Gjest Peanut Skrevet 26. oktober 2021 #41 Skrevet 26. oktober 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du har faktisk ingen forutsetning å mene at det er "99% sikkert at det er føflekkreft". Det er mange andre årsaker til at en negl kan se slik ut, og å gi ts en dødsdom når du ikke har riktig utdanning, tatt tester eller sett på pasienten så er du ikke riktig navla. Oppfordre folk til å dra til legen, men ikke skrem livet av dem med oppgulp fra google og ting man har lest på sol.no artikler. Anonymkode: 53a00...b57 Man trenger ikke være utdannet i noe for å vite ting Mye som er galt i kroppen kan sees på neglene. En sånn strek som det der er en grunn for å gå til lege.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #42 Skrevet 26. oktober 2021 Peanut skrev (27 minutter siden): Man trenger ikke være utdannet i noe for å vite ting Mye som er galt i kroppen kan sees på neglene. En sånn strek som det der er en grunn for å gå til lege. Igjen, oppfordre folk til å gå til lege er positivt, men å sette kreftdiagnose og dødsdom på folk over nett når man ikke har utdanning er vanvidd. Anonymkode: 53a00...b57 11
Honey Dew Skrevet 26. oktober 2021 #43 Skrevet 26. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har faktisk ingen forutsetning å mene at det er "99% sikkert at det er føflekkreft". Det er mange andre årsaker til at en negl kan se slik ut, og å gi ts en dødsdom når du ikke har riktig utdanning, tatt tester eller sett på pasienten så er du ikke riktig navla. Oppfordre folk til å dra til legen, men ikke skrem livet av dem med oppgulp fra google og ting man har lest på sol.no artikler. Anonymkode: 53a00...b57 Har jeg sagt at ts er døende? Jeg har hverken googlet det eller vært på sol eller måne eller hva det nå er. Jeg vet hva jeg snakker om da jeg hadde et familiemedlem som mistet fingeren pga en slik strek. Endret 26. oktober 2021 av Honey Dew 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #44 Skrevet 26. oktober 2021 Honey Dew skrev (7 minutter siden): Har jeg sagt at ts er døende? Jeg har hverken googlet det eller vært på sol eller måne eller hva det nå er. Jeg vet hva jeg snakker om da jeg hadde et familiemedlem som mistet fingeren pga en slik strek. Du skriver: Honey Dew skrev (På 1.10.2021 den 19.55): Dette er 99% sikkert at er føflekkreft. Hvis du bare har klemt fingeren ville flekken forandre seg, noe den ikke har gjort. Hvorfor i himmelens navn vil du ikke til legen? Du kan risikere å dø av kreften hvis ikke du får gjort noe snart. Du har allerede diagnosisert TS med kreft og at TS risikerer å dø med kreften duhar diagnosisert. Igjen, du har ingen forutsetninger å gi TS. diagnose. Fortsett å oppfordre til legevisitt, men å gi slike prognoser er ikke greit. Anonymkode: 53a00...b57 8
Gjest Peanut Skrevet 26. oktober 2021 #45 Skrevet 26. oktober 2021 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Igjen, oppfordre folk til å gå til lege er positivt, men å sette kreftdiagnose og dødsdom på folk over nett når man ikke har utdanning er vanvidd. Anonymkode: 53a00...b57 Kan lese her da: https://www.healthline.com/health/melanonychia#treatment https://www.verywellhealth.com/what-is-longitudinal-melanonychia-1069479 Endret 26. oktober 2021 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #46 Skrevet 26. oktober 2021 Peanut skrev (2 minutter siden): Kan lese her da: https://www.healthline.com/health/melanonychia#treatment https://www.verywellhealth.com/what-is-longitudinal-melanonychia-1069479 Du bekrefter bare poenget mitt. Du har ingen forutsetning til å sette diagnose på TS. Du har ingen utdanning og evne til å tolke blodprøve- og andre prøvesvar, fysiske undersøkelser, medisinsk- og familiehistorikk osv og kan dermed ikke sette diagnose på folk over nett. Du kan lese så mange artikler du vil, du kan fortsatt ikke si at TS har kreft. Igjen, oppfordre TS til å dra til legen, men ikke sett diagnoser på folk utifra en artikkel man har lest fra google og ymse nettartikler. Anonymkode: 53a00...b57 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #47 Skrevet 26. oktober 2021 Alle skjønner at en KG-bruker ikke kan sette diagnose via forum. Bare lege som har undersøkt en pasient kan sette diagnose. Altså er det umulig at noen har satt en diagnose her. Anonymkode: 2109a...64f 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #48 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle skjønner at en KG-bruker ikke kan sette diagnose via forum. Bare lege som har undersøkt en pasient kan sette diagnose. Altså er det umulig at noen har satt en diagnose her. Anonymkode: 2109a...64f Dette er jo ganske åpenbart. Men nå er brukeren som diskuteres her kjapt frempå med å kritisere en harmløs spøk. Da er det litt ironisk at samme bruker har servert en "kreftdiagnose" med 99% sikkerhet. Jeg vet iallfall hvilket innlegg som hadde sendt meg i kjelleren. Anonymkode: 00f6f...b06 3
