Gå til innhold

Ung kvinne med lederverv.. hot or not? Skremmende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål til menn: Hva hadde du tenkt om du skulle på en date men en ung kvinne som har har flerelederverv? For eks er fylkesleder? 

jeg er 27 år og singel og litt redd for at jeg skremmer bort menn med CVen mi  ... vil gjerne ha innspill fra menn 😳 

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørsmål til menn: Hva hadde du tenkt om du skulle på en date men en ung kvinne som har har flerelederverv? For eks er fylkesleder? 

jeg er 27 år og singel og litt redd for at jeg skremmer bort menn med CVen mi  ... vil gjerne ha innspill fra menn 😳 

Anonymkode: ffa60...965

Beklager skrivefeilene, jeg skrev så fort.. huff

- TS

Anonymkode: ffa60...965

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er positivt og noe de gledte menn synes er bra. 

Anonymkode: b5766...b43

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg er 27 år og singel og litt redd for at jeg skremmer bort menn med CVen mi  ... vil gjerne ha innspill fra menn 😳 

Nei, men jeg vil tippe  du "skremmer"  bort en del menn om du faktisk er redd for det...  Kommer jo egentlig an på hva du mener med "flere" også, men.  Om du kun har en halvtime fritid søndag ettermiddag - så er jo sikkert en del som ikke ser på det som ideelt heller...

Edit. Det er verken "hot" eller not", egentlig..

Endret av Beeblebrox
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig om det er skremmende. Ok for meg, men jeg lar ledere være i fred fordi jeg antar at de har enda høyere krav enn andre damer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vervene i seg selv er ikke skremmende, bare fint om en kvinne er oppegående og har bein i nesa. Men om du har flere lederverv skorter det kanskje på tida du har for en kjæreste, det er verre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at folk med lederverv finner seg partner med lederverv eller en som har hatt en del verv selv og vet at det ikke er noe skummelt.

Anonymkode: f558f...79a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Det er sant at jeg har mindre fritid enn andre på grunn av dette.. Og nå ser jeg at flere menn svarer at «hmm, har hun tid til meg?».. det er et godt poeng og det gjør nok at jeg er mindre relevant som kjæreste for noen. 

En annen ting.. jeg har aldri turt å si på en første date hva jeg driver med, at jeg har så mange spennende prosjekt, hva jeg har studert, hva jeg har av ambisjoner... er dette mine egne fordommer at mange menn syns det er truende for et forhold? Eks. at jeg reiser mye i jobben, må kunne ta hastetelefoner i helg og på kveld siden jeg er leder i flere ting etc. 

Hvorfor er det ikke like skremmende for kvinner med menn med mange lederverv og en lederstilling? Tenker ikke de på tidsmangel på samme måte? Hmm..

Anonymkode: ffa60...965

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

litt redd for at jeg skremmer bort menn med CVen mi

Om du tenker "skremmer" med tanke på at du har en høyere stilling eller en stilling med mer makt enn den du dater har, og den du dater har et problem med dette så er jo dette ingen du vil date vel? 
Ingenting er mindre sexy enn en mann som er så usikker på seg selv at han ikke klarer en kvinne i en respektert jobb med ambisjoner! 

Anonymkode: 3a6f3...fab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS her..

Det er sant at jeg har mindre fritid enn andre på grunn av dette.. Og nå ser jeg at flere menn svarer at «hmm, har hun tid til meg?».. det er et godt poeng og det gjør nok at jeg er mindre relevant som kjæreste for noen. 

En annen ting.. jeg har aldri turt å si på en første date hva jeg driver med, at jeg har så mange spennende prosjekt, hva jeg har studert, hva jeg har av ambisjoner... er dette mine egne fordommer at mange menn syns det er truende for et forhold? Eks. at jeg reiser mye i jobben, må kunne ta hastetelefoner i helg og på kveld siden jeg er leder i flere ting etc. 

Hvorfor er det ikke like skremmende for kvinner med menn med mange lederverv og en lederstilling? Tenker ikke de på tidsmangel på samme måte? Hmm..

Anonymkode: ffa60...965

Mange menn tenker at de selv kan unne seg frihet og prioritere seg selv, karriere osv. Men de har forventninger til at kvinner skal ofre seg for ham, stille opp og bruke mesteparten av tiden og energien sin på han. De tror at kvinner er så styrt av følelser at vi dedikerer hele livet vårt til mann og barn. Og hvis dama har karriere så bryter dette med hans ønske om å ha noen som kan ivareta ham.

Menn ser på seg selv som de som tar, og kvinner som de som gir i en relasjon. Dette gjelder tid, energi, sex, emosjonell støtte og forpliktelse, men ikke nødvendigvis penger. De vil gjerne sitte på ei feit lommebok og håpe at dette kan kjøpe oss til å tolerere urettferdigheten. 

