Gå til innhold

Blir kastet ut hjemmefra😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vi har ikke internatskoler i Norge. Du bor på hybel om du går på VGS

Anonymkode: 45703...3c3

Jo det er flere, Sygna og en i Bergen jeg har fått en liste…

 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er da mange som flytter hjemmefra når de starter på vgs. Det er da ingenting å ta på vei for.

Anonymkode: 4fc30...0cd

Det er vel ikke mange som blir kastet ut hjemmefra med beskjed om å gå på internatskole? Jeg har lyst til å gå min nærmeste skole sammen med vennene mine, ikke å bli sendt til en annen kant av landet. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kaster de deg ut eller stiller de noen tiltrengte krav til deg? Stor forskjell på de to scenarioene. 

Anonymkode: 3570c...2be

De sier at jeg ikke får bo her lenger. Ingen krav. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De planlegger dette altså.. Du vet det må søkes om skoleplass? Og at det koster masse med en plass på skole med internat? Så om det er reelt så må du altså først få plass, og så har altså foreldrene dine planer om å spandere penger på at du skal få gå på en skole der du i tillegg kan bo og ha det supersosialt om du vil. Staaaakkars deg.....

Anonymkode: e9d91...c59

Ja! Jeg vil jo ikke dette. Jeg vil ikke bli sendt av gårde til Vestlandet, 50 mil fra alle vennene mine og alle jeg kjenner. Jeg driter i om andre har det supert der, jeg vil ikke! 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja! Jeg vil jo ikke dette. Jeg vil ikke bli sendt av gårde til Vestlandet, 50 mil fra alle vennene mine og alle jeg kjenner. Jeg driter i om andre har det supert der, jeg vil ikke! 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Men hvorfor gjør de det? Hva oppgir de som grunn?

Anonymkode: 4080f...620

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men hvorfor gjør de det? Hva oppgir de som grunn?

Anonymkode: 4080f...620

De orker ikke deale med meg lenger. Vi har kranglet en del, og nå gidder de ikke ha meg her lenger. Det er sikkert min far som egentlig ikke er min pappa som vil ha meg ut. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist! Har du mulighet til å flytte på hybel i nærområdet og få støtte til det i stedet da? Bare selg det inn som at du uansett kommer til å henge mye med venner de årene, så du kommer ikke til å renne ned dørene til familien. På den måten flytter du ut, de betaler det samme, og du får vært med venner. 
Hvis ikke kommer du uansett garantert til å få nye venner. Videregående kan være fint sånn, men du vil kanskje aldri ha noe særlig hjem å komme tilbake til. Så det viktigste er at du jobber hardt for å finne deltidsjobb, gjøre deg uavhengig og knytte deg opp mot venner og evt kjæreste. Skape din egen familie. 

Anonymkode: 27dd3...a5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan hun vel få flytte på hybel hvor hun bor istedenfor internatskole langt unna hvis poenget er å få henne ut.

Anonymkode: 0641a...02a

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du TS? 16 år? Dersom du ikke ønsker å flytte hjemmefra, og de tvinger deg ut, så må du kontakte noen som kan hjelpe deg, for dette er ikke grei atferd av din mor/stefar. 

Mitt råd er at du gjør en eller flere av følgende:

1. Snakk med helsesøster som er på skolen din.

2. Ta kontakt med miljøteam om dere har det på skolen - forklar de situasjonen. 

3. Snakk med din kontaktlærer om dette er en du har en god relasjon til.

4. Ta kontakt med barnevernet. Jeg er selv lærer og hatt en elev som på eget initiativ ringte barnevernet. Familien fikk råd og veiledning. Bv er er en ressurs! 

5. Snakk med et familiemedlem du stoler på og som kan hjelpe deg og er handlekraftig.

Denne situasjonen skal du ikke stå alene i. Og selv om det har vært krangling eller høyt konfliktnivå, så forsvarer ikke dette dine foreldre sin handling. Både du og de voksne trenger hjelp og veiledning i en slik situasjon. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilke krav er det de stiller for at du skal bo hjemme da? 
 

Anonymkode: 7e93f...8b9

De vil ikke ha meg hjemme. De stiller ingen krav, bare sier at jeg må flytte hjemmefra når jeg begynner på videregående. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er livet. jeg ble selv kastet ut som 17 åring, ville det ikke selv. utviklet en psykisk lidelse siden da, og har slitt psykisk og har hatt det forferdelig siden da. 

men sånn er livet.

Anonymkode: b2b66...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ærlig talt. En 15 åring skal stå til rette for å være en helt normal tenåring, hvor krangling og uenigheter er en del av utviklingen? 

Ingen tvil i at foreldrene svikter her

Anonymkode: c9725...bf4

VG2 er man rundt 17-18. På tide å flytte dersom ts ikke klarer å innordne seg reglene hjemme. 

Anonymkode: 8f67d...845

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kaster ikke ut barna sine på den måten. Om ts reagerer som hun gjør er det vel ikke bra mellom henne og stefar. 

Ts, si at du vil gå på skole med vennene dine, og at du kan flytte på hybel i nærområdet, så lenge de betaler. 

Anonymkode: b0153...7f7

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er da mange som flytter hjemmefra når de starter på vgs. Det er da ingenting å ta på vei for.

Anonymkode: 4fc30...0cd

Men de fleste som flytter for å gå på vgs gjør det enten fordi skoleveien er for lang, eller fordi de selv velger å flytte bort fra f.eks vold eller alkoholisme.

Å få høre at foreldrene ikke vil ha en mer, det er jo ganske vondt og trist -synes du ikke?

 

Mange klemmer til deg ts.. ❤️

Anonymkode: be09a...3b1

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

VG2 er man rundt 17-18. På tide å flytte dersom ts ikke klarer å innordne seg reglene hjemme. 

Anonymkode: 8f67d...845

Tror det er konflikter med stefar, så de burde ordne opp i hjemmet. 

Hvordan er moren og stefaren din, TS? 

Anonymkode: b0153...7f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har ikke internatskoler i Norge. Du bor på hybel om du går på VGS

Anonymkode: 45703...3c3

Ikke?? Det finnes diverse landbruksskoler med internat, bla.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke mange som blir kastet ut hjemmefra med beskjed om å gå på internatskole? Jeg har lyst til å gå min nærmeste skole sammen med vennene mine, ikke å bli sendt til en annen kant av landet. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Da får de betale for hybel i nærområdet da.

Anonymkode: 9ffde...0df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nødvendigvis barnets feil at krangles? Det finnes nok av kjipe, kranglevorne voksne der ute for å si det sånn. Kanskje de har vært skikkelig dårlige foreldre? Og nå vil de ikke å være foreldre mer?? Det er skikkelig sårende og dårlig gjort, det er ikke slik man behandler sine barn!

Anonymkode: be09a...3b1

Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...