Gå til innhold

Folk som fortsetter med den samme stilen selvom moten endrer seg og de blir eldre. Er det så ille egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss (begge 50+) er det slik:

Han: Chinos eller jeans, lyseblå penskjorte, blazer eller ullgenser. Skinnsko.

Hun: Kjole så ofte som mulig, eller jeans og skjorte/t-skjorte. Sneakers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Vi kjører 80's her i huset, med hockeysveis (bare mannen da;D) windbreakers, sko med retro design og farger, tennis-sokker med striper osv.. synd det er vanskelig for meg å gjennomføre nå som gravid, alt det fine jeg har ligger i skapet og støver ned noen måneder til :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og dette illustrerer at 80-talls stilen er tilbake i motebildet.

Men den er ikke fin. 

Klær skal ikke være to nummer for store... Ikke to nummer for små. Du vet, det finnes en størrelse som faktisk passer. 

Anonymkode: ba54e...4ce

Joda, om mannen bruker 60.000,- på en dress hos en av skredderne i Savile Row, så passer dressen. 😊 Og når jeg går i norske gater er det ikke mange som har vært der. Noe helt annet når man kan gå i Frankrike eller England. Men norske menn har langt igjen. 

Anonymkode: 98216...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Joda, om mannen bruker 60.000,- på en dress hos en av skredderne i Savile Row, så passer dressen. 😊 Og når jeg går i norske gater er det ikke mange som har vært der. Noe helt annet når man kan gå i Frankrike eller England. Men norske menn har langt igjen. 

Anonymkode: 98216...5de

Man trenger ikke bruke 60 000. Mannen bruker selvfølgelig butikker med skredder når han kjøper ny dress. Og det gjør også mennene jeg jobber med, med unntak av en og annen nyansatt, og det ser du lett. Ingen ( i alle fall veldig få) ser fin ut i en dress som ikke er tilpasset. 

Anonymkode: ba54e...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble en gang sur på min bestemor fordi hun var så mye inne. Hun hadde ryggproblemer og lå på sofaen i mange år før hun døde, skjønner du. Jeg sa, "Du vet jo ingenting om ny kultur eller noe"

Da svarte hun med naive og troskyldige øyne: "Hva mener du, jeg hører da på mye ny musikk, både Vera Lynn, Evert Taube og Jim Reeves."

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 12.46):

Dog, hjemme går jeg ofte i en unicorn onesie og må strippe i en farlig fart om det ringer på

Herlig😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (På 22.9.2021 den 15.46):

Rosa genser med Spongebob har vel aldri vært en gjennomgående trend 😅

Men ja, jeg har nok alltid gjort som deg - mye fordi det skal godt gjøres å finne noe som ikke følger trender til en viss grad.

For eksempel:

Chunky såler i høst. Good luck 😅 Jeg vil ikke ha det og sliter med å finne gode høstsko. 

Haha nei, men bare sjekk hettegenser-utvalget på H&M for herrer, det er in nå! 🙈

Anonymkode: 48aa1...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Men det oppfattes ikke sånn. Dersom du hev deg på en hot trend i 2008, og fortsatt går med den, så oppfattes det som noe trist og utdatert. Jeg er jente og gikk på ungdomsskolen i 2008, og det jeg gikk i dengang er så fjernt og flaut at jeg aldri har forkastet det for lengst. Typ sånn en stil;

 image.png.1baa7be659d320b9a1245632d670d514.png

 

Det er liksom det - folk som sier de ikke bryr seg om mote har faktisk brydd seg om mote fram til 2002 eller 2010. Og så går de med de siste klærne de kjøpte da de brydde seg om mote samtidig som de ønsker å vise at de ikke bryr seg om mote. Skjønner du? Det blir så feilslått.

Invester i klassiske tidløse klær heller. 

Anonymkode: c8f69...519

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

 

Invester i klassiske tidløse klær heller. 

Anonymkode: c8f69...519

Det finnes nesten ikke. Da jeg begynte i jobb med dresscode i 2005 var rette bein riktig og du så bare rar ut om du hadde smale bein. I 2015 så du fullstendig utdatert ut om du kom med smale bein. Nå er man tilbake til rette bein. 

