Gå til innhold

Jenter på samme alder som meg har mye rynker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Det handler mye om gener, og om ansiktsmimikk. Hvordan man rynker panna har en del å si for hva slags rynker man får der.

Når man er så ung som 25, har det lite å si for hvor gammel man ser ut. Jeg er 35 og har ingen rynker, men ser likevel eldre ut enn folk på 25 med et par linjer i panna. Det er helt andre ting som gjør at man ser eldre ut, ansiktet blir liksom mer markert. Faren min på 60 har nesten ikke rynker, men har ser definitivt ikke ut som en 25-åring for det :P 

Jeg er 45 og har ikke en eneste linje i ansiktet bortsett fra en "rynke" i panna som hele slekta har allerede fra fødselen av. Det gjør kanskje at jeg ser en del år yngre ut, men som du sier, det er jo andre ting enn rynker som gjør at et ansikt eldes.

Jeg drikker MYE vann og aldri noe annet, er vegetarianer, røyker ikke, drikker ikke alkohol og soler meg ikke , men jeg tror det er to ting som har gjort meg heldig med huden: at jeg verken sminker meg eller renser og smører huden med alt mulig skit, men først og fremst gener. For denne huden har jeg (og min ene søster) arvet av min farmor som døde fullstendig rynkefri både i ansikt og på kropp i en alder av 93. Det betyr naturligvis ikke at hun så ut som en 20-åring, men hun så både utrolig sunn og flott ut og sannsynligvis minst 20 år yngre ut enn sin egentlige alder. 

Min far som er i 60-åra er også tilnærmet rynkefri, men har fått noen markerte furer med åra. 

Da min farmor tilbragte sine siste dager på sykehus, valfartet det sykepleiere fra alle mulige avdelinger for å spørre henne hva hemmeligheten hennes var. Og den var, i følge henne selv, sunn husmannskost og et tykt lag spenol hver tirsdag og fredag. Personlig tipper jeg at gener var den viktigste komponenten og jeg er spent på om jeg vil beholde min rynkefrie hud helt inn i alderdommen også, men for sikkerhets skyld smører jeg meg med spenol et par ganger i uka slik min farmor alltid gjorde.😅 Og skulle det ikke virke, tar jeg imot de rynkene jeg får med stoisk ro. Jeg synes et ansikt som viser spor av levd liv er både pent og viser langt mer personlighet! 

Anonymkode: cb85c...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er genetisk. I tillegg lever de og har det mye mer moro enn deg, helt uten å bekymre seg. Om de får små rynker noen år før deg er absolutt verdt det. Ingen vits å sitte rynkefri på gamlehjemmet.

Anonymkode: 4b8dc...e5e

enig.man må kunne leve også. små rynker betyr ingenting. en ser en er ung likevel. du må huske å leve mens du er ung. jeg tenker ikke på vill festing eller røyk, men latter og glede med venninner. turer i fjellet med sol og grilling. livet er kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske sammensatt dette med rynker. Noe er gener, noe er sol, noe er stresse. Generelt sett vil jeg si at lyshudede ofte blir mer rynkete enn folk med litt olivenhud. Folk som blir lett brune er sjelden spesielt rynkete før de blir 50-60. 
 

Og folkens rynker er en del av livet. Ikke unngå solen fordi du er redd for rynker. 

Anonymkode: 277b5...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at genetikk ikke har stor betydning. I så fall får jeg mange rynker! Foreløpig har jeg ingen, er over 30

Anonymkode: 3baba...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boen har spor av mye mimikk, men spor i huden og rynker synes ikke jeg er drt samme? 

Når jeg var undervektig hadde jeg valker på magen når jeg satt fremoverbøyd, men jeg var likevel ikke utrent, feit eller valkete av den grunn? 

Anonymkode: 902a3...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er 70 og har omtrent ikke en rynke i ansiktet. Det er den eneste fordelen med å være overvektig, man fyller ut skinnet sitt godt, så man blir ikke så skrukkete.

Anonymkode: 3fe47...d34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 40, har røyket i 25 år, spiser usunt, er svært inaktiv, stresser mye, bruker bokstavelig talt ingen skjønnhetsprodukter og er generelt ikke et bilde på sunnhet verken i kropp eller livsstil. Eneste linjene som har dukket opp, er noen smilerynker i øyekroken. Genetikk har sannsynligvis mye mer å si enn mange tror.

Anonymkode: 3d925...cae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% av rynkene mine kommer av folk i foran meg i kassakøen som skal til og betale og så "skal bare hente noe kjapt, straks tilbake" 

Resten er genetikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyket, solt meg ekstremt mye, spist elendig mat, brukte ikke solkrem eller andre hudprodukter som yngre. Er 35 år, men kun en liten usynlig rynke i panna. Andre har ansiktet full av rynker. Men jeg har fet hud, som holder huden ung lengre. Samme med søsken og moren min. 

Anonymkode: ae7dc...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynker er bare en liten del av hva som gjør et ansikt gammelt.  Grov tekstur, hud som er dratt/henger, rødhet og pigmentflekker er verre enn et par rynker.  Pigmentflekker og ujevn hudtone tror jeg er det største faktoren.  Det er derfor de fleste ser litt yngre ut med rett foundation og concealer, det kan utgjøre stor forskjell.  Jevn hud er jo det som kjennetegner fin og ung hud.  Jeg har få linjer og fin/glatt tekstur men har endel pigmentflekker i kinnene som har kommet de siste 5 årene.  I tillegg har jeg rødhet på hake, rundt nesevingene og mellom bryn.  Vet ikke hvorfor.  Har også alltid hatt blå ringer under øyene.  Dekker/korrigerer jeg dette ser jeg mye yngre ut.  

