Gå til innhold

Jeg hater mennesker. Er det vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater ikke mennesker , men er introvert og lader  opp best alene. 

Er ganske flink på smalltalk  og får høre at jeg er en person det er lett 0 prate med/ få tillit til.

Men altså sjelden jeg oppsøker sosiale ting uten at jeg absolutt  må 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det finnes allerede et gammelt og godt innarbeidet ord for dette, misantrop, så tror jeg du kan regne med at det er vanligere enn du tror å hate mennesker eller mistro dem generelt.

Det må være utrolig kjedelig å ha det sånn. Kun like ett enkelt menneske her i verdien utenom din egen, kjødelige mor. Godt jobba.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på noen jeg hater heldigvis, men er ikke særlig glad i mennesker heller. Det er veldig få jeg faktisk liker.

Anonymkode: d6179...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 19.49):

Jeg lever livet mitt alene, er uføretrygded men veldig glad fir det da jeg slipper å være med andre mennesker. Ingen liker meg og jeg liker ingen. Kun to personer og det er en venn pluss min mor. 

Anonymkode: d3184...9f0

Det er deg selv du hater. Vi kan ikke like alle men hvis du hater alle mennesker nå du virkelig gå i deg sjøl. 
Tror du har mye å rydde opp i mentalt. Det finnes fantastiske mennesker og noen som et helt jævlig. 
Men her må du nok se innover . Høres ut som en depresjon. 

Anonymkode: 4aba5...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater gjør jeg vel ikke, men er ikke noen stor fan av menneskeheten, den kan gjerne dø ut for at jeg bryr meg.

Anonymkode: c39e3...e74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver stort sett selv å unngå all sosial omgang. Ikke fordi jeg hater mennesker, mer fordi jeg misliker å være blant mennesker jeg har null interesse av å være med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater meg selv først og fremst, men alle andre mennesker hater meg også så det spiller ingen rolle egentlig.

Anonymkode: 64e12...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er delt. Jeg hater konseptet mennesker. Vi mener vi er mer verdt enn alt annet, vi er verdens største skadedyr, vi dreper, plyndrer, voldtar, kriger og driter i alt annet som ikke er oss selv. Vi tenker ikke lengre enn vår egen nesetipp og vi er skyld i at flere hundre milliarder liv går tapt hvert år. Vi utrydder enorme mengde dyreliv og ødelegger jorda vår. Det fins absolutt ingenting positivt ved oss. 
Men jeg liker jo folk. Elsker familien, mannen og vennene mine. Ville aldri vært foruten dem, men jeg synes helt alvorlig talt at vi burde begynne med 1-2 barnspolitikk over hele kloden og adoptere om man absolutt skal ha mer enn 1-2 unger. 

Anonymkode: b440a...5a6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanlig, ihvertfall met akseptabelt enn å hate dyr. 

Anonymkode: 3c4f7...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/28/2021 at 11:12 PM, AnonymBruker said:

Hmm, jeg er delt. Jeg hater konseptet mennesker. Vi mener vi er mer verdt enn alt annet, vi er verdens største skadedyr, vi dreper, plyndrer, voldtar, kriger og driter i alt annet som ikke er oss selv. Vi tenker ikke lengre enn vår egen nesetipp og vi er skyld i at flere hundre milliarder liv går tapt hvert år. Vi utrydder enorme mengde dyreliv og ødelegger jorda vår. Det fins absolutt ingenting positivt ved oss. 
Men jeg liker jo folk. Elsker familien, mannen og vennene mine. Ville aldri vært foruten dem, men jeg synes helt alvorlig talt at vi burde begynne med 1-2 barnspolitikk over hele kloden og adoptere om man absolutt skal ha mer enn 1-2 unger. 

Anonymkode: b440a...5a6

Jeg er 100% enig i denne! Jeg hater ingen, men misliker 90% av det mennesker står for og gjør, egoismen er helt utrolig. På en måte tenker jeg at ja nå kan joda bare gå under så kan folk klamre seg til olja, biffen, melken og sine 100000 eiendeler på vei ned i dragsuget. På en annen side så vil det jo også gå ut over de få som faktisk prøver å leve på en bedre måte så den er jo litt lei. Og 1-2 barnspolitikk må inn asap!!!

Anonymkode: f5529...d5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brødskalle

Ganske vanlig reaksjon på selvhat, eller å ha levd et liv der man har blitt behandlet dårlig. 

Vi er flere milliarder mennesker, så et sted der ute er en person du ville likt, som kanskje er tenåring akkurat nå. Den er alene, føler seg hatet og har ingen. Du kunne vært den støttende personen du skulle ønske du hadde da du slet og hadde det tungt.

Noen ganger må vi selv være den personen som andre trenger i livet sitt. Du har ingen, men kanskje noen kan ha deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt og misliker alle mennesker (langt ifra), men jeg har en grunnleggende mistro til de. Jeg kan vel og si jeg kjenner på avsky, og endatil kanskje også et hat når jeg tenker på menneskets mørke natur. Hvordan vi har påført hverandre og andre levende vesener så ufattelig mye lidelse gjennom tidene. Hvor lite et liv er verdt når det kommer til å tilegne seg makt og rikdom. Rovdrift på dyr og natur. Jeg tenker det ikke hadde vært det verste om menneskeheten døde ut.

Anonymkode: 5e9df...ba5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 19.59):

Jeg liker nok flere hundre mennesker, men om 7 milliarder av verdens befolkning døde i morgen hadde min eneste bekymring vært hvordan vi skulle bli kvitt alle likene.

Genialt sagt. Helt enig. 

klarsynt skrev (På 24.9.2021 den 23.51):

Hvis man går ofte med ekte solid hat inni seg, tror jeg det er lurt å få luftet ut, eller akseptere situasjonen og tilgi seg selv og andre, for at det har blitt sånn.  Oppdemt tror jeg man tilslutt utgjør en fare for seg selv og andre.

Tull og tøys! Jeg har gått rundt med oppdemmet hat innvendig i flere tiår, og har selvsagt ikke blitt noen fare for meg selv eller andre. Jeg har selvsagt blitt gjennomsyret bitter, og er følgelig ingen trivelig person. Men det fæleste jeg gjør mot andre er å stirre oppgitt på dem når de forsøker å konversere.

Å skulle utgjøre en fare for seg selv blir jo bare helt fjernt. Hatet er da ikke rettet mot meg selv! Jeg er da vel ikke "andre mennesker" og hater selvfølgelig ikke meg selv, hatet er rettet mot dere idioter. Ressonementet ditt her styrker bare mik teori om at alle andre mennesker faktisk er idioter. Prøv å motbevise det

Anonymkode: e40e8...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Genialt sagt. Helt enig. 

Tull og tøys! Jeg har gått rundt med oppdemmet hat innvendig i flere tiår, og har selvsagt ikke blitt noen fare for meg selv eller andre. Jeg har selvsagt blitt gjennomsyret bitter, og er følgelig ingen trivelig person. Men det fæleste jeg gjør mot andre er å stirre oppgitt på dem når de forsøker å konversere.

Å skulle utgjøre en fare for seg selv blir jo bare helt fjernt. Hatet er da ikke rettet mot meg selv! Jeg er da vel ikke "andre mennesker" og hater selvfølgelig ikke meg selv, hatet er rettet mot dere idioter. Ressonementet ditt her styrker bare mik teori om at alle andre mennesker faktisk er idioter. Prøv å motbevise det

Anonymkode: e40e8...9f7

Vet du hvorfor/hvordan du har blitt sånn? Er jo ikke helt normalt

Anonymkode: 04828...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du hater mennesker, men misliker hvordan du føler deg når du er sammen med andre. Det er helt normalt egentlig.

Anonymkode: 39c68...c12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke du hater mennesker, men misliker hvordan du føler deg når du er sammen med andre. Det er helt normalt egentlig.

Anonymkode: 39c68...c12

Hmm.. ikke så dumt skrevet det. Er det så enkelt?

Anonymkode: 04828...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke du hater mennesker, men misliker hvordan du føler deg når du er sammen med andre. Det er helt normalt egentlig.

Anonymkode: 39c68...c12

❤️

Anonymkode: 80c61...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...