Gå til innhold

Ung kvinne med lederverv.. hot or not? Skremmende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Tuba said:

Omg igjen kommer du bare med klisjeer. Kvinnelige sjefer er ikke generelt sjefete, arrogante , konfronterede

De er generelt sett mer av de tingene enn sine mer feminine medsøstre som ikke har sjefsjobber. 

Og ja, dette er klisjeer. Det er klisjeer fordi det er tidløse sannheter så det dukker opp om igjen og om igjen, det er sånn de har blitt klisjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som vanlig blir kvinner sinte om noen menn våger å ha preferanser for noe som helst... Da er de bitre, har dårlig selvtillit, og er "incels"...

Skjerp dere, og aksepter at også menn har lov til å ha preferanser. Ingen reagerer om kvinner vil ha håndverkere, og absolutt ikke vil ha akademikere feks

Anonymkode: 3b30c...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Og ifølge tråden om feminine kvinner er dette de viktigste budene for å bli oppfattet som feminin:

- Vær pen

- Vær ung (man burde faktisk bare legge seg ned og dø med en gang man fyller 25, for da har man ikke engang verdi som medmenneske)

- Gå i ubehagelig og upraktiske klær og sko

- Helst ikke jobb, men om man absolutt må jobbe bør man holde seg til yrker som sykepleier og førskolelærer for da føler ikke husets herre seg så truet

- Vask gulvet

- Lag middag hver dag

- Rydd

- Vask klær

- Ikke våg å nevne at du faktisk har en utdannelse og interesser utover husarbeid, da kan husets herre føle seg truet igjen

- Om man har meninger må man prøve å få det til å se ut som det er hans mening, egen meninger er veldig maskulint

- Fød barn

- Trøst mannen når han har manneinfluensa

Det er en bruker her inne som dukker opp i tråder med påstanden om at menn bare vil ha kjedelige kvinner, jo mer jeg leser her inne, jo mer tror jeg hun har rett. Det ser ut til at den våte drømmen til majoriteten av mennene her inne er en slags kombinasjon av hushjelp, mamma, barnepike og sexslave. Så ekstremt glad for at jeg ikke lever i et samfunn hvor jeg må gifte meg med en av disse taperne. 

Anonymkode: 3a5ea...9e8

Ikke tillegg meg andre menns formeninger og forvent at jeg skal forsvare dem. Jeg forsvarer med glede mine egne, men andres gidder jeg ikke, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har sagt noe som helst om de aller fleste tingene på den listen. 

Det er ikke så overdrevent komplisert, jeg er interessert i og dyktig på tradisjonelt maskuline ting og derfor vil jeg ha en kvinne som er dyktig på tradisjonelt feminine ting fordi det er da vi utfyller hverandre. Og jeg er rett og slett bare mer tiltrukket av feminine kvinner, jeg kan ikke noe mer for det enn jeg kan for at jeg er hetero i utgangspunktet. Jeg syns myke og varme kvinner er mye mer attraktive enn "sterke" kvinner, og jeg trives bedre i deres selskap. 

Du fremstiller det som om dette er en helt uoverkommelig liste med urealistiske krav, det at kvinner oppfører seg som kvinner har gjort i all historie frem til for 50 år siden. Men jeg tror at hvis du prøvde så ville du klare det.

Dersom du heller vil prøve å imitere tradisjonelle mannlige roller, så for all del kjør på, men da kan du ikke være overrasket over at mange menn ikke er like interessert. Det finnes en type menn som er tiltrukket av tradisjonell maskulinitet, men jeg tror nok at du har enda mindre sjangs på dem av andre årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo aldri de som raller i vei om manglende femininitet og lederansvar, som har den beste oversikten over hva ledelse går ut på. At disse mennene ikke vil ha en kvinne med lederverv eller lederstilling tror jeg på, men det skal jo ikke TS eller andre som vet hva ledelse går ut på bry seg om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (2 timer siden):

De er generelt sett mer av de tingene enn sine mer feminine medsøstre som ikke har sjefsjobber. 

Og ja, dette er klisjeer. Det er klisjeer fordi det er tidløse sannheter så det dukker opp om igjen og om igjen, det er sånn de har blitt klisjeer.

Hvor mange kvinnelige sjefer kjenner du egentlig? Tidene forandrer seg om dermed dine «tidløs» sannheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (1 time siden):

Ikke tillegg meg andre menns formeninger og forvent at jeg skal forsvare dem. Jeg forsvarer med glede mine egne, men andres gidder jeg ikke, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har sagt noe som helst om de aller fleste tingene på den listen. 