Anonymkode: 502a6...217

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent ikke rynker og fordi jeg er over 40 får jeg også høre det «hele tiden». Har begynt å legge merke til det selv også, at mine yngre venninner faktisk har mer rynker enn meg. Jeg har aldri brukt dyre kremer, renser huden en gang i skuddåret, aldri sminket huden (bruker kun mascara og farge på øyenbryn) og bruker kun solfaktor på sommeren, MEN - jeg merker at mine venninner er mye mer solhungrige enn det jeg er. De må ta kaffen ute så fort det er en stripe sol, de er oftere på stranda og slikker sola og drar som regel til syden hvert år.. Jeg kan være ute jeg også, men spiser alltid i skyggen og bruker solbriller i sola. Får fort hodepine av sol, så er jo mye derfor. Men blant mine venninner har det i alle fall blitt enn sånn «greie» at min hemmelighet er lite sol 😉 skal sies at jeg tok mye solarium før og brukte sololje for å bli «stekt» i sola, men sluttet med dette i slutten av 20-åra..

Anonymkode: 69782...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Håper ikke dette kommer ut feil, men jeg er 25 år og har ingen rynker. Har sett flere gamle klassevenner som er 25 år og har mange synlige permanente linjer på panna. Jeg lurer på om dette er mest genetisk, eller spiller andre faktorer inn her? De jeg vet om trener, drikker alkohol og er mye i solen.

Jeg drikker aldri (drukket alkohol 6-10 ganger i løpet av livet), spiser nogenlunde sunt og trener. Bruker solfaktor daglig.

Anonymkode: dd1d8...0b2

Soling, mat, alkohol, røyk spiller inn. Jeg er 31 uten rynker, men når jeg en lang periode spiser drittmat, drikker og sover lite spretter rynkene i panna og rundt munnen frem. 

 

Jeg drikker av og til, spiser noenlunde sunt menn unngå kjøtt, hvitt sukker (bruker mye kokosukker i stedet ), unngår melkeprodukter. Jeg trener aldri pga er kronisk syk så kan ikke trene. 

Anonymkode: f2195...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten kan spille en rolle her, samt om man har barn og får lite søvn. Fett fyller ut under huden, god søvn hjelper på å se uthvilt ut😄

Anonymkode: 3e908...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den alderen har det jo mye å si om du rynker panna mye/ansiktsmimikk

Anonymkode: 4ff56...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at 6 mnd. nattevåk gjør kvinner 4 år eldre enn hva alderen tilsier. Så jo flere barn man har jo raskere går aldringsprosessen. 
Poenget er vel uansett søvn, lite søvn går utover huden/utseendet. 
 

Leste dette i en artikkel nylig angående nattevåk og aldring, men finner den dessverre ikke nå. 

Diskuterte dette nylig med mannen min og da kom vi til å tenke på tvillingene i familien vår. Vi har nemlig begge eneggede tvillinger i familien. Hans mor har 4 barn, hennes tvillingsøster har ingen barn. De er i utgangspunktet kliss like utseendet messig, ikke røykere begge to. Nå som de er blitt eldre ser hun uten barn 15 år yngre ut enn tvillingsøsteren som har oppdratt 4 barn. 
Det samme gjaldt min farmor som var enegget tvilling, hun hadde 5 barn og tvillingsøsteren hadde kun ett barn. Der var det også stor forskjell på hud/rynker. 
 

 

Anonymkode: 4f9f3...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sies at 6 mnd. nattevåk gjør kvinner 4 år eldre enn hva alderen tilsier. Så jo flere barn man har jo raskere går aldringsprosessen. 
Poenget er vel uansett søvn, lite søvn går utover huden/utseendet. 
 

Leste dette i en artikkel nylig angående nattevåk og aldring, men finner den dessverre ikke nå. 

Diskuterte dette nylig med mannen min og da kom vi til å tenke på tvillingene i familien vår. Vi har nemlig begge eneggede tvillinger i familien. Hans mor har 4 barn, hennes tvillingsøster har ingen barn. De er i utgangspunktet kliss like utseendet messig, ikke røykere begge to. Nå som de er blitt eldre ser hun uten barn 15 år yngre ut enn tvillingsøsteren som har oppdratt 4 barn. 
Det samme gjaldt min farmor som var enegget tvilling, hun hadde 5 barn og tvillingsøsteren hadde kun ett barn. Der var det også stor forskjell på hud/rynker. 
 

 

Anonymkode: 4f9f3...015

Interessant.. Men det gjelder faktisk ikke i min familie (mamma, hennes søsken og meg og mine søsken). Måtte tenke litt nå.. og verken sykdom, nattevåk, antall barn eller stressende livsstil har satt spor i utseendet. Kun mye sol vs lite sol. 

Anonymkode: 69782...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror også at det er alkohol, jeg er 33 år og uten rynker, mens mine gjevaldrenede…. Mja

Anonymkode: 03a4b...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27 i år. Hadde litt rynker som 25, tok botox som 26-åring og nå ser jeg like ung ut som jeg var 21. Det er i alle fall alderen folk tipper på meg 😅 Så ja, folk kan si hva de vil. Men botox funker helt ekstremt bra! Hvis man er intr i å fjerne rynker..

Anonymkode: 70726...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30, og verken jeg eller venninnene mine har noen rynker ennå. Synes folk generelt ser veldig unge ut nå sammenliknet med før (men det kan være at da jeg var yngre så alle voksne så veldig mye eldre ut. Jeg følte jo 30 var gammelt før!) 

Anonymkode: 42a06...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...