Gå til innhold

Er kvinner verre når det gjelder baksnakking enn menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er din erfaring?

Anonymkode: 395cf...c79

At sånne generaliseringer har lite for seg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de fleste menn ikke er veldig interessert i å sladre om andre om all slags uvesentligheter.

Anonymkode: f7f38...570

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at de fleste menn ikke er veldig interessert i å sladre om andre om all slags uvesentligheter.

Anonymkode: f7f38...570

Det er min også.

Anonymkode: d7b73...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På druen

Generelt ja. Men det er ikke alltid sånn. Jeg har en kompis som slarver mye og snakker dritt om folk bak ryggen deres. Jeg er dame og synes det er uinteressant å høre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne her som har jobbet i mange år i mannsdominerte yrker (snekker og stillas), og kan si helt sikkert at kvinner er de store gåsene som liker å snakke om alle og enhver 😬 startet på sykehjem og i bolig etter mange år i bygg bransjen, kan si jeg følte meg alene når jeg var helt uvant til sånne mennesker (kvinner). Vi hadde en helt annen humor på byggeplassene. Innenfor helse er jo alle samlet på en plass, men har heldigvis ikke venninner som sitter å snakker dritt. 

 

Anonymkode: 78bf9...3d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finns ingen tvil! Kjerringer kakler og prater bak ryggen på alle, ingen er trygg. Men sier ting direkte. Vil heller ha kritikk rett i fleisen enn prat bak ryggen min. 

Anonymkode: 4e800...22c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer elsker å snakke om andre. Baksnakking og sladder. Menn snakker ikke om andre på den måten.. 

Anonymkode: 22cae...014

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler for eksempel på at det er særlig mange menn som er veldig aktive i alle trådene på Rampelysforumet.

Anonymkode: f7f38...570

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke menn "sladrer" like mye / på samme måte. Men de baksnakker garantert mye. Lett å overhøre hvordan menn snakker om en kvinne de har hatt sex med / ONS / ei de syns er ekstra pen / ekstra stygg. 

Anonymkode: 72d9b...d8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra arbeidsplass i oljesektor (kontor og admin.) er at menn er de verste sladrehankene. Og de sladrer på en ikke- så -pen måte. Jeg synes kvinner sladrer mer på en forsiktig måte. "Stakkars- hun har hatt utfordringer" Det er på en måte en sladring med en hensikt. At folk rundt deg må vite litt. De fleste sladrer ikke i det hele tatt. 

Menn derimot. Der snakkes det mye. De kan være fordømmende og veldig lite forståelsefulle. Det er ren spredning av rykter.. 

Menn er verst der jeg jobber. Skikkelige sladderkjærringer. 

Endret av Mooza
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk aldri hørt menn baksnakke, men kun møtt svært få kvinner som ikke gjør det.

Anonymkode: 313fd...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kvinne her som har jobbet i mange år i mannsdominerte yrker (snekker og stillas), og kan si helt sikkert at kvinner er de store gåsene som liker å snakke om alle og enhver 😬 startet på sykehjem og i bolig etter mange år i bygg bransjen, kan si jeg følte meg alene når jeg var helt uvant til sånne mennesker (kvinner). Vi hadde en helt annen humor på byggeplassene. Innenfor helse er jo alle samlet på en plass, men har heldigvis ikke venninner som sitter å snakker dritt. 

 

Anonymkode: 78bf9...3d8

Jeg er også en kvinne som har jobbet mye på mannsdominerte arbeidsplasser, og jeg har motsatt erfaring av deg.

Jeg har ikke tall på hvor mange "underliv" jeg har hørt mannfolka snakket om, hvor ville navngitte kvinner er i senga, hvor sur kjerringa til naboen er, hvor mye "Truls og Tommy" har jobbet svart, osv.
Mye av baksnakkingen blant menn er kamuflert som humor, men baksnakking er det like fullt.

 

Anonymkode: 7e2d8...da4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kvinne her som har jobbet i mange år i mannsdominerte yrker (snekker og stillas), og kan si helt sikkert at kvinner er de store gåsene som liker å snakke om alle og enhver 😬 startet på sykehjem og i bolig etter mange år i bygg bransjen, kan si jeg følte meg alene når jeg var helt uvant til sånne mennesker (kvinner). Vi hadde en helt annen humor på byggeplassene. Innenfor helse er jo alle samlet på en plass, men har heldigvis ikke venninner som sitter å snakker dritt. 

 

Anonymkode: 78bf9...3d8

Enig med deg. 

Er stor forskjell på hva man snakker om i lunsjen når det kommer til kvinner og menn ;) Og min oppfatning er at kvinner sladrer og baksnakker i større grad enn menn. 

Har også festet mye med både menn og kvinner, ingen tvil om hvem som er verst på et vorspiel feks 😅  Tror ikke jeg har hørt menn snakke dritt om sine nære kompiser i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn kan a snakke dritt så det holder, de og. Men kanskje på en annen måte? 

Jeg har jobbet 13 år i mannsdominert yrke (har hatt to kvinnelige kollegaer på 13 år), og jeg får stadig oppdatert info om folk jeg ikke kjenner. 

Men kvinner er nok hakket verre. Og ikke minst, de kvinnene som er veldig ille på det, tar så sinnsykt plass! En legger så godt merke til de, og det er drittslenging på et langt mer dramatisk plan, eller hva jeg skal si.

Anonymkode: 9334b...558

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at måten kvinner baksnakker på er definisjonen på baksnakking, men baksnakkingen menn gjør er ikke baksnakking? 

Her i gaten er det de single mannfolka jeg går til dersom det har skjedd noe, for de har stålkontroll på alt sladder. De slenger gjerne dritt i samme slengen.. Men det er sikkert ikke baksnakking, siden det er mannfolk? 

Kan ikke uttale meg om andre sine venninner, men verste jeg og mine venninner baksnakker er kvaliteten på klær o.l.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkar skrev (1 minutt siden):

Er det slik at måten kvinner baksnakker på er definisjonen på baksnakking, men baksnakkingen menn gjør er ikke baksnakking? 

 

Det virker slik.

Så lenge det er menn som snakker dritt om andre, men på en humoristisk måte, er det plutselig ikke baksnakking, men guttehumor eller garderobeprat.

 

Jeg liker ikke generaliseringer basert på kjønn, heller ikke denne sammenhengen. 
Dette handler ikke om menn vs kvinner, men at noen individer, uavhengig av kjønn, baksnakker, andre gjør det ikke.

 

 

Anonymkode: 7e2d8...da4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du legger i det. Kvinner sladrer mye mer om detaljer i andres liv. Er det baksnakking? 

Anonymkode: bf48f...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...