Det er ikke så overdrevent komplisert, jeg er interessert i og dyktig på tradisjonelt maskuline ting og derfor vil jeg ha en kvinne som er dyktig på tradisjonelt feminine ting fordi det er da vi utfyller hverandre. Og jeg er rett og slett bare mer tiltrukket av feminine kvinner, jeg kan ikke noe mer for det enn jeg kan for at jeg er hetero i utgangspunktet. Jeg syns myke og varme kvinner er mye mer attraktive enn "sterke" kvinner, og jeg trives bedre i deres selskap. 

Du fremstiller det som om dette er en helt uoverkommelig liste med urealistiske krav, det at kvinner oppfører seg som kvinner har gjort i all historie frem til for 50 år siden. Men jeg tror at hvis du prøvde så ville du klare det.

Dersom du heller vil prøve å imitere tradisjonelle mannlige roller, så for all del kjør på, men da kan du ikke være overrasket over at mange menn ikke er like interessert. Det finnes en type menn som er tiltrukket av tradisjonell maskulinitet, men jeg tror nok at du har enda mindre sjangs på dem av andre årsaker. 

Var det i det hele tatt noe i mitt innlegg som fikk det til å virke som det var noe jeg hadde lyst til? Å bruke livet mitt til å slave for et annet voksent menneske, som mener han er berettiget til det, bare fordi han tilfeldigvis er født med utovertiss? Tru'kke det! Om valget står mellom å måtte være sammen med en som vil sette bort alle de kjedelig oppgavene til meg og selv gå ut og gjøre alt det som er givende, eller å være alene resten av livet, så er det valget helt ekstremt enkelt. Heller alene og lykkelig enn i par og miserabel. 

Jeg tror også du bør slutte å kalle en del kvaliteter maskuline og heller kalle dem menneskelige. For det er nemlig ikke maskulint å ønske å gjøre noe større i livet enn husarbeid, å ønske å bruke hjernen til noe mer krevende enn å planlegge ukemeny. Det er menneskelig å ønske seg en utdannelse, være en del av et fagmiljø, kjenne mestring, oppnå respekt, og, ikke minst, å være selvstendig, å klare seg selv. Kvinner har blitt presset inn i en ekstrem trang bås, men der trenger vi ikke være lenger, og det at så mange kvinner omfavner frihet og selvstendighet når de får muligheten tyder på at dette er menneskelig, ikke maskulint. Kvinner som er selvstendige, har god utdannelse og ansvar, og ønsker å oppnå noe, prøver ikke å være menn, de er mennesker.

Dere menn som sitter fast i 50-tallest husmorideal, må også finne dere i å bli valgt bort til fordel for mer progressive menn. Og dere må regne med å møte motbør når dere kommer trekkende med utdatert tankegods. De aller fleste kvinner som har smakt på selvstendighet vil ikke gidde et kjedelig liv som hjemmeværende hushjelp. 

Anonymkode: 3a5ea...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Var det i det hele tatt noe i mitt innlegg som fikk det til å virke som det var noe jeg hadde lyst til? Å bruke livet mitt til å slave for et annet voksent menneske, som mener han er berettiget til det, bare fordi han tilfeldigvis er født med utovertiss? Tru'kke det! Om valget står mellom å måtte være sammen med en som vil sette bort alle de kjedelig oppgavene til meg og selv gå ut og gjøre alt det som er givende, eller å være alene resten av livet, så er det valget helt ekstremt enkelt. Heller alene og lykkelig enn i par og miserabel. 

Jeg tror også du bør slutte å kalle en del kvaliteter maskuline og heller kalle dem menneskelige. For det er nemlig ikke maskulint å ønske å gjøre noe større i livet enn husarbeid, å ønske å bruke hjernen til noe mer krevende enn å planlegge ukemeny. Det er menneskelig å ønske seg en utdannelse, være en del av et fagmiljø, kjenne mestring, oppnå respekt, og, ikke minst, å være selvstendig, å klare seg selv. Kvinner har blitt presset inn i en ekstrem trang bås, men der trenger vi ikke være lenger, og det at så mange kvinner omfavner frihet og selvstendighet når de får muligheten tyder på at dette er menneskelig, ikke maskulint. Kvinner som er selvstendige, har god utdannelse og ansvar, og ønsker å oppnå noe, prøver ikke å være menn, de er mennesker.

