Gå til innhold

Hvorfor spøker det ikke på sykehus og sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det høres nesten ut som oppskriften på en grøsser - gammelt, hjemsøkt sykehjem bygd om til nye, moderne leiligheter - der ingen forstår hvorfor det spøker. 

Anonymkode: c1397...3a1

Det kommer jo helt an på hva du mener som gammelt bygg fra 1960-1970 tallet ? Ja det er jo en grøsser da de som er fra Tønsberg som flytter inn vet jo at det er ett gammelt sykehjem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er foretatt "rens" av området hvor et nytt sykehus bygges nå. Før var det mye aktivitet, nå er det rolig. Selv folk som ikke tror på det har merket forskjellen.

Anonymkode: 88006...454

En eldre kar her i Tønsberg fortalte meg at noen vurderte og gjøre en gammel kirkegård om til boligfelt hvor han har fått det fra andre jeg ikke 😉 det er bra de har merket forskjell 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som nattsykepleier på et stort sykehjem i 20 år. Jeg har hovedansvaret for hms på bygget og må bla ned i kjelleren og sjekke om alle dører er låst. 

Tro meg, det spøker på sykehjem🙂 Hva det nå enn innebærer. Men uforklarelige ting skjer.

De fineste historien som gå igjen er når pasienter (ikke demente eller hallusinerte) ringer på hvite i ansiktet fordi de nettopp har sett en skikkelse inne på rommet sitt. Ved nærmere beskrivelser er det tilsynelatende skremmende likheter med pasienter som har bodd på sykehjemmet ig det samme romme  5-10 år tilbake og som vedkommende ikke kan ha møtt eller hatt kjennskap til. Jeg har derimot ikke  sett det med egne øyne. Jeg har derimot vært vitne til dører som låser seg av seg selv. Alarmklokke som har ringt på tomme rom eller på rom der det ligger pasienter som nettopp har dødd. For å nevne noe.

Jeg syns egentlig bare det er litt spennende. Det skjer ikke uforklarelige ting hele tiden. Det går litt i perioder. Får heller ikke nytrykk av at det er noe ‘ondt!.  Jeg vet egentlig ikke alltid helt hva jeg skal tro og var særlig i starten alltid mest åpen for at det uforklarelige hadde naturlige årsaker. At vindene inni bygget (selv om det var vindstille ute) og dører som smalt igjen hadde sammenheng med ventilasjonssystemet. At dører gikk i vranglås/låste seg av seg selv skyldest feil på låsen osv. at alarmklokke ringte uten pasienter skyldest feil på alarmsystemet. At denne feilen derimot skjedd helt tilfeldig rett etter en pasient der inne døde var jo litt vel påfallende i seg selv.. 

Jeg har derimot slått meg til ro med en tanke. Et menneske inneholder vanvittige mengder energi. Denne energien må jo overføres et sted når man dør. At det derfo går energier igjen på et sykehjem der pasienter dør omtrent hver måned. Det høres faktisk ikke så helt utenkelig ut.

Anonymkode: 23754...93a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå og koste med pusekattene min Tuss og ante fred og ingen fare slapper av litt for mye og etter noen minutter hører jeg noe tydelig detter ned fra en hylle eller noe enten på soverommet eller i gangen lurer på hva det kunne være ? Er bare meg og pus ? 🤔 Resten av natten tilbringes på trappa ☹️

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har jobbet som nattsykepleier på et stort sykehjem i 20 år. Jeg har hovedansvaret for hms på bygget og må bla ned i kjelleren og sjekke om alle dører er låst. 

Tro meg, det spøker på sykehjem🙂 Hva det nå enn innebærer. Men uforklarelige ting skjer.

De fineste historien som gå igjen er når pasienter (ikke demente eller hallusinerte) ringer på hvite i ansiktet fordi de nettopp har sett en skikkelse inne på rommet sitt. Ved nærmere beskrivelser er det tilsynelatende skremmende likheter med pasienter som har bodd på sykehjemmet ig det samme romme  5-10 år tilbake og som vedkommende ikke kan ha møtt eller hatt kjennskap til. Jeg har derimot ikke  sett det med egne øyne. Jeg har derimot vært vitne til dører som låser seg av seg selv. Alarmklokke som har ringt på tomme rom eller på rom der det ligger pasienter som nettopp har dødd. For å nevne noe.

