Gå til innhold

Hadde du brukt narkotika hvis det var lovlig og ufarlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjerne litt cannabis i ny og ne. Ikke er det avhengighetsskapende heller, og farlig er det stort sett bare hvis det er iblandet sterkere saker, og enkelte får psykoser av stoffet, men det får enkelte også av alkohol. Statistisk sett er det mange flere som dør av alkoholoverforbruk enn cannabis. Cannabis har også vist seg å være nyttig i legemiddel. THC blir blant annet brukt i medisin mot spasmer til MS-pasienter. 
 

Kan også nevne at jeg er sykepleier. Prøvde cannabis et par ganger som ungdom da jeg var sammen med en jeg gjerne kan kalle hippie, en som brukte og dyrket, så det var rent stoff jeg prøvde altså.

Anonymkode: b0704...b6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svært mange av rusmidlene som er illegale er mye mindre skadelige enn rusmidler vi tillater. Jeg følger de lovene jeg er enig i. Jeg er ikke enig i irrasjonelle lover mot «narkotika» som er fundert på rasisme, moralisme og propaganda fra korrupt politi.

Anonymkode: 18563...c26

Jeg er enig i at lovverket i forhold til narkotika er irrasjonelt, og noe forenklet saa er faktisk dagens lovverk bygget paa rasisme og moralisme. Propaganda fra korrupt politi er en del av aarsaken til at situasjonen ikke endrer seg.

Nå bor jeg i et land hvor Cannabis omsettes lovlig og bruk av rusmidler generelt er avkriminalisert, men jeg avstår likevel. Jeg mener uansett at det er individet og ikke staten som skal avgjøre dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for gammel til sånt. En flaske vin med god mat hver fredag derimot er det ingen som får ta fra meg. Da blir jeg gretten :( 

Anonymkode: 9294d...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ville brukt hva som i dag faller inn under betegnelsen 'ulovlig substans' dersom det ikke var noen skadevirkninger å ta hensyn til?  

Selvfølgelig!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du brukt narkotika hvis det var lovlig og ufarlig?

Anonymkode: 4ba10...b6a

Hvis det hadde vært både ulovlig og ufarlig, ville det jo bare vært evnt. høy pris som ville vært et hinder. Da hadde det vel blitt amfetamin på jobb i alle fall. Kunne vært hyggelig å aldri være trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei liker ikke å være påvirket lengre. Da jeg var yngre var det nettopp dette som gjorde det interessant.

Anonymkode: 53480...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller hadde du latt være?

Anonymkode: 4ba10...b6a

Jeg hadde brukt marihuana. Har brukt det tidligere og det hjelper masse mot symptomene på fibromyalgi og endometriose, men jeg turte ikke fortsette siden det jo er ulovlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den syvende personen i norge som fikk  untak fra forbud mot Cannabis oppført på narkotikalisten, etter narkotikaforeskriften §5 annent ledd.   Fikk untak i 2017  av Legemiddelverket og Helsedirekoratet pga store nervesmerter som ikke kunne lindres med medisiner tilgjenglig i Norge.

Fungerer utmerket mot nervesmerter i tilegg til godt humør

 

 

Endret av intreserte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt! Ville røyket marijuana isteden for å ta seg et glass vin. Tatt ecstasy noen ganger i året når man vil feste å gå litt crazy. Er avholds menneske nå, takler virkelig ikke alkohol. Makan til dårlig rusmiddel 😐 Bruker heller ingen andre rusmidler, jeg blir paranoid av at det er ulovlig, føler på en slags skam. Pluss kvaliteten er umulig å garantere. Det er enorm forskjell på hvordan jeg føler meg dagen derpå av alkohol kontra en joint eller MDMA. 

Anonymkode: 13832...6d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 16.59):

Eller hadde du latt være?

Anonymkode: 4ba10...b6a

Ikke narkotika , men kanskje lav dose av  HGH om det var lov , for å få fort gang på treningen 

Anonymkode: 2c84e...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Hadde mye heller røyket weed enn å tatt meg et glass vin. 
 

Altså det er så deilig, røyke seg en joint, ta seg et langt bad med chill musikk, spise take away i en digg joggedress mens man ser på serie, kjøpe smågodt og etterpå legge seg i rent sengetøy. Det er lørdagskvelden sin det ❤️ 
 

Men da er jeg altså kriminell. Trist. 

Anonymkode: 1c72b...811

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt. Hadde mye heller røyket weed enn å tatt meg et glass vin. 
 

Altså det er så deilig, røyke seg en joint, ta seg et langt bad med chill musikk, spise take away i en digg joggedress mens man ser på serie, kjøpe smågodt og etterpå legge seg i rent sengetøy. Det er lørdagskvelden sin det ❤️ 
 

Men da er jeg altså kriminell. Trist. 

Anonymkode: 1c72b...811

Åh det hørtes ut som den perfekte kveld 😍😍 Ekstra bonus: ingen hangover dagen etterpå! 

Anonymkode: 13832...6d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, jeg tror ikke det. Jeg liker ikke å føle at jeg ikke er helt meg selv. Er ikke avholds, men drikker meg sjelden beruset. 

Det eneste ang stoff måtte være noe som hadde en 'praktisk' virkning. Feks noe man uten risiko kunne ta for å bli veldig konsentrert og effektiv i travel periode på jobb så man slapp mye overtid og fikk mer fritid 😀 Ingen avhengighet, påvirkning på kjøring, andre vurderinger, hangover dagen derpå osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvem hadde vel IKKE brukt narkotika hvis det var lovlig og ufarlig?

Anonymkode: e5f6b...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyket. I flere mnd. Harsj. Eller vet ikke egentlig. Jeg prøve det ut som smertestillende. Men det fungerte, . Ja det fungerte, mot smertene. Men jeg greide ikke gjøre noe ulovlig.

Det var et prøveforsøk.  Dette er 10 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666

Dersom det hadde vært lovlig og ufarlig ville jeg byttet alkohol mot et mildt narkotisk stoff.

Gitt at alkohol er lovlig, sosialt akseptert og mildt til moderat farlig er det mitt drug of choice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 19.20):

Nei, det er farlig og fører til psykoser, trafikkulykker og med tyngre narkotika: overdoser og avhengighet. Trenger ikke dop for å leve et godt liv.

Anonymkode: a274b...7a5

Premisset i HI er at det er ufarlig.

Vi vet at det ikke stemmer, men spiller med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en rebell som bryter Norges lover daglig med narkotikabruk.Slutter den dagen det blir lovlig.

Anonymkode: 81cbd...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 19.12):

Nope aldri,ønsker ikke være et dophue.

Anonymkode: d8acf...037

Bedre med alkis?

Anonymkode: 81cbd...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...