Dere menn som sitter fast i 50-tallest husmorideal, må også finne dere i å bli valgt bort til fordel for mer progressive menn. Og dere må regne med å møte motbør når dere kommer trekkende med utdatert tankegods. De aller fleste kvinner som har smakt på selvstendighet vil ikke gidde et kjedelig liv som hjemmeværende hushjelp. 

Anonymkode: 3a5ea...9e8

Du kan godt bagatelisere det som at kjønn bare er at man er "tilfeldigvis født med utovertiss" men det er en del av oss som mener at det er en viktig ting som går en del dypere. Og gjennom historien har mange menn offret en del for det, for eksempel mennene som, ved flere skipsforlis hvor det ikke var nok livbåter, villig gikk i døden for at deres hustruer kunne reddes. Var nok noen av de som i det øyeblikket skulle ønske at de ikke var "tilfeldigvis født med utovertiss", men de gjorde fortsatt det de så på som sin plikt. 

Så betyr din holdning her at dersom du og en mann sover og så våkner av en rar lyd, at du vil være fornøyd med å bli gitt en lommelykt og golfkølle i det han forteller deg at han "sjekket den forrige rare lyden så nå er det din tur, lykke til" ? Jeg må si at jeg mistenker at du i en slik situasjon plutselig ville endret mening om hvorvidt det er viktig om man har innovertiss eller utovertiss.

Men det er jo sørgelig at du ser på det å være en kjærlig omsorgsfull husmor som "å slave for et annet voksent menneske". Personlig må jeg si at jeg syns det er omtrendt den viktigste jobben i verden, og grunnen til at mange menn ønsker å beskytte og forsørge sine kvinner er nettopp for at kvinnen skal kunne gjøre denne viktige jobben.

Men det at du ikke syns det høres givende ut er jo nettopp litt det som er poenget mitt. Du er sånn skrudd sammen at du heller vil konkurrere med menn i tradisjonelt mannlige arenaer, og det må du for all del få lov til, men det er jo akkurat hvorfor jeg ikke er interessert i kvinner som deg. Så da er det bare å date disse progressive mennene istedet for meg, så blir vi begge fornøyde. Og motbøren pleier jeg fint å overleve. 😄

Men nei, jeg kommer ikke til å slutte å kalle maskuline kvaliteter for maskuline kvaliteter, for det er det de er. Selvsagt finnes det kvinner med dem, og menn uten dem, men å påstå at de er likt fordelt mellom kjønnene og at det ikke er noen kjønnsdimensjon i disse tingene er rett og slett bare usant. Disse kvalitetene er og har vært assosiert med mannlighet i omtrendt alle verdens kulturer og til alle tider, og det er ikke noe 50 år med feminisme og blank slate kjønnsteori kan viske ut. Heldigvis... Tenk så kjedelig om kjønnene var like og hadde samme interesser, styrker og energi? Nei takk, jeg foretrekker motsetninger.

Endret av Kipling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de eneste mennene som ikke liker kvinner med lederstillinger, er menn som har lav utdanning, liker stereotypiske kjønnsroller og synes dermed det er ubehagelig å tjene mindre enn kvinnen.

For alle oss normalt oppegående menn i 2021 kan jeg ikke tenke meg at det er skremmende.

Det eneste jeg reagerte på er at du skrev du skremmer bort menn med CV-en din. Jeg håper ikke en første date med deg innebærer nærmest en oppramsing av CV-en. For da er det ikke lederrollene eller den lange CV-en du har som er problemet, men at du er en tørrpinne ingen synes det er morsomt å henge med. Da blir det fort vanskelig å gå videre fra første date.

Anonymkode: 3e970...1d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (12 timer siden):

I utgangspunktet vil jeg vel si at det faller ganske hard inn i not-kategorien, men det kommer litt an på deg egentlig, for hvorvidt det MÅ være et problem er en helt annen sak enn hvorvidt det PLEIER å være et problem. 

Og nei det er ikke skremmende, det at menn er «redde for sterke kvinner» er generelt sett bare en ego-cope diktet opp av ufeminine kvinner med forferdelige personligheter som en bortforklaring på hvorfor menn ikke har lyst til å være i nærheten av dem, hvor den beleilig skyver skylden over på mannen isteden for henne selv. Det næreste vi kommer å «bli skremt» er at vi ikke ser hvor vi passer inn, fordi hun allerede selv er god på det vi pleier å være gode på, og da blir det ikke opplagt at hun har behov for oss på noen reell måte, og de fleste menn vil unngå situasjoner hvor de er overflødige. 

