AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #61 Del Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jobber natt på sykehjem og dette har skjedd hos oss også. Ene gangen knapt en time etter at en pasient døde. Vi satt å ventet på at han skulle stelles og kjøres i kapellet. Vi var bare to pleiere i avdelingen og alle sov. Så ringte alarmen på rommet hos han døde..Kun han som var der. Har også opplevd at dører til pasientrom der noen har dødd har gått i vranglås.. Har også et pasientrom det helt klart spøker på etter en pasient som lå der. Det kom vindkast og ting datt ned og knuste til tross for at det var vindstille. Pasienter som har fått rommet i ettertid har beskrevet en person som dukker opp der kanskje plutselig for så å forsvinne igjen. Både dag og natt. Beskrivelsen som går igjen hos dem alle er ganske karakteristisk og typisk for den pasienten som døde der for 6 år siden. Men de har aldri møtt ham eller hørt om ham. Pasientenes utsagn om hva de ser blir derimot bare avfeid med at de er demente eller hallusinerer. Til tross for alt rare som skjer, så er spøkelsessnakk totalt tabu. Forståelig nok. Kun vi som opplever det sammen kan prate om det.. Anonymkode: 23754...93a Alarmer som ringer skyldes feil på det elektriske anlegget, det er ikke mer mystisk enn at en ipad kan fryse og må restartes nå og da. Det samme med dører, de går i vranglås her og der, eller mener du virkelig at det er den døde pasienten som har klusset med døra? Vindkast har vitenskapen funnet ut hva er, og det er ikke helt umulig at ting kan falle ned selv om det er vindstille. Enormt mange pasienter har kognitiv svikt, det er mye mer vanlig at de har det enn at de ikke har det. Mener du at du tar disse hundre prosent på alvor i andre sammenhenger også (for eksempel når de forteller at de ikke har fått mat på to dager eller at Kåre Willoch er statsminister) eller bare når de snakker om spøkelser? Anonymkode: 42f6b...8d8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #62 Del Skrevet 10. oktober 2021 Meadow skrev (På 20.9.2021 den 17.55): Hvorfor er spøkelsene alltid innendørs, lurer jeg? Det har jeg også lurt på! Hvor er de som døde i trafikken og spøker på veiene? Anonymkode: 13bf1...ef6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #63 Del Skrevet 10. oktober 2021 Etter veitrafikk paragraf 3 er det ikke lov til å spøke og tulle langs veiene 👻 "man skal oppføre seg og ferdes hensynsfullt i trafikken og gjøre det man kan for å unngå at farlige situasjoner kan oppstå" Derfor 🥸 Anonymkode: a421a...460 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #64 Del Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 4.13): Bare tull? Det er noen episoder som bekrefter at det ikke er tull. F.eks den episoden om han som falt nedi kjøttkværna på et pølsemakeri, også er det en episode jeg kjenner til selv. Jeg vet hvem gjenferdet i episoden er. En ung gutt som ble drept for bare noen år siden. Anonymkode: 2ee98...0c8 Du har en rar personlig definisjon av "bekreftet" må jeg si. Et lite offer for menneskets manglende evne til og forstå seg på tilfeldigheter kanskje? Anonymkode: 8c187...c66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 7. juni #65 Del Skrevet 7. juni (endret) På sykehjemmet jeg jobber har 2 nattevaktsteam sett samme skikkelse bevege seg frem og tilbake i korridoren. På samme sted. Og til tider stoppet opp og kikket på dem. En noe utydelig skikkelse, men konturene av et menneske. Dette er noen år siden. Har også hørt om at det har ringt alarm på tomme pasientrom. Endret 7. juni av Mayer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #66 Del Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 17.22): Hadde ikke det vært mer naturlig enn hotell og private boliger? På SH og SH dør jo mennesker hver dag. Hvorfor har disse plassene aldri vært representert på åndenes makt? Men ganske mange hoteller, spisesteder og vandrerhjem? Anonymkode: 8e42a...657 Fordi åndenes makt er et tvprogram som er fake. Anonymkode: 2f8aa...dce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #67 Del Skrevet 7. juni Mayer skrev (4 timer siden): På sykehjemmet jeg jobber har 2 nattevaktsteam sett samme skikkelse bevege seg frem og tilbake i korridoren. På samme sted. Og til tider stoppet opp og kikket på dem. En noe utydelig skikkelse, men konturene av et menneske. Dette er noen år siden. Har også hørt om at det har ringt alarm på tomme pasientrom. Var figuren svart, eller som en skygge? Har opplevd noe lignende selv. Anonymkode: 40a39...