Gå til innhold

Opplæring på jobben som snoker i sakene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de siste mnd hatt ansvar for opplæring på jobben. Har en jobb der vi har arbeidsbil og drar rundt på jobbene vi skal utføre. Hadde hatt vedkommende på opplæring daglig i 3 uker før vi begynte å dele oss for å jobbe.

Vedkommende slipper da meg av en plass og kjører til et annet sted for å jobbe. På denne turen så la jeg igjen baggen min med diverse i. Blant det som lå i baggen var noe drikke, snacks, etc. Der lå også et nytt nøkkelkort til jobb i en liten zipp pose, uåpnet og klistret igjen med tape. Jeg tenkte å henge den blant mine nøkler i lommen først da arbeidsdagen var ferdig. 

Da vedkommende kom tilbake med bilen så la jeg merke til at baggen min var flyttet på og åpnet. Noe jeg syns var rart så jeg kikket nedi etter at den hadde reist. Da lå nøkkelkortet halveis ut av denne zipp posen og posen var revet opp.. 

Hvorfor i all verden skulle vedkommende snoke så kraftig på en pose som ellers var gjennomsiktig? Burde jeg ta opp dette noen?

Har i ettertid unngått slike situasjoner, syns det var både spesielt og ubehagelig. Turte heller ikke drikke opp vannet i flasken min. Opplevde ved et par anledninger at den på opplæring oppfører seg veldig snodig. Med blant annet å slenge igjen døra når den vet at jeg kommer rett bak. Og å ta utstyr som jeg har lagt frem til meg og putte i sine lommer, i stedet for å gå i bilen for å finne eget. Noe som fører til at jeg måtte hele tiden gå å ordne meg nytt. 

Jeg er selv ganske ny så jeg syns det er vanskelig å si noe. Jeg har lang og bred erfaring, men ny på akkurat denne plassen. I lengden så skal vedkommende på en annen avdeling, men var med meg kun for opplæring. 

Er ikke dette en veldig spesiell væremåte? 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ubehagelig. Snakk med sjefen om dette, om du ikke tør å snakke med vedkomne selv.  Hadde vel sagt hva har skjedd med bagen min.  Selv om du er ny, så må du si i fra.  Mulig det ble sett etter verdisaker.   

Anonymkode: 401b5...721

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ubehagelig. Snakk med sjefen om dette, om du ikke tør å snakke med vedkomne selv.  Hadde vel sagt hva har skjedd med bagen min.  Selv om du er ny, så må du si i fra.  Mulig det ble sett etter verdisaker.   

Anonymkode: 401b5...721

Helt enig.

Det at vedkommende skal videre til ny avdeling betyr at de også vil merke seg slike ting og muligens rapportere det, noe som deretter vil se dårlig ut for deg ettersom du stod for opplæringen!

Anonymkode: c553b...395

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Opplæring» er jo ikke en person. 
Lærling eller en som du har på opplæring. 

Anonymkode: cef21...240

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ubehagelig. Snakk med sjefen om dette, om du ikke tør å snakke med vedkomne selv.  Hadde vel sagt hva har skjedd med bagen min.  Selv om du er ny, så må du si i fra.  Mulig det ble sett etter verdisaker.   

Anonymkode: 401b5...721

Det er litt språkproblemer, litt vanskeligere å forklare og spørre vedkommende selv om slikt. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

«Opplæring» er jo ikke en person. 
Lærling eller en som du har på opplæring. 

Anonymkode: cef21...240

Kunne sikkert skrevet den lange overskriften som da ville vært "jeg hadde opplæring av noen på minn jobb." Men som mange andre her inne så valgte jeg en kortere versjon som overskrift. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt språkproblemer, litt vanskeligere å forklare og spørre vedkommende selv om slikt. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

"Hvorfor har du åpnet baggen min?" bør vedkommende forstå hvis han/hun skal være i stand til å arbeide i Norge. 

Anonymkode: 61f7a...8e3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

"Hvorfor har du åpnet baggen min?" bør vedkommende forstå hvis han/hun skal være i stand til å arbeide i Norge. 

Anonymkode: 61f7a...8e3

Jeg er redd det skal bli ord mot ord som setter meg i et dårlig lys også. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd det skal bli ord mot ord som setter meg i et dårlig lys også. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Hvordan i alle dager skulle det kunne sette deg i et dårlig lys?

Anonymkode: 61f7a...8e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er redd det skal bli ord mot ord som setter meg i et dårlig lys også. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Det blir jo ikke ord mot ord når du tar deg direkte med vedkommende. Det kan derimot fort bli ord mot ord når du tar det opp med sjefen. Men om vedkommende er så spesiell som du skisserer, så har sjefen garantert fått tilbakemelding om hn fra før av også. Så bare si i fra.

Anonymkode: 5db32...a88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne sikkert skrevet den lange overskriften som da ville vært "jeg hadde opplæring av noen på minn jobb." Men som mange andre her inne så valgte jeg en kortere versjon som overskrift. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Jeg trodde det var du som fikk opplæringen...

Anonymkode: 3dae6...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg trodde det var du som fikk opplæringen...

Anonymkode: 3dae6...1fa

Les det aller første avsnittet i startinnlegget én gang til. Det er ganske tydelig. 

Anonymkode: 13e9d...3fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så unnvikende og konfliktsky utnytter sånne som vedkommende du har med deg situasjonen.

Rett ryggen og si spør hva i he...vedkommende driver med neste gang.

Anonymkode: 9d8cb...0d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en blank zip-pose og et hvitt kort, så kunne det vel sett ut som et viss hvitt pulver som selges ulovlig. 

Anonymkode: 6ce72...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg trodde det var du som fikk opplæringen...

Anonymkode: 3dae6...1fa

Ikke når du leste mer vel?

Anonymkode: 6ed43...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (7 timer siden):

Skjønner ingenting jeg, sikker på at du selv er helt i vater, og ikke en smule paranoid?

Haha, absolutt ingenting slikt ved meg. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis det var en blank zip-pose og et hvitt kort, så kunne det vel sett ut som et viss hvitt pulver som selges ulovlig. 

Anonymkode: 6ce72...ee2

Nei, kortet var veldig tydelig som et kort med bilde av meg på og et feste til buksen på. Kortet var heller ikke hvitt. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld snakket jeg med en annen kollega med lignende erfaring, men nå er vedkommende på en annen avdeling så vi trenger ikke bekymre oss mer. Vi vet nå å ikke legge igjen personlige ting i bilen når vi har opplæring av folk. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...