Det at de er mye opptatt/utilgjengelig har blitt nevnt, så jeg sier ikke noe mer enn at jeg er enig her.

Et stort problem med kvinnelige ledere er dårlige personligheter. Hvis de er vant til å være beslutningstagerne som forteller andre hva de skal gjøre på jobb, klarer de å legge det fra seg eller tar de det med hjem?

Problemet er at det at å være leder er en rimelig maskulin ting, og man pleier å trenge ganske maskuline kvaliteter for å gjøre det bra, så mange kvinnelige ledere er enten i utgangspunktet ganske maskuline kvinner, eller de lærer seg av nødvendighet å bli det. Så mange kvinnelige ledere har rett og slett veldig lite attraktive personligheter for heterofile menn. (Som nevnt, disse pleier å bortforklare det med å påstå at menn er skremt av hvor dyktige de er, når realiteten er at menn bare syns de er ubehagelige å være i nærheten av). Det finnes unntak, så det er ikke sånn at en kvinne MÅ ha en dårlig personlighet fordi hun er leder, det er bare at de ganske ofte har det. Hvis du er en av de med en klassisk feminin personlighet kan du se bort ifra dette.

Den siste tingen er at karrierekvinnen ofte har urealistiske forhåpninger om hva de bør kunne kreve i en mann, og en urealistisk vurdering av hva de selv bringer til bordet. Kvinner bryr seg mye om menns utdanning og karriere, og derfor går dere utifra at menn også kommer til å bry seg om deres, når realiteten er at de fleste menn bryr seg ikke i det hele tatt.De mennene som du syns er mer attraktive på grunn av gode utdannelser og jobber, de syns ikke du har blitt noe mer attraktiv av at du selv har god utdannelse og jobb, for dem handler det fortsatt om pent utseende og varm, myk og hyggelig personlighet. Så hva gjør du for å være tiltrekkende for ham? Her er det mange kvinner som bommer hard ved at de tror ikke de trenger å gjøre andre ting fordi utdannelse/karriere «bør» hjelpe.Litt generaliseringer her og selvsagt finnes det unntak, men det er slik det går mesteparten av tiden.

Ts her 😊

Takk fo interessant innlegg og innspill. 

Jeg ser ikke på meg selv som  spesielt maskulin, i hvert fall ikke utseendemessig, jeg har lyst blondt langt hår, blå øyne, liker å gå i femine klær, skjørt, kjoler, har timeglassfigur og feminint kroppspråk.

Personlighetsmessig er jeg strukturert, kan stå i en fight, tåler sterke personligheter, er god på å tenke strategisk, går etter logikk over følelser, er ansvarsfull, er handlekraftig, kjeder meg lett når ting blir for enkelt, vil ha nye utfordringer, er omgjengelig, blir lett kjent med folk og er vennlig.

Jeg er også omsorgsfull, spesielt mot vesener som er mindre enn meg selv, babyer, barn, dyr og syke og eldre. Samt omsorgsfull mot en kjæreste (har ikke kjæreste akkurat nå da) og blir litt slik at jeg vil ta vare på han når han er syk og lager mat og legger dyne rundt han. Dette antar jeg er et instinkt? 

Jeg har litt vanskeligheter med å se meg selv utenfor, jeg virker som en blanding mellom det feminine og det maskuline. Jeg aner ikke. Jeg tror noen blir overrasket når de blir bedre kjent med meg, jeg tenker mer rasjonelt og er logikkdrevet, men mild i fremtoningen.

Jeg har i hvert fall aldri snakket om karriere, verv etc på tidlige dater.. jeg ser også nå at om jeg hadde pratet om det er det ikke noe som hadde tiltrukket en mann mer nødvendigvis.

Det er lett å tenke som du sier at siden en selv kanskje blir tiltrukket av ambisiøse menn så tror en at menn blir tiltrukket av det samme tilbake.. og det blir dere ikke alltid nei. 

