Gå til innhold

Blir kastet ut hjemmefra😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

De sier at jeg ikke får bo her lenger. Ingen krav. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

En ting man lærer ved voksenlivet er at når en dør lukkes, så åpnes en annen. Du får lære dette litt for tidlig nå, men dette kommer til å skje på andre måter senere i livet. For eksempel ved at du ikke kommer inn på den linja på vgs som du aller helst vil gå på, så du må starte på andrevalget, og plutselig får du deg en kjæreste på den skolen som egentlig var andrevalget, for eksempel. 

 

Det kan også hende du får vennskap som vil vare i svært mange år på en ny skole. Det kan også godt hende du vil trives mye bedre på ett nytt sted enn det du tror nå. 

 

Jeg fikk selv høre at jeg hadde vokst mye på det første halvåret mitt da jeg gikk på en internatskole på vgs, og da var det ikke høyden de snakket om. Det var to ulike lærere som sa det. 

 

Hva er du egentlig redd for? Klarer du å sette ord på det? De har ofte svært mange forskjellige gøyale ting som skjer på internatskoler, og det er ofte mange folk som kommer fra ulike steder i landet der. 

Anonymkode: a43ff...7de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel ikke mange som blir kastet ut hjemmefra med beskjed om å gå på internatskole? Jeg har lyst til å gå min nærmeste skole sammen med vennene mine, ikke å bli sendt til en annen kant av landet. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Faktum er at når man begynner på vgs er det mange som får nye vennegjenger. Det er ikke gitt at du fremdeles er venn med disse dersom du blir boende på ditt hjemsted.

Anonymkode: a43ff...7de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da får de betale for hybel i nærområdet da.

Anonymkode: 9ffde...0df

 Nei, det vil de ikke. De vil ha meg langt bort. Jeg har fått en liste med internatskoler som jeg kan velge mellom😭

 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (22 minutter siden):

Har du kontakt med biologiske faren din? Kan du bo hos ham?

Nei.

 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

De vil ikke ha meg hjemme. De stiller ingen krav, bare sier at jeg må flytte hjemmefra når jeg begynner på videregående. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Ta kontakt med en helsesøster og prøv å fortelle om situasjonen. 
Kanskje de kan hjelpe deg til å finne en løsning ? 
Jeg tenker at du iallefall bør gå på skole i nærmiljøet,  og at du har kontakt med venner og evt øvrige familie  

Anonymkode: 7e93f...8b9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En ting man lærer ved voksenlivet er at når en dør lukkes, så åpnes en annen. Du får lære dette litt for tidlig nå, men dette kommer til å skje på andre måter senere i livet. For eksempel ved at du ikke kommer inn på den linja på vgs som du aller helst vil gå på, så du må starte på andrevalget, og plutselig får du deg en kjæreste på den skolen som egentlig var andrevalget, for eksempel. 

 

Det kan også hende du får vennskap som vil vare i svært mange år på en ny skole. Det kan også godt hende du vil trives mye bedre på ett nytt sted enn det du tror nå. 

 

Jeg fikk selv høre at jeg hadde vokst mye på det første halvåret mitt da jeg gikk på en internatskole på vgs, og da var det ikke høyden de snakket om. Det var to ulike lærere som sa det. 

 

Hva er du egentlig redd for? Klarer du å sette ord på det? De har ofte svært mange forskjellige gøyale ting som skjer på internatskoler, og det er ofte mange folk som kommer fra ulike steder i landet der. 

Anonymkode: a43ff...7de

Men jeg er jo ikke voksen! 
 

Jeg er ikke redd, jeg bare ønsker ikke dette! Jeg vil ikke flytte 50 mil unna alle jeg kjenner. Jeg vil ikke kastes ut av foreldrene mine. Jeg ønsker å ha en familie. Internatskole er sikkert fint det for de som ØNSKER det, jeg gjør ikke det. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 Nei, det vil de ikke. De vil ha meg langt bort. Jeg har fått en liste med internatskoler som jeg kan velge mellom😭

 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Håper du vil ta til deg rådet om å snakke med helsesøster, barnevernet, lærer eller andre du stoler på. Dette er ikke en god oppførsel fra foreldrene dine. Å om det er stefaren din som står bak, jeg har bodd med en stefar som til slutt bare så på meg som bryderi. Jeg flyttet når jeg startet på vgs, har klart meg selv siden med litt støtte fra mor. Jeg måtte bo på hybel, noe som er verre enn internat (hadde venner på internat). På internat er du aldri alene, du har voksne der hvis det skulle være noe og du får måltider. Ofte har de aktiviteter for de som bor der, så samholdet er ofte veldig bra. 

Anonymkode: 932ce...0a8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Faktum er at når man begynner på vgs er det mange som får nye vennegjenger. Det er ikke gitt at du fremdeles er venn med disse dersom du blir boende på ditt hjemsted.

