Gå til innhold

Alle spør hverandre om de er fullvaksinerte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På min arbeidsplass er det ingen som spør. Velger du vekk vaksinen så velger du vekk jobben din også.

Anonymkode: 0e7f6...29c

Hæ?? 

Anonymkode: b5786...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korona er det nye «været»

Det man snakker om i pausen når det ikke har vært noe kult på TV/ny serie på Netflix å snakke om🤓

Anonymkode: 0f7bd...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan prate om alt såklart, finns ingen regler for smalltalk. Det er frivillig å ta vaksine og frivillig og svare, men jeg ville får  et helt annet syns på en som vegrer seg for å svare på slik. Da er han en person som jeg stryker av lista over folk det er ok å prate med og være sammen med. For det er også frivillig hvem man vil menges med. 

Det er stort sett vaksinerte folk i min omgangskrets og på jobb så jeg er ikke nødt å menge med med uvaksinerte. 

Anonymkode: dc324...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har startet i ny jobb og her merker jeg kulturen er at alle spør om man har vaksinert seg åpenlyst. Ingen problem for meg å svare da jeg er fullvaksinert, men er det egentlig lov?

Anonymkode: fdfdf...328

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke i samme rom som en uvaksinert frivillig. 

Anonymkode: 2bf6c...bf5

Så barnslig. 

Anonymkode: f5f29...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hæ?? 

Anonymkode: b5786...40d

utenlandstjeneste 

gjelder alle vaksiner, ikke bare corona

Anonymkode: 0e7f6...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har akkurat vært i Frankrike, der må du også vise koronapass for å gå inn på restauranter. Videre gjennom Tyskland har vi måtte vist på enkelte restauranter og alle hotellene vi har vært på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja. Det er lov. Og lurt.

Anonymkode: 2bf6c...bf5

Nei. De kan spørre men har ingen krav på å vite om dine helseopplysninger. Like lite som de har krav på å vite om du har spiral eller ei!!

Anonymkode: d5055...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celaena Sardothien skrev (2 minutter siden):

Har akkurat vært i Frankrike, der må du også vise koronapass for å gå inn på restauranter. Videre gjennom Tyskland har vi måtte vist på enkelte restauranter og alle hotellene vi har vært på. 

Man kan jo vise test da, må ikke være vaksinert.

Anonymkode: 47a7a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke i samme rom som en uvaksinert frivillig. 

Anonymkode: 2bf6c...bf5

Hvordan vil du gjøre dette da? På venterom hos lege/tannlege, hos frisøren, på kollektiv transport, kino, restauranter?

Anonymkode: 47a7a...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vil du gjøre dette da? På venterom hos lege/tannlege, hos frisøren, på kollektiv transport, kino, restauranter?

Anonymkode: 

 Utrolig dårlig moral, hva er du redd for? Virker ikke vaksinen bra nok for deg? 

Anonymkode: d5055...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan jo vise test da, må ikke være vaksinert.

Anonymkode: 47a7a...863

Alle disse opplysningene står i koronapasset. For å få blått koronapass må du enten være vaksinert, ha negativ test eller ha hatt covid i løpet av de siste 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celaena Sardothien skrev (9 minutter siden):

Har akkurat vært i Frankrike, der må du også vise koronapass for å gå inn på restauranter. Videre gjennom Tyskland har vi måtte vist på enkelte restauranter og alle hotellene vi har vært på. 

I Frankrike er koronapass vaksine eller negativ test, i USA bare vaksine 

Anonymkode: b5786...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Har startet i ny jobb og her merker jeg kulturen er at alle spør om man har vaksinert seg åpenlyst. Ingen problem for meg å svare da jeg er fullvaksinert, men er det egentlig lov?

Anonymkode: fdfdf...328

Det er da ikke forbudt å spørre om ting. Du har selvsagt liv til ikke å svare. 

Anonymkode: 4b84e...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva de fullvaksinerte er bekymret for når de sier de ikke vil prate med eller være sammen med uvaksinerte. Det er jo de uvaksinerte det går ut over om de blir syke. 🤷‍♀️Både fullvaksinerte og uvaksinerte kan både være smittebærere og bli syke, og det er merkelig at fullvaksinerte da er redd for å være sammen med uvaksinerte.

Dette begynner å bli skummelt likt Nord Korea.

Anonymkode: d8472...44f

Det er virkelig et hån å sammenligne dette mot Nord-Korea. Aner du i det hele tatt hvordan de har det der borte? 

Anonymkode: fb9da...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er et tema som kommer opp i alle sammenhenger for tiden. Har ikke opplevd mange direkte spørsmål, men alle deler når de ble fullvaksinert og hvilke vaksiner de fikk. 
 

Selv er jeg ikke vaksinert av helsemessige årsaker. Jeg synes det er synd, og unngår disse samtalene. Mange viser veldig ubehagelige holdninger til uvaksinerte og jeg føler jeg blir tvunget til å forvare meg hvis det skulle komme frem at jeg ikke er vaksinert. Ikke ønsker jeg å gå i detalj om helsen min til kreti og pleti heller. 

Anonymkode: 2b2c8...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 10.30):

De som har valgt å ikke vaksinere seg vil i mindre grad kunne delta i ulike aktiviteter framover, sånn er det bare. 

Dette er jo helt feil! Det blir ingen krav generelt i samfunnet at man er vaksinert, det har myndighetene gjort klart. 

Anonymkode: 314cf...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...