På en måte er det en frihet ved at en fremtidig partner ikke er med meg bare pga. pengene eller statusen min.. men på en annen måte.. Jeg vet ikke helt.. det er litt dumt utseende skal telle så mye som kvinne.. jeg har lyst at en kjæreste skal syns det er fint at jeg har oppnådd ting og ikke er bare helt likgyldig til det jeg har oppnådd i relativt ung alder.. vanskelig greie.. 

 

 

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 19.09):

Virker som noen blander sammen lederVERV (som TS sier hun har) og lederstilling. Lederverv innebærer at hun er aktiv i organisasjoner - flere til og med - noe som kanskje betyr at hun ikke har verdens aller mest krevende jobb. Det er heller ikke sånn at det er spesielt imponerende å få et verv, det er vel heller mangel på folk som gidder sånt.

For min del høres det litt kjedelig ut å være sammen med en som brenner for saker så veldig at vedkommende engasjerer seg med hud og hår. Det beste for TS er kanskje å finne noen gjennom disse organisasjonene?

Anonymkode: 8389d...11f

 

Hei, TS her.

Jeg forklarte meg sikkert utydelig. Jeg har betalt arbeid som fylkesleder. Men jeg har også noen ubetalte verv hvor jeg har det kjekt og får brukt min kreative side og strategitenking. 

God ide det å se etter noen med liknende verv forresten som potensiell partner. 😊

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (12 timer siden):

Fylkesleder og noen verv som 27-åring er da ikke noe spesielt superuvanlig - iallefall ikke i min krets.

Hadde ikke tenkt spesielt på å nevne det.

Men om du er leder i et politisk verv- hva er det du MÅ svare på lørdag/søndag hyppig?

Valgkamp eller årsmøtetid er nå en ting, men sånn er det jo i jobbsammenheng også. 

Du skremmer neppe bort normalt oppegående menn.

Men, det har noe å si hva du engasjerer deg i. Er du selv så interessert i menn som synes det er en dealbreaker?

Ts her. 

Jeg var på date med en kjekk mann for en måned siden og han spurte på den første daten om jeg var glad i å bake baker og å lage mat.

Jeg fikk inntrykket i løpet av denne daten  om at han var ute etter en kvinne som var mer tradisjonell.. ikke at jeg dømmer dette, det er supert med tradisjonelle kvinner.. og for all del, jeg elsker å bake kaker.

Men jeg drømmer også om å skrive doktorgrad og andre prosjekter. Og å gå inn i politikken. Jeg opplever at jeg har så mange strenger å spille på så jeg vil ikke begrense meg selv.. og jeg opplever ikke å møte menn som ser potensialet mitt kanskje.. eller er interessert i drømmene mine.. Det er kanskje et lite savn der.. 

Og begynner jeg å prate om doktorgrad, lederstilling, fylkesleder, diverse verv, politisk verv etc. på første date med gnister i øynene kan jeg se for meg at dette virker voldsomt... 😂 Og hvis det er lite attraktivt for menn flest usnsett.. hvorfor fortelle om det..

huff.. hvor finner jeg menn som syns det er sexy? 😏

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her 😊

Takk fo interessant innlegg og innspill. 

Jeg ser ikke på meg selv som  spesielt maskulin, i hvert fall ikke utseendemessig, jeg har lyst blondt langt hår, blå øyne, liker å gå i femine klær, skjørt, kjoler, har timeglassfigur og feminint kroppspråk.

Personlighetsmessig er jeg strukturert, kan stå i en fight, tåler sterke personligheter, er god på å tenke strategisk, går etter logikk over følelser, er ansvarsfull, er handlekraftig, kjeder meg lett når ting blir for enkelt, vil ha nye utfordringer, er omgjengelig, blir lett kjent med folk og er vennlig.

Jeg er også omsorgsfull, spesielt mot vesener som er mindre enn meg selv, babyer, barn, dyr og syke og eldre. Samt omsorgsfull mot en kjæreste (har ikke kjæreste akkurat nå da) og blir litt slik at jeg vil ta vare på han når han er syk og lager mat og legger dyne rundt han. Dette antar jeg er et instinkt? 

Jeg har litt vanskeligheter med å se meg selv utenfor, jeg virker som en blanding mellom det feminine og det maskuline. Jeg aner ikke. Jeg tror noen blir overrasket når de blir bedre kjent med meg, jeg tenker mer rasjonelt og er logikkdrevet, men mild i fremtoningen.

Jeg har i hvert fall aldri snakket om karriere, verv etc på tidlige dater.. jeg ser også nå at om jeg hadde pratet om det er det ikke noe som hadde tiltrukket en mann mer nødvendigvis.