Gjest Peanut Skrevet 28. oktober 2021 #49 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) On 10/26/2021 at 2:09 PM, AnonymBruker said: Du bekrefter bare poenget mitt. Du har ingen forutsetning til å sette diagnose på TS. Du har ingen utdanning og evne til å tolke blodprøve- og andre prøvesvar, fysiske undersøkelser, medisinsk- og familiehistorikk osv og kan dermed ikke sette diagnose på folk over nett. Du kan lese så mange artikler du vil, du kan fortsatt ikke si at TS har kreft. Anonymkode: 53a00...b57 Vel, jeg har faktisk i noen tilfeller visst mer enn legen min, hvilket jeg synes har vært litt rart :3 (Men altså, strengt tatt bør man ikke ha dette forumet om det er så galt at folk svarer). Nei, selvfølgelig kan ikke jeg si at Ts har kreft. Det er bare litt interessant at det en liten periode før var en del snakk om at om man så en slik strek på negl måtte man til lege med én gang, fordi det kunne være kreft. Selvfølgelig håpes det at det ikke er noe slikt Endret 28. oktober 2021 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #50 Skrevet 6. november 2021 4. november har vært. Hva skjedde, Ts? Anonymkode: dee0b...a0a 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #51 Skrevet 6. november 2021 Lurer på det samme. Har logget meg inn her to ganger de siste 2 ukene. Anonymkode: d2f4b...7ed 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #52 Skrevet 6. november 2021 Håper alt er bra med deg ts. Anonymkode: d820a...338 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #53 Skrevet 7. november 2021 Fått henvisning til hudlege, men har ikke time der før 31.01.22 Fastlegen jeg har nå hadde heller ikke hørt om at slik misfarging på neglen kunne være kreft, så det var først når jeg viste til den tråden her og diverse andre nyhetsartikler rundt dette at jeg fikk henvisning til hudlege TS Anonymkode: 02d84...81d 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #54 Skrevet 7. november 2021 Hvorfor tok ikke bare legen en biopsi da? Anonymkode: eb7f8...f49 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #55 Skrevet 7. november 2021 https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.tv2.no/a/14090103/&ved=2ahUKEwjhod-344X0AhUJmIsKHY6xBogQFnoECAgQAQ&usg=AOvVaw0wuyz_AEewGlu-m9kqwXHo Anonymkode: b3933...445
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #56 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fått henvisning til hudlege, men har ikke time der før 31.01.22 Fastlegen jeg har nå hadde heller ikke hørt om at slik misfarging på neglen kunne være kreft, så det var først når jeg viste til den tråden her og diverse andre nyhetsartikler rundt dette at jeg fikk henvisning til hudlege TS Anonymkode: 02d84...81d Hvis det er kreft, så er 31.01.22 altfor lenge til! Ville vurdert å gått privat Anonymkode: aa069...4c7 6
Honey Dew Skrevet 7. november 2021 #57 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fått henvisning til hudlege, men har ikke time der før 31.01.22 Fastlegen jeg har nå hadde heller ikke hørt om at slik misfarging på neglen kunne være kreft, så det var først når jeg viste til den tråden her og diverse andre nyhetsartikler rundt dette at jeg fikk henvisning til hudlege TS Anonymkode: 02d84...81d Herregud. Må du virkelig vente så lenge? Det er uakseptabelt. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #58 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fått henvisning til hudlege, men har ikke time der før 31.01.22 Fastlegen jeg har nå hadde heller ikke hørt om at slik misfarging på neglen kunne være kreft, så det var først når jeg viste til den tråden her og diverse andre nyhetsartikler rundt dette at jeg fikk henvisning til hudlege TS Anonymkode: 02d84...81d Jeg hadde tatt kontakt med hudlegen direkte for å spørre om å få en time før advent. Du kan be om å få timer som blir avbestilt eventuelt. Husk å legge ved bilder når du sender dem mail. Du kan også ringe eller gå innom i skranken og levere bilder og et kortfattet brev om hva du har funnet ut at det kan være. Det er IKKE greit å vente så lenge hvis det er kreft, kreft kan spre seg! Kreften kan også vokse i omfang og du kan måtte amputere større deler av der den vokser jo større den blir. Altså, jo tidligere du blir behandlet jo bedre. For noen dumme nek som jobber i helsevesenet. Helt sinnsykt at du skal måtte presse deg til en slik henvisning fordi at din fastlege ikke har åpnet noen av bøkene han hadde i pensum! Alle vet at en slik stripe på neglen ikke er bra! Dette er uholdbart! Anonymkode: d2f4b...7ed 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #59 Skrevet 7. november 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Fått henvisning til hudlege, men har ikke time der før 31.01.22 Fastlegen jeg har nå hadde heller ikke hørt om at slik misfarging på neglen kunne være kreft, så det var først når jeg viste til den tråden her og diverse andre nyhetsartikler rundt dette at jeg fikk henvisning til hudlege TS Anonymkode: 02d84...81d Om ikke legen har fått med seg det i media eller i pensum så er vedkommende idiot. Du må gå privat eller få time hos hudlege asap! Du kan bare ikke vente så lenge som til slutten av januar! Det virker litt på meg som om du ikke tror det er viktig. Jeg trodde at fordi du ikke hadde svart så hadde du fått vite alvorlighetsgraden av dette. 😐 Anonymkode: dee0b...a0a 4
Den Sagnomsuste Skrevet 7. november 2021 #60 Skrevet 7. november 2021 Ikke for å være slem, men denne tråden bærer preg av å være en trolletråd. Ingen ville ved sine fulle fem har ignorert den streken, deretter blir fortalt hvor farlig den trolig er, for så å vente til slutten av januar med å oppsøke dermatolog. Enten er det en trolletråd eller så er ts veldig nonsjalant. Synes også det skurrer veldig at legen ikke kjente til melanom i negl. Dette er jo allmenn kjent! 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå