Gå til innhold

Kjenner du mange tror på astrologi, krystaller og tarotkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg ikke vet om noen i mitt miljø.

 

Mann 36 Oslo.

Anonymkode: 30a63...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner flere som drev med det i ungdommen, meg selv inkludert men de fleste av oss er ateister i voksen alder som ikke diller med slikt.

Astrologi, krystaller og kort er ikke verre enn religion og slikt tull heller. 

Anonymkode: 8e387...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvkjenner en. Han prøvde å kurere kreften sin med krystaller, juice og te istedenfor medisin. 

Endret av Saph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saph skrev (7 timer siden):

Halvkjenner en. Han prøvde å kurere kreften sin med krystaller, juice og te istedenfor medisin. 

Hvordan gikk det🥴

Anonymkode: 71555...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det, men er ikke noe jeg deler, fordi de fleste vil da tro jeg er tullerusk. Jeg mediterer med krystaller og bruker de til å hjelpe meg. Har hørt ett par venninner nevnt krystaller og de som driver med spirituelle greier som ganske spesielle og «dumme», men vil tro de alle ser på meg dom rimelig oppegående. Går ikke an å se på meg at jeg driver med slik.

Anonymkode: 942a8...c23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre for mange. Folk må tro på hva de vil men det er plagsomt når de dytter det over på meg. Den der krystallen tar ikke vekk alvorlig sykdom. Period.

Har kuttet ut to av de tre…😪

Anonymkode: 71555...90a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja moren min, hun prøvdeå kurere epilepsien og autismen min emd healing, krystaller, sukkerpiller o.l.

Jeg har fortsatt epilepsi og autisme og er uføretrygdet pga diagnosene hemmer meg sånn. Altså virket det ikke.

Anonymkode: 4c051...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gjør det, men er ikke noe jeg deler, fordi de fleste vil da tro jeg er tullerusk. Jeg mediterer med krystaller og bruker de til å hjelpe meg. Har hørt ett par venninner nevnt krystaller og de som driver med spirituelle greier som ganske spesielle og «dumme», men vil tro de alle ser på meg dom rimelig oppegående. Går ikke an å se på meg at jeg driver med slik.

Anonymkode: 942a8...c23

Jeg gidder heller ikke å dele/snakke med noen som ikke har interesse eller kunnskap til å forstå. Men har inntrykk av at flere er interessert og nyskjerrige når det kommer til astrologi, de fleste kjenner i det minste sitt eget soltegn.

Anonymkode: 8debb...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg gidder heller ikke å dele/snakke med noen som ikke har interesse eller kunnskap til å forstå. Men har inntrykk av at flere er interessert og nyskjerrige når det kommer til astrologi, de fleste kjenner i det minste sitt eget soltegn.

Anonymkode: 8debb...842

Samme her, deler ikke noe om min åndelige interesse til andre, bortsett fra til mine nærmeste, og venner som deler min interesse.

Anonymkode: d5baf...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har venninner (mer i kategorien bekjente nå), som er yogainstruktører, og begge har en fot innenfor disse tingene. Helt ufarlig og tullete tenkte jeg. Vi snakket om andre ting. Men i løpet av de siste årene har de begge blitt dratt mot konspirasjonsteorier og hun ene til og med høyreekstrem aktivisme, typ " Trump er en hvit ridder som skal redde verden/maser om MSA/vaksiner er gift/noe verdensbank greier hvor all gjeld skal utslettes" Loco in the coco pga algoritmene på nettet. 

Anonymkode: 37e07...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye av dette er jo vitenskapelig tullball, men samtidig har det jo en enorm følelsesmessig verdi og faktisk biokjemisk innvirkning på hjernen for de som først tror på det.. derav kan man sidestille det med en kraft som ikke nødvendigvis er et faktum på vitenskapelig plan, men som kan generere ganske stærke følelser og  mennesker psykisk... slik som vikingene som hadde sine krigsguder i psyken før de gikk i krig, kristne som er beskyttet av Gud, andre har fått kraften sin av krystaller, avdøde forbilder, skytsengeler osv.. dette handler jo om at til syvende og sist er det psyken og hjernen som er vårt våpen samme om det er krystaller eller black metal man næres av og tror på.... dette gjør jo også menneskeheten unik som sådan. Men selvom jeg ikke tror på tarot i praksis kan jeg ikke undergrave dets virkning på folk og handlinger slik som feks. Religion... eller alternativ medisin.. 

Anonymkode: 8b389...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye av dette er jo vitenskapelig tullball, men samtidig har det jo en enorm følelsesmessig verdi og faktisk biokjemisk innvirkning på hjernen for de som først tror på det.. derav kan man sidestille det med en kraft som ikke nødvendigvis er et faktum på vitenskapelig plan, men som kan generere ganske stærke følelser og  mennesker psykisk... slik som vikingene som hadde sine krigsguder i psyken før de gikk i krig, kristne som er beskyttet av Gud, andre har fått kraften sin av krystaller, avdøde forbilder, skytsengeler osv.. dette handler jo om at til syvende og sist er det psyken og hjernen som er vårt våpen samme om det er krystaller eller black metal man næres av og tror på.... dette gjør jo også menneskeheten unik som sådan. Men selvom jeg ikke tror på tarot i praksis kan jeg ikke undergrave dets virkning på folk og handlinger slik som feks. Religion... eller alternativ medisin.. 

Anonymkode: 8b389...860

Med andre ord. Placebo.

Anonymkode: e459e...464

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg gidder heller ikke å dele/snakke med noen som ikke har interesse eller kunnskap til å forstå. Men har inntrykk av at flere er interessert og nyskjerrige når det kommer til astrologi, de fleste kjenner i det minste sitt eget soltegn.

Anonymkode: 8debb...842

Har ikke kunnskap til å forstå? Tror dessverre det er du som mangler kunnskap til å forstå om du velger å tro på slikt. 

Anonymkode: e459e...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med andre ord. Placebo.

Anonymkode: e459e...464

Jepp. Men derav er det jo flere ting som kan gå under placebo, måten man tror andre tenker om seg, man vet jo ikke.. selvhjelpskurs med masse "positiv" input og floskler, reklame og hvordan de ønske å påvirke synet på deg selv, utseende, pengebruk osv. Vi er jo egentlig utsatt for en slags samfunnsplacebo konstant der vi bygger det ene bildet på det andre.. sånn næres vår hjerne og belønner oss deretter... 

Anonymkode: 8b389...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...