Det er lett å tenke som du sier at siden en selv kanskje blir tiltrukket av ambisiøse menn så tror en at menn blir tiltrukket av det samme tilbake.. og det blir dere ikke alltid nei. 

På en måte er det en frihet ved at en fremtidig partner ikke er med meg bare pga. pengene eller statusen min.. men på en annen måte.. Jeg vet ikke helt.. det er litt dumt utseende skal telle så mye som kvinne.. jeg har lyst at en kjæreste skal syns det er fint at jeg har oppnådd ting og ikke er bare helt likgyldig til det jeg har oppnådd i relativt ung alder.. vanskelig greie.. 

 

 

Anonymkode: ffa60...965

Det høres jo ikke så aller værst ut det der. Høres ut som du har plukket opp en del positive sider av det maskuline og kvittet deg med en del av de negative sidene av det feminine, noe som i seg selv er positivt. Det du beskriver om omsorg er nok instinkter ja, og høres bra ut det.

Faren er at du også har plukket opp for mange av de negative sidene av et maskuline, og om du er kompatibel med de mennene du vil ha. 

Problemet jeg ser med det er i hovedsak to ting.

Det ene er at basert på beskrivelsen din av personligheten din så høres det veldig ut som du er den typen kvinne som liker å organisere ting og som ender opp med å påta deg å være lederen i forholdet.

Det andre er det med å ville bli satt pris på for ting du har oppnådd og som du sa i et annet svar noe med å finne en mann som syns det er sexy at du vil ta doktorgrad og gå inn i politikk. 

Problemet med begge disse tingene er at det sannsynligvis (men ikke nødvendigvis) er inkompatibelt med den typen mann du er ute etter.

Det finnes menn der ute som blir tent av sjefete kvinner som tar styringen, og det finnes men der ute som blir tent av ambisiøse kvinner som presterer på et høyt nivå. Problemet er at dette veldig ofte er menn som selv har påtatt seg den kvinnelige rollen i livet (uambisiøs og mild støttespiller, myke verdier, etc etc), litt som du har påtatt deg den manlige, og de aller fleste kvinner syns denne typen menn er veldig lite tiltrekkende. 

Så problemet som pleier å oppstå er at en kvinne som er mer maskulin fortsatt har de samme preferansene som andre kvinner, men fordi hun selv er vellykket og ambisiøs så har hun enda høyere krav til hvor vellykket og ambisiøs han bør være. Så hun ender opp med å like samme typen menn som alle andre kvinner liker, men hun er enda mer kravstor enn resten, og ender opp med å trenge å finne en top 0,1% mann, uten å ha gjort noe for å gjøre seg mer attraktiv for en 0,1% mann fordi han bryr seg ikke om karrieren hennes.

Dersom det ikke stemmer for deg, og du lett kan se for deg et forhold med en myk mann som støtter deg mer enn han prøver å lykkes for seg selv, med andre orde du kan se for deg å være sammen med en fyr som Erna Solberg's Sindre, så er det jo ikke noe problem, finnes nok av dem. 

Men dersom beskrivelsen min stemmer og du ser for deg at du bør ha en mann som også er veldig drevet, ambisiøs og vellykket for å matche deg, ja da kan det bli vanskelig med mindre du tilfeldigvis også er helt latterlig vakker, og selv da tror jeg det er en utfordring.

Når det gjelder viktigheten av utseende... joda men det går begge veier. Det at det er mest utseende som teller har den fordelen at du ikke trenger å stresse like mye med å være perfekt på de andre frontene, men det har den ulempen at det ikke er så mye annet enn utseende du kan forbedre på for å gjøre deg mer attraktiv heller. For menn er det motsatt, vi har mye strenger krav til hva slags personlighet, evner, utdannelse, karriere etc vi bør ha så sånn sett er det mer press enn å bare måtte se bra ut, men vi har nesten uendelig forbedringspotensiale fordi det er så mange områder som kan forbedres så dramatisk. Hvem av oss som har fått den beste dealen der er rimelig subjektivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (42 minutter siden):

Det ene er at basert på beskrivelsen din av personligheten din så høres det veldig ut som du er den typen kvinne som liker å organisere ting og som ender opp med å påta deg å være lederen i forholdet

Ts her. 