Anonymkode: a43ff...7de

Nei men det er jo «gitt» at jeg ikke har noen i hele verden, når familien min ikke vil ha noe med meg å gjøre og Alme vennene mine er 50 mil unna😭😭😭

 

ts

Anonymkode: a3857...c41

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg er jo ikke voksen! 
 

Jeg er ikke redd, jeg bare ønsker ikke dette! Jeg vil ikke flytte 50 mil unna alle jeg kjenner. Jeg vil ikke kastes ut av foreldrene mine. Jeg ønsker å ha en familie. Internatskole er sikkert fint det for de som ØNSKER det, jeg gjør ikke det. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Da syns jeg du skal snakke med en lærer eller helsesøster. De burde kunne hjelpe deg med dialog, for det er jo helt grusomt å føle på at man blir kastet ut når man ikke er klar. Du er fortsatt et barn, det skal ikke forventes av deg å flytte hjemmefra enda når du ikke ønsker. 

Anonymkode: 932ce...0a8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta kontakt med en helsesøster og prøv å fortelle om situasjonen. 
Kanskje de kan hjelpe deg til å finne en løsning ? 
Jeg tenker at du iallefall bør gå på skole i nærmiljøet,  og at du har kontakt med venner og evt øvrige familie  

Anonymkode: 7e93f...8b9

Hva skjer da med mine yngre søsken? Hvis jeg forteller folk hvor elendige foreldre de er, så kan jo det skade mine yngre søsken. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skjer da med mine yngre søsken? Hvis jeg forteller folk hvor elendige foreldre de er, så kan jo det skade mine yngre søsken. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Kan du fortelle litt mer hva dere krangler om? 

På hvilken måte opplever du dem som elendige foreldre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjer da med mine yngre søsken? Hvis jeg forteller folk hvor elendige foreldre de er, så kan jo det skade mine yngre søsken. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Hvordan har dine søsken det? 
Trenger de å beskyttes sånn som det er hjemme nå  ? 

Anonymkode: 7e93f...8b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eryn skrev (1 minutt siden):

Kan du fortelle litt mer hva dere krangler om? 

På hvilken måte opplever du dem som elendige foreldre? 

De har alltid hatet meg og jeg har alltid bare vært i veien for dem. Alt jeg har gjort har irritert dem og ingenting har vært bra nok. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei.

 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Besteforeldrene dine, tanter eller onkler. Bor noen av de nær der du bor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan har dine søsken det? 
Trenger de å beskyttes sånn som det er hjemme nå  ? 

Anonymkode: 7e93f...8b9

De er generelt kjipe foreldre, men de er bedre mot sine egne biologiske barn. Det er mer meg de har hatet fordi jeg har en annen far. Jeg er redd for at barnevernet tar mine yngre søsken om jeg forteller sannheten om hvor kjipe de har vært mot meg. 

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De er generelt kjipe foreldre, men de er bedre mot sine egne biologiske barn. Det er mer meg de har hatet fordi jeg har en annen far. Jeg er redd for at barnevernet tar mine yngre søsken om jeg forteller sannheten om hvor kjipe de har vært mot meg. 

Anonymkode: a3857...c41

De kommer ikke til å ta dine yngre søsken bare fordi de er kjipe mot deg. Jeg skulle ønske noen sa til meg når jeg var på din alder at jeg skulle be om hjelp. Jeg hadde en stefar som hatet meg, mamma gikk ikke på grunn av de to yngre barna de hadde sammen. Hadde jeg bedt om hjelp hadde ting sett helt annerledes ut. Jeg har klart meg fint jeg altså, men det hadde vært en mye enklere vei å gå om jeg hadde hatt støtte fra noen. 

Anonymkode: 932ce...0a8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut som 16 åring. Gikk fint det. Dog har vi en 16 åring i huset idag og hun er overhodet ikke moden til å bo helt alene. Hun klarer seg fint alene noen dager men trenger stødige voksne i livet sitt. 

Håper du snakker med barnevernet. Mindreårige skal da ikke kastes ut fra eget hjem. 

Anonymkode: 9957b...d5c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har alltid hatet meg og jeg har alltid bare vært i veien for dem. Alt jeg har gjort har irritert dem og ingenting har vært bra nok. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Så leit at du opplever det slik. Det høres jo ut som at dere kan trenge hjelp. De kan faktisk ikke tvinge deg til å flytte, de har foreldreansvar for deg fram til du er 18 år, + forsørgerplikt når du går på vgs. 

Hva er det dere krangler aller mest om?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje se på det som noe positivt å gå på internat skole. Finnes flere både på sørlandet, og Vestlandet.  Tror det er lettere  å bo på internat enn hybel. Her blir dere jo tatt vare på, mer enn på en hybel.  Her kan du få nye venner,  og det er vel ikke slik at du mister gamle venner   i såfall er de ikke mye til venner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...