Gå til innhold

Opplæring på jobben som snoker i sakene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det gjelder nøkkelkort så er det jo anledning iht å ta det opp med en gang. Fordi når folk som ikke har noe med nøkkelkortet å gjøre så er det noen sikkerhetsbrudd her. 

 

Jeg tenker at slik oppførsel kan være tegn på vedkommende ikke har helt rent mel i posen. De kan oppføre seg sånn at hvis du klager på vedkommende, så tror alle andre at dere har en konflikt. Og denne personen kan fremstå som uskyldig og du som en sladre dritt. 

Anonymkode: 499c3...370

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når det gjelder nøkkelkort så er det jo anledning iht å ta det opp med en gang. Fordi når folk som ikke har noe med nøkkelkortet å gjøre så er det noen sikkerhetsbrudd her. 

 

Jeg tenker at slik oppførsel kan være tegn på vedkommende ikke har helt rent mel i posen. De kan oppføre seg sånn at hvis du klager på vedkommende, så tror alle andre at dere har en konflikt. Og denne personen kan fremstå som uskyldig og du som en sladre dritt. 

Anonymkode: 499c3...370

Alle får hvert sitt, så det er ikke noe den skal ha. Det er på mitt navn med min id, den har egen. 

Min kollega hadde den på opplæring et par uker etter meg og jeg sa ifra om min opplevelse til kollega. Så kollega testet. Hun satte vesken sin i et hjørne i bilen der den ikke skulle ha sjans til å velte. Da vedkommende kom tilbake med bilen så sto vesken hennes åpnet oppe i setet. Dette fikk jeg beskjed om i går da jeg spurte henne om vi burde melde ifra. 

Verken jeg eller kollega har noen gang tenkt tanken på at andre kollegaer ikke kan stoles på. I hennes veske var det ikke noe viktig, verken penger eller kort  men likevel et ubehag. 

Ja, jeg vil ikke fremstå som sladrete eller i personlig konflikt med noen. Jeg tar noen forhåndsregler nå fremover når jeg har andre på opplæring. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I går kveld snakket jeg med en annen kollega med lignende erfaring, men nå er vedkommende på en annen avdeling så vi trenger ikke bekymre oss mer. Vi vet nå å ikke legge igjen personlige ting i bilen når vi har opplæring av folk. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Hvis hun stjeler fra kolleger kan det hende hun også stjeler fra kunder/brukere. Synes du bør si i fra til sjefen din. Om hun stjeler fra kunder vil det medføre svært dårlig rykte for arbeidsplassen deres, så dette ønsker sjefen din å vite.

Anonymkode: 61f7a...8e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 0.14):

Hvis hun stjeler fra kolleger kan det hende hun også stjeler fra kunder/brukere. Synes du bør si i fra til sjefen din. Om hun stjeler fra kunder vil det medføre svært dårlig rykte for arbeidsplassen deres, så dette ønsker sjefen din å vite.

Anonymkode: 61f7a...8e3

Dette!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (På 23.9.2021 den 22.26):

Skjønner ingenting jeg, sikker på at du selv er helt i vater, og ikke en smule paranoid?

Elsker idioter som deg. Logikken er veldig god. «Hvis jeg ikke forstår det som blir sagt har den andre en tilfeldig diagnose jeg kan navnet på».

Anonymkode: 41f84...021

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 21.40):

Det er litt språkproblemer, litt vanskeligere å forklare og spørre vedkommende selv om slikt. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Ja det er klart. Hvis dere begge er dårlige i norsk, så kan det bli vanskelig. 

Anonymkode: 35285...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja det er klart. Hvis dere begge er dårlige i norsk, så kan det bli vanskelig. 

Anonymkode: 35285...11f

Jeg sliter ikke med norsk, men vedkommende forstår veldig lite av norsk og engelsk. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har opplæringsansvar så blir det vel spørsmål om hvordan lærlingen fungerer? Hadde sagt forklart situasjonen og gitt en anbefaling om å avbryte kontrakten. Det er oppsigelses grunn å gå igjennom andres ting på den måten.

Anonymkode: b00a9...9a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sliter ikke med norsk, men vedkommende forstår veldig lite av norsk og engelsk. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

"når vi har opplæring av folk" "Min kollega hadde den på opplæring" 

Men håpløst av deg å ikke si ifra. Dette er jo ikke normal oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 21.41):

Kunne sikkert skrevet den lange overskriften som da ville vært "jeg hadde opplæring av noen på minn jobb." Men som mange andre her inne så valgte jeg en kortere versjon som overskrift. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Det blir vel også litt feil? Det blir vel: en jeg har på opplæring snoker i tingene mine. 

Anonymkode: 07722...cdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det blir vel også litt feil? Det blir vel: en jeg har på opplæring snoker i tingene mine. 

Anonymkode: 07722...cdf

De fleste forsto så jeg er fornøyd. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De fleste forsto så jeg er fornøyd. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Jaja, men håper ikke du kaller han en opplæring, som man kaller en lærling. "Takk for samarbeidet, nå er du ferdig som opplæring og blir forfremmet til medarbeider" 

Anonymkode: 07722...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jaja, men håper ikke du kaller han en opplæring, som man kaller en lærling. "Takk for samarbeidet, nå er du ferdig som opplæring og blir forfremmet til medarbeider" 

Anonymkode: 07722...cdf

Den jobber i en annen by og avdeling etter opplæringen med meg og min kollega. Jeg ser ikke vedkommende igjen. 

Nei, var ikke noe lærling heller. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Den jobber i en annen by og avdeling etter opplæringen med meg og min kollega. Jeg ser ikke vedkommende igjen. 

Nei, var ikke noe lærling heller. 

Anonymkode: 6ed43...9f2

Her igjen ser vi språkproblemer. Du misforsto den du siterte; man kaller ikke noen "en opplæring", slik man kaller noen "en lærling". Det vil i så fall bli rart og feil.

Greit de fleste forstår, men det kan vel også være greit å ta til seg læring, selv om man er voksen?

Anonymkode: 8877d...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...