Jeg er ikke så sikker på dette, fordi det kan hende jeg har lyst på noe annet hjemme enn på jobb.. Variasjon er koselig og jeg liker veldig godt å bli overrasket 😇

 

 

 

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (45 minutter siden):

med andre orde du kan se for deg å være sammen med en fyr som Erna Solberg's Sindre, så er det jo ikke noe problem, finnes nok av dem. 

Hehe, en Sindre. Kanskje det er drømmen 😉

Jeg vet ikke helt hvilken personlighet jeg vil passe sammen med.. han må i hvert fall ikke irriteres over personligheten min.. jeg vil ikke være med noen som vil forandre meg.

 

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (51 minutter siden):

Men dersom beskrivelsen min stemmer og du ser for deg at du bør ha en mann som også er veldig drevet, ambisiøs og vellykket for å matche deg, ja da kan det bli vanskelig med mindre du tilfeldigvis også er helt latterlig vakker, og selv da tror jeg det er en utfordring

Huff da 

 

Kipling skrev (53 minutter siden):

Når det gjelder viktigheten av utseende... joda men det går begge veier. Det at det er mest utseende som teller har den fordelen at du ikke trenger å stresse like mye med å være perfekt på de andre frontene, men det har den ulempen at det ikke er så mye annet enn utseende du kan forbedre på for å gjøre deg mer attraktiv heller. For menn er det motsatt, vi har mye strenger krav til hva slags personlighet, evner, utdannelse, karriere etc vi bør ha så sånn sett er det mer press enn å bare måtte se bra ut, men vi har nesten uendelig forbedringspotensiale fordi det er så mange områder som kan forbedres så dramatisk. Hvem av oss som har fått den beste dealen der er rimelig subjektivt.

Interessant det du skriver, takk for at du tok deg tid til å skrive. 😊

Det gir jo mening det du skriver, kvinnen bruker kroppen sin til å bære frem et barn. Kroppen burde da være sunn og fruktbar. Og sunne og fruktbare kvinner ser jo flotte ut. Livvidde og hofter etc. 😊

En kan på en måte da si: Kvinnen gir seg, kroppen sin til mannen, mannen tilbyr ting utenfor seg selv til kvinnen, ressurser. 

Og jeg fokusere på både kroppen og ressurser samtidig ved meg selv, ved å klatre karrieremessig, studere, trene og pynte meg. Men mye av det jeg gjør karrieremessig har ikke noe å si for en mann. Jeg kunne like godt trent og pyntet meg og vært hjemme og gjort ingenting. Det er litt rart å tenke på, men jeg aksepterer det 😁 Men jeg kommer nok likevel til å gjøre det jeg liker fordi jeg får godt livskvalitet ut av det, jeg blir glad av det 

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fokuserer*

god livskvalitet*

Det er meg Ts i forrige innlegg forresten

Anonymkode: ffa60...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du høres flott ut jeg. Ville garantert vært stolt av og støttende til en kjæreste som gjør det bra karrieremessig. Men må vel innrømme at det har null og niks å si for om jeg blir tiltrukket i utgangspunktet. 

Anonymkode: bb040...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (11 timer siden):

Du kan godt bagatelisere det som at kjønn bare er at man er "tilfeldigvis født med utovertiss" men det er en del av oss som mener at det er en viktig ting som går en del dypere. Og gjennom historien har mange menn offret en del for det, for eksempel mennene som, ved flere skipsforlis hvor det ikke var nok livbåter, villig gikk i døden for at deres hustruer kunne reddes. Var nok noen av de som i det øyeblikket skulle ønske at de ikke var "tilfeldigvis født med utovertiss", men de gjorde fortsatt det de så på som sin plikt. 

Så betyr din holdning her at dersom du og en mann sover og så våkner av en rar lyd, at du vil være fornøyd med å bli gitt en lommelykt og golfkølle i det han forteller deg at han "sjekket den forrige rare lyden så nå er det din tur, lykke til" ? Jeg må si at jeg mistenker at du i en slik situasjon plutselig ville endret mening om hvorvidt det er viktig om man har innovertiss eller utovertiss.

Men det er jo sørgelig at du ser på det å være en kjærlig omsorgsfull husmor som "å slave for et annet voksent menneske". Personlig må jeg si at jeg syns det er omtrendt den viktigste jobben i verden, og grunnen til at mange menn ønsker å beskytte og forsørge sine kvinner er nettopp for at kvinnen skal kunne gjøre denne viktige jobben.