Det samme gjelder det man kan kalle "klassiske" sorte skoletter. Moten har svingt mellom spiss og rund tupp. Og bruker du "feil" ser det ut som du henger 10 år tilbake i tid. 

For ikke å snakkeo m ballerina og loafers, begge deler er egentlig klassisk, men har virkelig hatt sine opp og nedturer gjennom de siste 40 årene. 

Så hva er egentlig klassisk? 

Anonymkode: ba54e...4ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke greit å gå med en utdatert stil? Det er jo uansett bare klær og skader ingen. Liker man det kan man jo gå med det.

Anonymkode: 79bd4...641

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 14.25):

På 90-tallet vi av folk som hang igjen på 80-tallet. Menn i 40-årene med hockeysveis. Nå er jeg en mann på snart 40 selv og må innrømme at jeg ikke har god greie på hva som in eller ut. Mulig at noen mener at jeg er stuck i 2008?  Sveisen er ganske lik den jeg hadde på den tiden. Sveisen min er noenlunde tidløs 😁vil jeg påstå. Og jeg har ikke opplevd hårtap.  Men ingen  Hockeysveis🤣

 

Føler egentlig at det er kulere med folk som gir litt beng i trender jeg. Så lenge man ikke går rundt topp til tå i en utdatert stil. Føler at det er mye mer kleint med folk som skal være suuuperhippe. 
 


 

 

Anonymkode: 063c1...b05

Nei syntes ikke det. Men reagerte litt når ei på 50 kledde seg som selversjonen på 16år. Det var ikke så flatterende, med stumpen halvt ute av en avkliot shorts og toppen dekka så vidt niplene

Anonymkode: e6128...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/21/2021 at 3:36 PM, AnonymBruker said:

Er 40 nå, men gikk ut av vgs i 2000 da jeg var 19. Var tenåring på 90-tallet, noe som har påvirket meg med midtskill og sporty og klassisk stil. Altså, ganske stilren mote. 

Så jeg følger moten litt om det er noe jeg liker, men er glad i den sporty og klassiske stilen fra før 2000. 

Jeg tenker at man må gå med det man liker og føler seg komfortabel i. 

Anonymkode: ec7ce...54d

jeg er akkurat like gammel som deg og stilen min er også i overkant sporty, for min egen smak til og med. Skulle ønske jeg var litt mer elegant. Men tror du altså det er pga tidsperioden da vi var tenåringene? 

Samtidig, føler at alt som var inn da vi var unge, er inn nå igjen. Slik som korte magetopper, slengbukser, dressjakker.. men får ikke meg selv til å bruke det nå, føler jeg er ferdig med den perioden. 

Anonymkode: b13c5...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det finnes nesten ikke. Da jeg begynte i jobb med dresscode i 2005 var rette bein riktig og du så bare rar ut om du hadde smale bein. I 2015 så du fullstendig utdatert ut om du kom med smale bein. Nå er man tilbake til rette bein. 

Det samme gjelder det man kan kalle "klassiske" sorte skoletter. Moten har svingt mellom spiss og rund tupp. Og bruker du "feil" ser det ut som du henger 10 år tilbake i tid. 

For ikke å snakkeo m ballerina og loafers, begge deler er egentlig klassisk, men har virkelig hatt sine opp og nedturer gjennom de siste 40 årene. 

Så hva er egentlig klassisk? 

Anonymkode: ba54e...4ce

I Norge er det dessverre sånn. I de fleste andre land ser man flere kvinner med helt klassisk stil. Er i en annen skandinavisk hovedstad nå, og ser ikke en eneste dame med mom jeans. 

 

Anonymkode: a6872...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å holde seg til en stil som kler en, enn å krampaktig følge en mote med farger og fasonger man slett ikke kler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

I Norge er det dessverre sånn. I de fleste andre land ser man flere kvinner med helt klassisk stil. Er i en annen skandinavisk hovedstad nå, og ser ikke en eneste dame med mom jeans. 

 

Anonymkode: a6872...127

Er nok derfor jeg syntes absolutt alle var kjerring da jeg jobbet i London. Damer i drakt med lave pumps, det er en stil jeg aldri kommer til å like, uansett mote. 

Anonymkode: ba54e...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...