Gå til innhold

dette svaret irriterer meg sånn, fra venninne


Friendss

Anbefalte innlegg

når jeg hjelper til med å komme med forslag, løsninger, hjelp med problemer eller gi råd har jeg en tendens til å si det jeg skal si etterfulgt av, "det hadde/ville jeg gjort/prøvd", ikke ment negativt. Får alltid svaret tilbake av samme person: alle er ikke som deg, selv om du vil trenger ikke jeg å ville det/gjør det/prøve det/si det/kjøpe det/bruke det osv. osv. sagt nedlatende. det irriterer meg så sykt, skjønner at ikke alle er som meg/tenker som meg, men jeg sier det siden rådene/tipsene er så gode at jeg kunne brukt de selv og ønsker å dele de. 

 

Endret av Friendss
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med at du hjelper til å komme med forslag/råd? 

Har venninnen din spurt etter din hjelp? Eller kommer du med uoppfordrede råd og meninger? 

Anonymkode: fc509...2f7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er av typen som uoppfordret kommer med meninger og råd, kan jeg forstå at du får denne kommentaren tilbake.

Anonymkode: 3dd4b...21d

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste har hun spurt om råd??? Hvis ja merkelig svar, hvis ikke er du mulig en besserwisser.

Anonymkode: 7c53a...131

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil ikke ha råd, de vil ha støtte på de valgene de selv gjør. Som en venn bør man bare stille opp, oppfordre til å ta egne valg og støtte dem om det skjærer seg (med mindre det er snakk om alvorlige ting, som mishandling, alkoholisme etc).  Slutt å gi råd!

Anonymkode: ace39...6ec

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid gode råd faller i god ( og riktig ) jord. Uansett hvor godt ment det er. Av og til bør man heller tie,være forsiktig eller vente. 

( grunnet prosesser folk går gjennom du ikke har aning om ) 

 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer ikke uoppfordret, men hun kommer til meg og snakker om ting, også er det kanskje to ting som skjer samtidig og, eks. fest og familiebursdag dagen etterpå som hun ikke kan kjøre til, også vet hun ikke hva/hvordan hun skal gjøre det. Jeg kommer ofte med forslag til løsninger, eks. kan jeg si, dra på fest og spør en søster/venn/familie til å kjøre deg dagen etterpå, "det hadde jeg gjort". Men så vil hun ikke spørre og er ikke åpne for forslagene mine og svarer "selv om du vil trenger ikke jeg å gjøre det". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friendss skrev (2 minutter siden):

jeg kommer ikke uoppfordret, men hun kommer til meg og snakker om ting, også er det kanskje to ting som skjer samtidig og, eks. fest og familiebursdag dagen etterpå som hun ikke kan kjøre til, også vet hun ikke hva/hvordan hun skal gjøre det. Jeg kommer ofte med forslag til løsninger, eks. kan jeg si, dra på fest og spør en søster/venn/familie til å kjøre deg dagen etterpå, "det hadde jeg gjort". Men så vil hun ikke spørre og er ikke åpne for forslagene mine og svarer "selv om du vil trenger ikke jeg å gjøre det". 

Men det er jo ikke alvorlige ting . Så la henne ordne opp selv . Virker mest som om hun " forteller " ,- ikke spør ... det er 2 forskjellige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kommer med råd uoppfordret, så ville jeg sluttet med det. 

Slik jeg oppfatter det, gjør du ikke det. Da hadde jeg begynt å bare jatte med, og svart "huff da", "ok", og "ja, det var kjipt". Hvis hun spør deg/hinter til deg om hva hun bør gjøre, og deretter blir sur for dine råd, så hadde jeg ikke giddi å gitt råd. 

Anonymkode: 36cac...520

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjelder ikke store ting^ er generelt hverdagslig 

andre eksempler er i kjærlighet. eks. hun vil ha kjæreste, jeg forslår last ned tinder, det gjorde jeg. igjen, "alle er ikke som deg" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom du kommer med råd uoppfordret, så ville jeg sluttet med det. 

Slik jeg oppfatter det, gjør du ikke det. Da hadde jeg begynt å bare jatte med, og svart "huff da", "ok", og "ja, det var kjipt". Hvis hun spør deg/hinter til deg om hva hun bør gjøre, og deretter blir sur for dine råd, så hadde jeg ikke giddi å gitt råd. 

Anonymkode: 36cac...520

jaaa, ender med å ikke gidde å prøve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friendss skrev (Akkurat nå):

gjelder ikke store ting^ er generelt hverdagslig 

andre eksempler er i kjærlighet. eks. hun vil ha kjæreste, jeg forslår last ned tinder, det gjorde jeg. igjen, "alle er ikke som deg" 

Kanskje det er formuleringen «det ville jeg gjort» eller «det gjorde jeg» hun reagerer på og er lei? Jeg sier ikke det er noe galt med det, men kanskje det blir litt repetitivt?

Anonymkode: 3dd4b...21d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friendss skrev (5 minutter siden):

jeg kommer ikke uoppfordret, men hun kommer til meg og snakker om ting, også er det kanskje to ting som skjer samtidig og, eks. fest og familiebursdag dagen etterpå som hun ikke kan kjøre til, også vet hun ikke hva/hvordan hun skal gjøre det. Jeg kommer ofte med forslag til løsninger, eks. kan jeg si, dra på fest og spør en søster/venn/familie til å kjøre deg dagen etterpå, "det hadde jeg gjort". Men så vil hun ikke spørre og er ikke åpne for forslagene mine og svarer "selv om du vil trenger ikke jeg å gjøre det". 

Noen ganger så trenger folk bare å få lufta tankene og problemene sine. Ikke dermed sagt at du trenger å komme med råd og løsninger bestandig! Og den der "det ville jeg ha gjort" er litt nedlatende, selv om det ikke er intensjonen din!

Prøv å vær forståelsesfull og lytte neste gang, ikke kom med råd med mibdre hun spør deg direkte. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Friendss skrev (Akkurat nå):

jaaa, ender med å ikke gidde å prøve 

Kanskje hun bare vil bli hørt?...🙃,, litt som at hun får ut litt steam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Spør henne om hun trenger råd..rett og slett. Hvis hun sier nei, så klapper du igjen. Hvis hun sier ja, så gir du råd, men unnlater  «det ville jeg gjort» eller «det gjorde jeg» 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du sånn; Feks

hadde jeg vært så tykk som deg ville jeg slanket meg med lavkaloridiett. 

Hadde jeg hatt en bil som din ville jeg sendt den til lakkering. 

Jeg kan forklare deg hvordan du polerer bilen så den faktisk blir fin. 

Jeg løper mye fortere enn deg fordi jeg løfter bena høyere. 

Gjør du sånn? 

Anonymkode: 07c25...c5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen (mange) folk er bare helt steinvegg når det kommer til å ta imot råd eller input fra andre. Jeg synes det er merkelig, skal man liksom forsøke og erfare absolutt alt selv her i livet? Eller bare klage og klage men helt uten vilje til å endre på noe? Hvorfor ikke ta imot litt input fra andre folk? Man trenger jo ikke høre på/følge alt men en del er jo bare helt nekt på å høre noen forslag eller råd og vil alltid bare ha bekreftelse på egne ideer eller bare utløp for følelser uten at det er mulig å komme noe videre. 

Anonymkode: b2a8a...768

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...