Men det at du ikke syns det høres givende ut er jo nettopp litt det som er poenget mitt. Du er sånn skrudd sammen at du heller vil konkurrere med menn i tradisjonelt mannlige arenaer, og det må du for all del få lov til, men det er jo akkurat hvorfor jeg ikke er interessert i kvinner som deg. Så da er det bare å date disse progressive mennene istedet for meg, så blir vi begge fornøyde. Og motbøren pleier jeg fint å overleve. 😄

Men nei, jeg kommer ikke til å slutte å kalle maskuline kvaliteter for maskuline kvaliteter, for det er det de er. Selvsagt finnes det kvinner med dem, og menn uten dem, men å påstå at de er likt fordelt mellom kjønnene og at det ikke er noen kjønnsdimensjon i disse tingene er rett og slett bare usant. Disse kvalitetene er og har vært assosiert med mannlighet i omtrendt alle verdens kulturer og til alle tider, og det er ikke noe 50 år med feminisme og blank slate kjønnsteori kan viske ut. Heldigvis... Tenk så kjedelig om kjønnene var like og hadde samme interesser, styrker og energi? Nei takk, jeg foretrekker motsetninger.

Nå for tiden bor de fleste alene deler av livet. Det er ikke lenger sånn at man gifter seg purung, og flytter rett fra barndomshjemmet og inn til sin nye partner. Og da skulle det faktisk bare mangle at man var i stand til å ta vare på seg selv. Jeg regner med at du helt fint klarer å vaske klær og lage mat når du bor alene, så hvorfor skal du da ikke være med å ta din del av byrden når du er i par? Når jeg har bodd alene har selvsagt jeg vært fullt i stand til å blant annet sjekke opp rare lyder på natten. Jeg har også måkt snø, malt huset, felt trær, renset sluket, hengt opp bilder, satt sammen hyller, blant annet. Da er det virkelig ingen grunn til at jeg ikke skal kunne gjøre disse tingene når jeg er i par. 

Og ja, det å gå hjemme bare for å stelle for en voksen mann er å slave for et annet menneske. Et voksent menneske ved sine fulle fem bør klare å ta vare på seg selv, vedkommende bør være full i stand til å både lage mat og måke snø. Å ta seg av noen som er hjelpeløs blir en annen sak, enten det er snakk om barn, syke og skadde eller dyr. Men akkurat det kan både kvinner og menn gjøre, på samme måte som både kvinner og menn kan lage mat og måke snø. Årsaken til at menn er veldig ivrige på å prøve å overbevise om noe annet handler vel helst om egen bekvemmelighet. Det er jo kjedelig å gjøre husarbeid, så det er sikkert kjempepraktisk å prøve å dumpe hele dritten over på noen andre, under dekke av at det er biologisk at menn ønsker dette og kvinner som ikke innordner seg risikerer et liv alene. 

Men om du tenker deg om, hvorfor tror du feminisme og kvinnefrigjøring i det hele tatt oppsto? Om det er så naturlig for kvinner å stelle hjemme for voksne, arbeidsføre menn, hvorfor ønsket ikke da majoriteten å fortsette med det? Hvorfor ble disse bevegelsene så sterke? Selvsagt fordi det du, og mange andre menn, hevder er maskulint egentlig er menneskelig. Om det hadde vært så naturlig som du påstår ville bare en liten minoritet ha ønsket seg ut av husmortilværelsen, absolutt ikke mange nok til at vi hadde kunnet ende opp der vi er i dag. Og om du ser på kvinner som kommer fra steder i verden med mindre grad av likestilling, så hiver de seg også på muligheten til frihet og selvstendighet når/om de får muligheten. Hvorfor ønsker så mange kvinner noe helt annet, når du mener det er så naturlig at de går hjemme og varter deg opp som en bortskjemt unge?

Anonymkode: 3a5ea...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

Det er lett å tenke som du sier at siden en selv kanskje blir tiltrukket av ambisiøse menn så tror en at menn blir tiltrukket av det samme tilbake.. og det blir dere ikke alltid nei. 

Anonymkode: ffa60...965

Der er litt av nøkkelen til svaret. Vi er alle forskjellige, har forskjellige preferanser og er opptatt av forskjellige ting.

Jobber selv i en lederstilling. Forvalter mange årsverk og relativt store budsjetter. 
Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva en evt date/kjæreste jobber med/tjener etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...