene holder ugene unna hunden min med mindre jeg sier det er greit, men gjør de det? Nei.

Jeg gjør det. Er du enig i at jeg burde forvente det samme tilbake?

Skrevet
Ja, det gjør jeg.

Jeg gjør det. Er du enig i at jeg burde forvente det samme tilbake?

Jeg har alltid min hund i bånd om vi er ute offentlig(politihund) og som oftest er jeg og i uniform. Ikke at det stopper noen fra å rase bort til hunden. Å nei da.

Du høres iallefall ut som noen av de mer oppegående foreldrene her i verden, hadde det vært flere som deg så hadde verden vært enklere. Kanskje vi treffes på spasertur en dag. ;)

Skrevet
Jeg har alltid min hund i bånd om vi er ute offentlig(politihund) og som oftest er jeg og i uniform. Ikke at det stopper noen fra å rase bort til hunden. Å nei da.

Du høres iallefall ut som noen av de mer oppegående foreldrene her i verden, hadde det vært flere som deg så hadde verden vært enklere. Kanskje vi treffes på spasertur en dag.  ;)

Jeg har som regel med ungene, så det spørs vel... ;)

At entusiastiske unger kan rase bort til en hund, kan jeg til en viss grad forstå, men folk må da skjønne at en politihund i tjeneste ikke er noen kosebamse! :forvirret:

Skrevet
hadde det vært flere som deg så hadde verden vært enklere.

Må forresten gjengjelde det komplimentet. Hadde flere hundeeiere vært som deg, hadde det vært enklere for meg og barna. En av dem har skikkelig hundeskrekk, og får stadig velmente kommentarer som irriterer fletta av meg.

*leter etter fletta*

Gjest Gjest_kristianna_*
Skrevet

Det viktigste i denne diskusjonen er respekt syntes jeg...Jeg har venner som er redd for ilderen min f. eks, og om de ikke tør å ha den springende mellom beina dems, så tar jeg selvsagt hensyn til det. Selv om ilderen er vant med å løpe rundt fritt og aldri biter, så betyr vennenes mine følelser mer enn at ilderen må være på rommet sitt i noen timer. Han lider ingen nød på det 15 kvm. store rommet. Han har mat, drikke, soveplass og alt han trenger.

Når det kommer til dette med frykt for hunder. Jeg ELSKER hunder, og har aldri fryktet dem. Derimot frykter jeg hundereierene. Hvor mange ganger har jeg ikke gått på tur med den lille ilderen min, og svære løse hunder kommer løpende mot meg. Jeg blir selvsagt HYSTERISK, for de knurrer og er klar for å angripe ilderen. De forstår ikke hva dette lille dyret er, og de er selvsagt knallnysgjerrig. Ilderen min HATER hunder. Han er ikke større enn halen til en hund, men han nøler heller ikke med å hoppe opp i ansiktet til hunden for å angripe øyne/nese/munn. (Og ja, det har skjedd)

Så kommer den håpløse hundeeieren, og SER ikke på meg en gang, når jeg ber dem ta hunden i bånd! De OVERSER meg. To ganger har jeg stått med ilderen over hodet, mens bikkjene sto oppover meg og glefset mot ansiktet mitt. Jeg skrek hysterisk(var selvsagt redd for at de ville bite meg ved et uhell mens de glefset etter ilderen min), og en av hundeeieren presterte med å be MEG roe meg ned.

"Han er ikke fali!"

Det bryr meg midt i ****** om den er snill eller farlig! Hunden har ikke rett til å komme mot meg om jeg selv ikke ønsker det. Og dette har skjedd mangfoldige ganger, at hunder kommer løpende mot meg, mens jeg står og "husjer" på de, for eieren ikke gidder å ta bikkjen i bånd. Det er så respektløst. Og dette er en av grunnen til at jeg ser ut som en paraniod narkoman når jeg er ute med ilderen min, for jeg må hele tiden være obs på løsbikkjer.

*Oki...trengte å få det ut*

Jeg har selvsagt møtt masse snille og flinke hundeeiere. De tar hunden i bånd med en gang de ser ilderen, og forstår at hundene deres kan være snille som dagen lang, men instinkt er sterkere enn lydighet. De ser ilderen, det er et fremmed dyr med fremmed lukt, og opplyste oppegående eiere forstår at hunden deres har vanskelig for å ikke ville gå bort å snuse. Ja, kanskje ikke hunden biter, men hva om ilderen min biter først? Det tenker det ofte ikke på...

Så til alle hundeeiere! Vær så snill å respektere folk når de ber om at dere tar hunden i bånd.

Skrevet

Det er en ting jeg reagerer veldig på når jeg går tur med hunden.. Har en stor hund. Han er kjempe snill,men VELDIG glad og kan bli for mye noen ganger. Jeg er heller ikke for at han skal hilse på alle vi møter når vi går på tur. Ofte møter jeg foreldre som går forbi oss ( hunden går i bånd) og sier til barna sine "Se den fine hunden. Bare klapp den", uten å spørre om lov først. Når jeg svarer at de ikke får lov blir de ganske irriterte og kaller meg for sur. Videre kan min hund være løs på tomta ( har kontroll på den) og folk med barn kan komme forbi og sende unger på tomta for å klappe hunden, UTEN å spørre om lov. Synes det er ganske utrolig at det ofte skal være snakk om disse hundeeiere som ikke tar ansvar. Hva med foreldre som ikke respekterer hundeeiernes regler og tror at alle hunder er felles eiendom???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...