Gå til innhold

Hva var du ekstra nøye på i graviditeten? Og hva var du ikke så nøye på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

45 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Når man lager seg egne regler basert på frykt, synsing og ikke-vitenskapelige påstander er man hysterisk, jo.

Jeg har sett mange bli kalt hysteriske selv om de følger regler fra helsemyndigheter eller fra nyere forskning. Har ikke sett mye til synsing og ikke-vitenskapelige påstander (med unntak av potetgull over her, den var ny for meg hehe). Ser også folk som ikke er så nøye feks på mat ofte si ting som "jeg var ikke hysterisk/er ikke hysterisk/orker ikke være helt hysterisk" osv, som jeg synes er nedlatende. 

Anonymkode: b836a...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (52 minutter siden):

Når man lager seg egne regler basert på frykt, synsing og ikke-vitenskapelige påstander er man hysterisk, jo.

Er jo like teit som å lage seg regler av anekdotiske eksempler. «Det gikk bra med meg selv om mamma røyket 100 om dagen»

Anonymkode: 2dbc5...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spiste du potetgull?

Anonymkode: 19766...bf7

Eg åt "alt" som ikkje stod på lista frå helsemyndighetene over kva ein ikkje skal ete :) 

Endret av RockyRose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har sett mange bli kalt hysteriske selv om de følger regler fra helsemyndigheter eller fra nyere forskning. Har ikke sett mye til synsing og ikke-vitenskapelige påstander (med unntak av potetgull over her, den var ny for meg hehe). Ser også folk som ikke er så nøye feks på mat ofte si ting som "jeg var ikke hysterisk/er ikke hysterisk/orker ikke være helt hysterisk" osv, som jeg synes er nedlatende. 

Anonymkode: b836a...a53

Jeg har blitt kalt hysterisk for ikke ville spise spekeskinke og blåmuggost på forumet her. Så bekrefter. 
Samtidig er det mange som lager sine egne merkelige kostholdsråd og regler. Også regler  om andre ting rundt graviditet og babytiden som er både tull og hysteri. Man kan jo velge å gjøre ting sånn og sånn , men å skremme andre med at det er skadelig å gjøre det på andre måter, når det absolutt ikke er tilfellet, er stygt! 

Anonymkode: b577d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...