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #68 Del Skrevet 7. juni Jeg hadde ikke giddet å gå igjen på et gamlehjem. Jeg ville hjemsøkt et litt mer spennende sted. Anonymkode: 0e8a2...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #69 Del Skrevet 7. juni Hvorfor er det kun mennesker som er spøkelser? Hvorfor ikke dyr? Edderkopper, fluer, katter, kyr, mygg, kylling, høner, haner, griser osv? Anonymkode: 8b81f...8d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #70 Del Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det kun mennesker som er spøkelser? Hvorfor ikke dyr? Edderkopper, fluer, katter, kyr, mygg, kylling, høner, haner, griser osv? Anonymkode: 8b81f...8d1 Godt spørsmål. Vet ikke helt hva jeg skal tro når det gjelder gjenferd og slikt, men har opplevd å se noe sånt selv, og da fikk jeg følelsen av at det var gjenferdet/hva enn for en skapning det var, som selv valgte å gjøre seg synlig for meg. Vet i så fall ikke hvorfor f. eks en flue skulle gidde å gjøre seg synlig for meg? Kanskje ikke alle gjenferd er i stand til det? Anonymkode: 40a39...511 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 7. juni #71 Del Skrevet 7. juni Meadow skrev (På 20.9.2021 den 17.55): Hvorfor er spøkelsene alltid innendørs, lurer jeg? Kaldt ute, de liker ikke å fryse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. juni #72 Del Skrevet 7. juni BobbySocks skrev (2 timer siden): Kaldt ute, de liker ikke å fryse. De liker tåke har jeg hørt.... Utrolig mange 'ser' dem når det er mørkt og tåken siver rundt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 7. juni #73 Del Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var figuren svart, eller som en skygge? Har opplevd noe lignende selv. Anonymkode: 40a39...511 Tror det var som en skygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 8. juni #74 Del Skrevet 8. juni Mayer skrev (På 7.6.2024 den 4.46): På sykehjemmet jeg jobber har 2 nattevaktsteam sett samme skikkelse bevege seg frem og tilbake i korridoren. På samme sted. Og til tider stoppet opp og kikket på dem. En noe utydelig skikkelse, men konturene av et menneske. Dette er noen år siden. Har også hørt om at det har ringt alarm på tomme pasientrom. Da jeg jobbet på sykehjem med to etasjer opplevde jeg noe helt uforklarlig. Jeg og min kollega( vi var bare to på natta) satt og så på skrekkfilm. Vi gikk runder hver time, og slappet av i mellomtiden de nettene alle sov. Plutselig hørte vi noe som datt i gulvet oppe, etterfulgt av ett rop om hjelp. Jeg kjente hun som ropte på hjelp best så min kollega spurte om jeg gadd å løpe opp å sjekke hva som skjedde på hennes rom. Ett minutt senere banket jeg på døren hennes og da jeg kom inn lå hun å snorket/ sov tungt i sengen. Alle de åtte andre sov også. Inne i stua vær kjøleskapet åpent å ett fat med brødskiver var strødd utover gulvet og jeg fikk totalt noia. Ingen av pasientene var så friske at de kunne stått opp/ kledd på seg selv å gått inn i stua heller. Etter den opplevelsen har jeg virkelig innsett at åndenes makt ikke er kødd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #75 Del Skrevet 8. juni Jeg jobbet på «gamlehjemmet» som vi kalte det da, da jeg var ung, og hadde ofte nattevakter. Jeg har selv sett to skikkelser som jeg ikke kan forklare, ved gjentatte anledninger. Den ene var en tydelig figur i setesdalskofte, som flere av oss