Anonymkode: 28026...af5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmål til menn: Hva hadde du tenkt om du skulle på en date men en ung kvinne som har har flerelederverv? For eks er fylkesleder? 

jeg er 27 år og singel og litt redd for at jeg skremmer bort menn med CVen mi  ... vil gjerne ha innspill fra menn 😳 

Anonymkode: ffa60...965

Ingenting med lederverv som skremmer meg, men jeg tenker at du sannsynligvis har veldig mye å gjøre. Dermed er det lite tid til meg, noe som gjør det mindre attraktiv. At du har en jobb er positivt vel å merke.

Utover det betyr et ingenting for meg at du har lederstilling. Så jeg vil si det hverken er "hot" eller "not".

Anonymkode: efa75...9be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at menn forventer at en kvinne som søker makt ofte er ekstremt kravstor overfor dem også. At hun etterhvert skal begynne å sutre om at han mangler ambisjoner om han ikke gjør det samme, og "miste følelsene" fordi han har lavere sosial status og inntekt enn henne.

Anonymkode: 0ce6c...97d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lederverv er fint, men hvis man har verv fordi man er brautende, høyrøstet, hyperaktiv eller oppmerksomhetssyk, er det jo ikke spesielt attraktivt.

Anonymkode: 2d0b4...a88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skremmer jo bare bort de mennene du ikke vil ha. Hvis han virkelighet seg skremme av en kvinne med ambisjoner, så er han vel ikke mye å samle på? 

Anonymkode: dd136...af8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste vil synes det er positivt og interessant med en som driver med noe en liker, interesserer seg for og lykkes i, så i utgangspunktet utelukkende positivt. Så er det som andre er inne på et spørsmål om hvor mye tid en har til en kjæreste og hvor høyt disse vervene prioriteres. Går det i stor grad på bekostning av en eventuell kjæreste og fremtidig familieliv er det nok ikke like positivt lenger.

I tillegg avhenger det selvfølgelig av hva en engasjerer seg i. Er en fylkesleder i SIAN eller Ottar skal en ikke se bort ifra at det "skremmer" en del bort :P

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot er det jo ikke, hvorfor skulle det være hot å ha lederverv? Men det er jo ikke uattraktivt heller da.

Du kan vel uansett velge og vrake, så hvorfor bryr du deg egentlig? Du velger vel bare en som ikke har noen problem med dette.

Anonymkode: 3b30c...edd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det så mange damer som er så fryktelig opptatt av om deres karriere, utdanning eller generelle prestasjoner virker "truende" på menn? Dette er ikke akkurat den første tråden om det. Hadde jeg vært mann så hadde jeg syntes denne selvopptattheten hadde vært mer skremmende/lite attraktiv enn selve prestasjonene.

Er det ikke på tide at vi kan være "suksessfulle" uten at vi skal måle oss i menns (eller andre folks) øyne og sitte å grunne på hva de måtte mene eller tenke om oss? Jeg regner med du uansett ikke er spesielt interessert i en som tisser i buksa av dine prestasjoner så hvorfor holde tilbake med hvem/hva du er?

 

 

Anonymkode: 98efb...92f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er full av flotte menn som fint takler sterke kvinner! Sjekker opp sterke kvinner gjør de også med den største selvfølgelighet. Ikke undervurder menn!

Hilsen en kvinne med lederposisjoner i både jobb og verv 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke noe bedre enn sterke kvinner som ikke finner seg i å ta imot dritt, men for meg er det også viktig at hun tør å vise sine svake og sårbare sider i forholdet. 

Anonymkode: bb040...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørsmål til menn: Hva hadde du tenkt om du skulle på en date men en ung kvinne som har har flerelederverv? For eks er fylkesleder? 

jeg er 27 år og singel og litt redd for at jeg skremmer bort menn med CVen mi  ... vil gjerne ha innspill fra menn 😳 

Anonymkode: ffa60...965

Det er veldig negativt. Nettopp fordi CV-en er "alt for deg". Du er "CV-en" eller LinkedIn profilen din, og det er jeg ikke interessert i å date eller bruke masse tid på av livet mitt da jeg ikke er arbeidsgiveren din som skal gå gjennom CV-en din. 

Etter min erfaring gjennom en årrekke, så er kvinner som er opptatt av CV-en sin mindre opptatt av faste rammer og liker å hoppe på hver eneste CV-mulighet som finnes. Det betyr at man blir nedprioritert hele tiden. 

Misforstå meg rett, man kan ha det gøy med ei CV-dame, man knuller som kaniner, men det stopper der. Ingen fast forhold med ei sånn ei, dessverre. 

Etterhvert gikk jeg systematisk mer etter damer som er opptatt av omsorg og ikke CV-jag, og er nå i forhold med ei som jobber som lærer. Ikke sikkert at det vil vare for resten av livet, men det har så langt, funket bedre enn med CV-damene.

Sex bryr jeg meg langt mindre om når jeg vet at den dama er der for meg og at jeg kan regne med henne. 

 

Anonymkode: b7ae7...186

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...