Jeg syns egentlig bare det er litt spennende. Det skjer ikke uforklarelige ting hele tiden. Det går litt i perioder. Får heller ikke nytrykk av at det er noe ‘ondt!.  Jeg vet egentlig ikke alltid helt hva jeg skal tro og var særlig i starten alltid mest åpen for at det uforklarelige hadde naturlige årsaker. At vindene inni bygget (selv om det var vindstille ute) og dører som smalt igjen hadde sammenheng med ventilasjonssystemet. At dører gikk i vranglås/låste seg av seg selv skyldest feil på låsen osv. at alarmklokke ringte uten pasienter skyldest feil på alarmsystemet. At denne feilen derimot skjedd helt tilfeldig rett etter en pasient der inne døde var jo litt vel påfallende i seg selv.. 

Jeg har derimot slått meg til ro med en tanke. Et menneske inneholder vanvittige mengder energi. Denne energien må jo overføres et sted når man dør. At det derfo går energier igjen på et sykehjem der pasienter dør omtrent hver måned. Det høres faktisk ikke så helt utenkelig ut.

Anonymkode: 23754...93a

Interessant det du skildrer her, og jeg har selv opplevd ting selv som får meg til å tro at det kan være noe mer etter dette livet.

Jeg må dog si at, kort fortalt, så er energi et mål på evnen til å utføre arbeid. Det befinner seg i atomene, som går videre i kretsløpet her på jorden når kroppen dør. Så, med mindre du snakker om en eller annen form for mystisk energi som ikke kan måles og som utgjør sjelen eller noe slikt, er det ikke noe mystisk som skjer med den energien som menneskekroppen består av.

Anonymkode: 40a39...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har vært her i tråden allerede å skrevet, men dette er min erfaring fra sykehus. 

Jeg var gravid for ca ti år siden, og når jeg skulle føde, så var jeg innmari sensitiv for andre energier. Jeg er allerede litt "sånn" fra før av, men det var veldig intenst da. Det jeg opplevde var: 

1. Syn og drømmer i forkant om mennesker og rom som skulle være involvert i min fødselsopplevelse ( jordmødre spesielt ) 

2. Syn og drømmer om mitt barn og hvordan han kom til å se ut.

På sykehuset: 

Syn og drømmer om folk som gikk igjen i korridorene. En dame med en knekt nakke som gikk nede ved resepksjonen og en person som satt brent i kantina. Disse så døde ut, men de gikk jo der i synene mine. 

Syn om en dame som lå med stor mage i et badekar. 😨

Og jeg hørte stemmer til jordmødrene som snakket om meg, selv om de var i et annet rom og lukkede dører. 

Syn av min mor som gikk og tenkte på meg, at hun satt seg på verandaen og tente en røyk. Penger penger penger, sa hun. 

Det var så innmari merkelig altså. Intensjon er energier, mener jeg. Har lært i livet at vi kan vite at vi kan lære oss å merke disse tingene og at folk kan kjenne på kroppen når man har en dårlig eller god intensjon. 

 

Anonymkode: 0abe0...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om jeg har vært her i tråden allerede å skrevet, men dette er min erfaring fra sykehus. 

Jeg var gravid for ca ti år siden, og når jeg skulle føde, så var jeg innmari sensitiv for andre energier. Jeg er allerede litt "sånn" fra før av, men det var veldig intenst da. Det jeg opplevde var: 

1. Syn og drømmer i forkant om mennesker og rom som skulle være involvert i min fødselsopplevelse ( jordmødre spesielt ) 

2. Syn og drømmer om mitt barn og hvordan han kom til å se ut.

På sykehuset: 

Syn og drømmer om folk som gikk igjen i korridorene. En dame med en knekt nakke som gikk nede ved resepksjonen og en person som satt brent i kantina. Disse så døde ut, men de gikk jo der i synene mine. 

Syn om en dame som lå med stor mage i et badekar. 😨

Og jeg hørte stemmer til jordmødrene som snakket om meg, selv om de var i et annet rom og lukkede dører. 

Syn av min mor som gikk og tenkte på meg, at hun satt seg på verandaen og tente en røyk. Penger penger penger, sa hun. 

Det var så innmari merkelig altså. Intensjon er energier, mener jeg. Har lært i livet at vi kan vite at vi kan lære oss å merke disse tingene og at folk kan kjenne på kroppen når man har en dårlig eller god intensjon. 

 

Anonymkode: 0abe0...011

Ble du ikke redd?

Anonymkode: 62f55...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...