så i forskjellige anledninger , sittende i sofaen, bak oss i speilet, osv. Den andre var en dame med langt hår, som alltid var på vei bort - jeg så henne aldri forfra. Når jeg satt og våket over de som snart skulle forlate oss, har jeg utallige forelllinger om at de såg slektninger som ventet på å hente de. De var stort sett til trøst for de døende, og ikke noe jeg kan si med sikkerhet om var ekte eller ikke. Anonymkode: 5d4d0...237 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #76 Del Skrevet 8. juni Luksusbia skrev (2 timer siden): Da jeg jobbet på sykehjem med to etasjer opplevde jeg noe helt uforklarlig. Jeg og min kollega( vi var bare to på natta) satt og så på skrekkfilm. Vi gikk runder hver time, og slappet av i mellomtiden de nettene alle sov. Plutselig hørte vi noe som datt i gulvet oppe, etterfulgt av ett rop om hjelp. Jeg kjente hun som ropte på hjelp best så min kollega spurte om jeg gadd å løpe opp å sjekke hva som skjedde på hennes rom. Ett minutt senere banket jeg på døren hennes og da jeg kom inn lå hun å snorket/ sov tungt i sengen. Alle de åtte andre sov også. Inne i stua vær kjøleskapet åpent å ett fat med brødskiver var strødd utover gulvet og jeg fikk totalt noia. Ingen av pasientene var så friske at de kunne stått opp/ kledd på seg selv å gått inn i stua heller. Etter den opplevelsen har jeg virkelig innsett at åndenes makt ikke er kødd Hehe, høres ut som at det var en spøkefugl på besøk som ville tulle litt med dere litt siden dere så på skrekkfilm. Skjønner at du fikk noia da. Anonymkode: 40a39...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #77 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobbet på «gamlehjemmet» som vi kalte det da, da jeg var ung, og hadde ofte nattevakter. Jeg har selv sett to skikkelser som jeg ikke kan forklare, ved gjentatte anledninger. Den ene var en tydelig figur i setesdalskofte, som flere av oss så i forskjellige anledninger , sittende i sofaen, bak oss i speilet, osv. Den andre var en dame med langt hår, som alltid var på vei bort - jeg så henne aldri forfra. Når jeg satt og våket over de som snart skulle forlate oss, har jeg utallige forelllinger om at de såg slektninger som ventet på å hente de. De var stort sett til trøst for de døende, og ikke noe jeg kan si med sikkerhet om var ekte eller ikke. Anonymkode: 5d4d0...237 Det med at døende tror de ser slektninger, er visst et ganske vanlig fenomen, ifølge en amerikanske palliativ sykepleier som har en YouTube kanal der hun snakker om palliativ pleie. Anonymkode: 62f55...816 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 8. juni #78 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 17.22): Hadde ikke det vært mer naturlig enn hotell og private boliger? På SH og SH dør jo mennesker hver dag. Hvorfor har disse plassene aldri vært representert på åndenes makt? Men ganske mange hoteller, spisesteder og vandrerhjem? Anonymkode: 8e42a...657 Det spøker på sykehjem. I alle fall der jeg jobber. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #79 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 9.39): Hvorfor er det kun mennesker som er spøkelser? Hvorfor ikke dyr? Edderkopper, fluer, katter, kyr, mygg, kylling, høner, haner, griser osv? Anonymkode: 8b81f...8d1 Det vet vi vel ikke hva de ser. De kan ikke snakke med oss, så det kan vel være at de ser litt av hvert som ikke vi ser. Anonymkode: 73b66...926 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 10. juni #80 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 23.20): Hehe, høres ut som at det var en spøkefugl på besøk som ville tulle litt med dere litt siden dere så på skrekkfilm. Skjønner at du fikk noia da. Anonymkode: 40a39...511 Begynte å lure litt på kollegaen min, for da jeg kom ned å fortalte det hadde hun litt rar stemme. Dette var også i oktober hvor vi snakket litt om haloween. Nå er det snart 10 år siden, men uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå