Gå til innhold

Jeg hater mennesker. Er det vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lever livet mitt alene, er uføretrygded men veldig glad fir det da jeg slipper å være med andre mennesker. Ingen liker meg og jeg liker ingen. Kun to personer og det er en venn pluss min mor. 

Anonymkode: d3184...9f0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor hater du mennesker? Høres ikke normalt ut å hate alle mennesker i verden utenom de to du nevnte. 

Anonymkode: 66f97...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker kan være vanskelige å like til tider. Men å hate er ikke normalt nei. 

Anonymkode: f9d8b...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (3 minutter siden):

Trist.

Har du reflektert over at ingen liker deg?

 

Fordi jeg er reservert og stiller og folk tolker nok det som om jeg er overlegen isv- noe jeg ikke er. 

Anonymkode: d3184...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å mislike menneskeheten og mennesker generelt er jo ganske vanlig. Folk flest er tross alt ganske ubrukelige. Men de fleste liker nok mer enn to mennesker her i verden. Og så vet jeg ikke om du overdriver litt når du sier hater. Hat er en ganske altoppslukende og intens emosjon. Jeg tror ikke jeg hater noen, men jeg misliker en del, og jeg er likgyldig til de fleste.

Jeg liker nok flere hundre mennesker, men om 7 milliarder av verdens befolkning døde i morgen hadde min eneste bekymring vært hvordan vi skulle bli kvitt alle likene.

Anonymkode: 1c32e...4a7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg er reservert og stiller og folk tolker nok det som om jeg er overlegen isv- noe jeg ikke er. 

Anonymkode: d3184...9f0

Er det ikke mulig å forandre seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk hater deg ikke bare fordi du er reservert og stille. Høres ut som om du bruker "hater mennesker" som en forsvarsmekanisme.

Anonymkode: 03f5f...13a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hat er sterke greier. Jeg opplever det sjeldent, heldigvis.  Når eksen min stakk av med sønnen min og flyttet, samtidig som hun anmeldte meg for trusler, og nærmeste ranet meg for det meste av eiendeler, bortsett fra en skje og et krus, da kjente jeg hat en periode, men det gikk over det også. 

Når barn er inn i bildet har jeg kjent skikkelig på det, men lite ellers.

Hvis man går ofte med ekte solid hat inni seg, tror jeg det er lurt å få luftet ut, eller akseptere situasjonen og tilgi seg selv og andre, for at det har blitt sånn.  Oppdemt tror jeg man tilslutt utgjør en fare for seg selv og andre.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lever livet mitt alene, er uføretrygded men veldig glad fir det da jeg slipper å være med andre mennesker. Ingen liker meg og jeg liker ingen. Kun to personer og det er en venn pluss min mor. 

Anonymkode: d3184...9f0

Du hater andre fordi du hater deg sjølv. Trist, men sånn er det for mange. Det fine er at du kan endre det. Viss du vil.

Anonymkode: d81a5...a0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 19.58):

Fordi jeg er reservert og stiller og folk tolker nok det som om jeg er overlegen isv- noe jeg ikke er. 

Anonymkode: d3184...9f0

Kanskje du bare  misliker nærhet slik jeg også gjør. Blir alt for overveldende så tåles kun når helt nødvendig 

Anonymkode: de590...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 19.49):

Jeg lever livet mitt alene, er uføretrygded men veldig glad fir det da jeg slipper å være med andre mennesker. Ingen liker meg og jeg liker ingen. Kun to personer og det er en venn pluss min mor. 

Anonymkode: d3184...9f0

To stykker? Det er ikke dårlig. Sikkert over det norske gjenomsnittet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg. Syns det er mye å hate/mislike med mennesker. Det er så mange jævlie mennesker der ute og så få oppriktig snille.

Skjønner ikke at ikke flere misliker/hater folk.

Folk som ikke reflekterer over sine egne handlinger, folk som er frekke i kjeften mot alle og enhver. Folk som blir sure på servicearbeidere og behandler de som dritt. Mobbere, folk som manipulerer og gaslighter, folk som slår sine nærmeste, de som trakasserer på jobb. Rasister, fascister, folk som gribber til seg penger,  og de som fordømmer de som har mindre ressurser enn de selv. Hovne folk som blærer seg og vifter med pengene sine. Pedofile, barnemishandlere, dyremishandlere. Folk som kaster søppel i naturen, folk som blir drita med vilje og lar seg bli et problem for andre. Maktsyke folk som ville utslettet andre mennesker for å få litt mer makt. De som utøver blind vold mot fremmede. Overgripere, mordere, ranere. Ja listen er eviglang. Disse er det flust av rundt oss i samfunnet. Dette er ikke unike folk, og du støter på opptil flere av disse kanskje hver dag. Så ja, skjønner godt at man hater/misliker folk. 😛

Anonymkode: ce893...949

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner deg. Syns det er mye å hate/mislike med mennesker. Det er så mange jævlie mennesker der ute og så få oppriktig snille.

Skjønner ikke at ikke flere misliker/hater folk.

Folk som ikke reflekterer over sine egne handlinger, folk som er frekke i kjeften mot alle og enhver. Folk som blir sure på servicearbeidere og behandler de som dritt. Mobbere, folk som manipulerer og gaslighter, folk som slår sine nærmeste, de som trakasserer på jobb. Rasister, fascister, folk som gribber til seg penger,  og de som fordømmer de som har mindre ressurser enn de selv. Hovne folk som blærer seg og vifter med pengene sine. Pedofile, barnemishandlere, dyremishandlere. Folk som kaster søppel i naturen, folk som blir drita med vilje og lar seg bli et problem for andre. Maktsyke folk som ville utslettet andre mennesker for å få litt mer makt. De som utøver blind vold mot fremmede. Overgripere, mordere, ranere. Ja listen er eviglang. Disse er det flust av rundt oss i samfunnet. Dette er ikke unike folk, og du støter på opptil flere av disse kanskje hver dag. Så ja, skjønner godt at man hater/misliker folk. 😛

Anonymkode: ce893...949

Så er det jammen meg mange fantastiske mennesker der ute også da

Anonymkode: d81a5...a0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv hater ikke mennesker, men ikke glad i mennesker generelt. De nærmeste som familie og venner er fint. Ellers bryr jeg meg lite om andre slik egentlig. Utad kan jeg nok virke anneledes. Sikkert ikke så veldig uvanlig men har du opplevd noen traumer? 

Anonymkode: 21727...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...