Gå til innhold

Vil Norge lykkes med gjenåpningen?


Babushka

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Barbalala said:

Og hva er det som tyder på det?

Ingenting. Hysterikerbrigaden tok feil som vanlig, mens vi rolige, rasjonelle fikk rett.

Skulle det komme lokale utbrudd kan du være sikker på at hysterikerne begynner tilfeldigvis (Eller ikke) å pøse på med sine smitteeksplosjons>kollapset helsevesen-vrangforestillinger igjen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barbalala skrev (11 timer siden):

Og hva er det som tyder på det?

Fortsatt utbredt smitte i samfunnet, til dels med dødelig utgang for dem som er smittet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (9 timer siden):

Fortsatt utbredt smitte i samfunnet, til dels med dødelig utgang for dem som er smittet.

Som en hvilken som helst annen sykdom, altså? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (9 timer siden):

Fortsatt utbredt smitte i samfunnet, til dels med dødelig utgang for dem som er smittet.

Hvor mange dør? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor internasjonal studie viser langtidssymptomer i form av nevrologiske eller psykiatriske skader hos en av tre overlevende (33,62 prosent) etter seks måneder. 
 

Var ikke klar over at det var så mange som fikk langtidssymptomer.

https://www.dagbladet.no/meninger/bekymringsfull-utvikling/74303728

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/5/2021 at 10:16 AM, 13579 said:

Ja, en må forvente at det vil ta 1-2 uker fra symptomdebut før innleggelse i sykehus pga covid19 blir nødvendig. Vurdering om åpningen var "vellykket" (i betydning "uten økt belastning på sykehusene"), vet vi derfor ikke ennå. Det er mye som tyder på at åpningen skjedde på et tidspunkt da nedstengning av samfunnet ville vært mer rasjonelt.

Jehovas vitne advarer stadig om dommedag, men den er ikke kommet ennå.. Din «dommedag» kommer altså om 2 uker? Og det blir tusenvis innlagt på sykehus og hundrevis av døde?

De som ikke følger de «riktige» tingene, Kommer til helvete? 
istedetfor å skremme med flammer på et sted kalt helvete, blir man skremt med tap av menneskerettigheter  pga manglende koronapass .

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (På 25.9.2021 den 19.37):

Hva tror dere? Danmark har tilsynelatende lyktes med sin gjenåpning. Andre land opplever igjen økt press på helsevesenet med mange smittede og alvorlig syke. Når man ser på galskapen som utspiller seg i kveld, så blir jeg litt usikkert på om dette vil gå bra. 

Snart to uker senere ser det ut som det går veldig bra 👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (14 timer siden):

Snart to uker senere ser det ut som det går veldig bra 👍

Det går slett ikke bra. en ser økende smittetall i landet utover i av uka, og mange kommuner viser allerede en stigende smittetrend. Alvorlig sykdom inntrer som regel først vel en uke etter symptomdebut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (15 timer siden):

Det går slett ikke bra. en ser økende smittetall i landet utover i av uka, og mange kommuner viser allerede en stigende smittetrend. Alvorlig sykdom inntrer som regel først vel en uke etter symptomdebut.

😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (2 timer siden):

I morgen er det to uker siden Norge åpnet opp. Da var 96 innlagt på sykehus med covid-19. I dag er 105 innlagt.. På samme tid i fjor var 27 innlagt.
 

https://www.vg.no/spesial/corona/?utm_source=coronav-new-front&utm_content=norway

Vi må nok forvente flere innleggelser nå som tiltakene har opphørt. Det som kan bli en utfordring for sykehusene er jo at viruset trives bedre når temperaturen synker, dette kan føre til en vinterbølge.

 FHI er også bekymret for at en kombo av RS, influensa og covid kan belaste sykehusene. I fjor hadde vi et annet virus, delta er mye mer smittsom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
johnjohn skrev (På 4.10.2021 den 21.20):

Håper du har skjønt selv nå hvor tåpelig dette innlegget var.

Hva som var tåpelig? Jeg mener fortsatt det jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (14 timer siden):

Hva som var tåpelig? Jeg mener fortsatt det jeg skrev. 

Du mener det fortsatt selv om alle kan se at det du skrev var fullstendig feil.

Ikke snakk om at virkeligheten skal få deg til å endre mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
johnjohn skrev (1 time siden):

Du mener det fortsatt selv om alle kan se at det du skrev var fullstendig feil.

Ikke snakk om at virkeligheten skal få deg til å endre mening. 

Høsten er enda ung. Det er senhøsten og vinteren jeg frykter mest med mye smitte. Det er bare 2 uker siden de åpnet enda. Så nei jeg tror fortsatt ikke det var noe god ide med gjenåpning med tanke på smittespredning som vil øke. Frykter fortsatt det blir så mye smitte og økende sykehusinnleggelser at det må stenges ned igjen. Jeg håper jeg tar feil men har liten tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Warrior skrev (3 timer siden):

Høsten er enda ung. Det er senhøsten og vinteren jeg frykter mest med mye smitte. Det er bare 2 uker siden de åpnet enda. Så nei jeg tror fortsatt ikke det var noe god ide med gjenåpning med tanke på smittespredning som vil øke. Frykter fortsatt det blir så mye smitte og økende sykehusinnleggelser at det må stenges ned igjen. Jeg håper jeg tar feil men har liten tro på det.

Fryktifrykt. Bekymre bekymre.

Kanskje ramler himmelen ned i hodet på oss også? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Warrior said:

Høsten er enda ung. Det er senhøsten og vinteren jeg frykter mest med mye smitte. Det er bare 2 uker siden de åpnet enda. Så nei jeg tror fortsatt ikke det var noe god ide med gjenåpning med tanke på smittespredning som vil øke. Frykter fortsatt det blir så mye smitte og økende sykehusinnleggelser at det må stenges ned igjen. Jeg håper jeg tar feil men har liten tro på det.

Det er ingen grunn til å frykte økt smittespredning. Det vil skje uansett når man åpner opp. Spiller ingen rolle om man åpner nå eller om man åpner om 6 måneder. Straks man åpner samfunnet vil antall smittetilfeller øke. Og det er helt greit. De fleste er vaksinert, og resten vil stort sett klare seg bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matssats skrev (1 time siden):

Det er ingen grunn til å frykte økt smittespredning. Det vil skje uansett når man åpner opp. Spiller ingen rolle om man åpner nå eller om man åpner om 6 måneder. Straks man åpner samfunnet vil antall smittetilfeller øke. Og det er helt greit. De fleste er vaksinert, og resten vil stort sett klare seg bra.

Det er helt rett som du skriver, at smittespredningen vil øke raskt etter åpningen, uansett om denne skjer nå eller om et halvt år. Dette viser at vi ikke kan åpne samfunnet før viruset er fullstendig utryddet, selv om dette vil ta mange år. Sykdommen har dessuten lært oss at nedstengning er et nyttig tiltak også mot andre virussykdommer i luftveiene, som influensa og RS-virusinfeksjon. Spørsmålet blir derfor om vi ikke bør venne oss til en permanent nedstengning, og at all kontakt mellom mennesker som ikke skjer elektronisk, må forbys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (11 timer siden):

Det er helt rett som du skriver, at smittespredningen vil øke raskt etter åpningen, uansett om denne skjer nå eller om et halvt år. Dette viser at vi ikke kan åpne samfunnet før viruset er fullstendig utryddet, selv om dette vil ta mange år. Sykdommen har dessuten lært oss at nedstengning er et nyttig tiltak også mot andre virussykdommer i luftveiene, som influensa og RS-virusinfeksjon. Spørsmålet blir derfor om vi ikke bør venne oss til en permanent nedstengning, og at all kontakt mellom mennesker som ikke skjer elektronisk, må forbys.

Av og til drar du trollingen bittelitt for langt. Men morsom satire :)

Mange som tar deg alvorlig også 😂

Endret av Barbalala
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...