Gå til innhold

Jenter på samme alder som meg har mye rynker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ikke dette kommer ut feil, men jeg er 25 år og har ingen rynker. Har sett flere gamle klassevenner som er 25 år og har mange synlige permanente linjer på panna. Jeg lurer på om dette er mest genetisk, eller spiller andre faktorer inn her? De jeg vet om trener, drikker alkohol og er mye i solen.

Jeg drikker aldri (drukket alkohol 6-10 ganger i løpet av livet), spiser nogenlunde sunt og trener. Bruker solfaktor daglig.

Anonymkode: dd1d8...0b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er aller mest genetisk, men sol og eventuelle solskader spiller også inn.

Anonymkode: 30111...2f1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest genetisk, som flere sier. Jeg både røkte, drakk og solte meg mye i midten av 20-årene. Nå er jeg i morgen av 30-årene, og ikke en rynke i sikte foreløpig. :)

Men klart, hadde jeg fortsatt i tempoet med sigaretter, alkohol og sol, så hadde nok det straffet seg til slutt. 

Anonymkode: b3b22...316

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest genetisk. Min mor har aldri røyket, alltid vært påpasselig på soling osv - hun er 60 og har nesten ikke rynker.

 

Jeg er snart 40, røyket og solet meg i solarium så jeg burde sett ut som en sviske - fortsatt ingen rynker 🙏🏽

Anonymkode: e306d...5f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol kan ha mye å si. Spesielt de som har vært mye i syden uten solkrem kan få rynker tidlig.

Anonymkode: 4ba56...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er genetisk. Jeg er nærmere 40 enn 30, men har mindre rynker enn kollegaene mine midten av 20-årene. Det samme gjelder flere i min slekt, de blir ganske gamle før synlige og merkbare rynker. Derimot fikk jeg tidlig noen gråe hårstrå. Ellers finnes det injeksjoner nå, så rynker er vel ikke lengre noe krise om man ikke vil ha det. 

Anonymkode: 7593a...929

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Håper ikke dette kommer ut feil, men jeg er 25 år og har ingen rynker. Har sett flere gamle klassevenner som er 25 år og har mange synlige permanente linjer på panna. Jeg lurer på om dette er mest genetisk, eller spiller andre faktorer inn her? De jeg vet om trener, drikker alkohol og er mye i solen.

Jeg drikker aldri (drukket alkohol 6-10 ganger i løpet av livet), spiser nogenlunde sunt og trener. Bruker solfaktor daglig.

Anonymkode: dd1d8...0b2

Det er genetisk. I tillegg lever de og har det mye mer moro enn deg, helt uten å bekymre seg. Om de får små rynker noen år før deg er absolutt verdt det. Ingen vits å sitte rynkefri på gamlehjemmet.

Anonymkode: 4b8dc...e5e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er genetisk. I tillegg lever de og har det mye mer moro enn deg, helt uten å bekymre seg. Om de får små rynker noen år før deg er absolutt verdt det. Ingen vits å sitte rynkefri på gamlehjemmet.

Anonymkode: 4b8dc...e5e

Se der ja, ikke et eneste innlegg uten at det skal kveruleres😝 ønsker deg en fin dag, det trenger du🥰

Anonymkode: dd1d8...0b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Se der ja, ikke et eneste innlegg uten at det skal kveruleres😝 ønsker deg en fin dag, det trenger du🥰

Anonymkode: dd1d8...0b2

Men kjære deg da, begynne å diskutere omtrent usynlige rynker allerede som 25-åring! Det er ikke jeg som trenger en fin dag, mine dager er fine, har akkurat passe med rynker 😀

Anonymkode: 4b8dc...e5e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste 25-åringer ser smashing ut! Det er vel nærmere 40 at man ser hvem som har vært heldig med gener, hvem som har vært påpasselig med solfaktor, hvem som har kjederøyka i flere tiår, og hvem som har tilbrakt litt vel mye tid på byen og sovet lite, hvem som har spist sunt og vært nøye på å drikke nok vann..

Anonymkode: 74204...d99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et par venninner som har hatt litt "linjer" nesten så lenge jeg har kjent dem. En av mine beste venninner har det rundt øynene, og litt linjer rundt munnen. Hun har alltid levd veldig sunt og soler seg lite, men hun har en slik hudtype og ansiktsfasong.

Skal sies at hun ser ikke eldre ut av den grunn. Rynker er jo en veldig liten del av aldring - med tiden er det jo mer at ting begynner å henge litt - øyelokk, kinn, osv. Det kan man dessverre ikke forhindre. 

Jeg er 31 og har ingenting, selv om jeg både er glad i vin og sol (bruker dog solkrem). Min mor er 64 og har også lite rynker. Er bare hudtypen.

Anonymkode: c806f...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mye om gener, og om ansiktsmimikk. Hvordan man rynker panna har en del å si for hva slags rynker man får der.

Når man er så ung som 25, har det lite å si for hvor gammel man ser ut. Jeg er 35 og har ingen rynker, men ser likevel eldre ut enn folk på 25 med et par linjer i panna. Det er helt andre ting som gjør at man ser eldre ut, ansiktet blir liksom mer markert. Faren min på 60 har nesten ikke rynker, men har ser definitivt ikke ut som en 25-åring for det :P 

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 år og har fått en del rynker. Har i både panna, rundt og i mellom øynene. Min mor på 60 år er relativt glatt, og det er enda hun har røyket i mange år (Aldri vært en storrøyker). Min far på 70 år har ganske mange rynker, og antar derfor jeg har arvet etter han. Har i tillegg en del grå hår, men foreløpig går det bra å ikke farge det. 

Selv har jeg aldri røkt og vært ganske påpasselig med solkrem. Aldri likt å ligge i sola, men er mye ute hele året. Har, i likhet med min far, et ganske magert ansikt. 

Hilsen Rosin

Anonymkode: d04e3...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svært få kvinner har mye rynker når de er 25 år, de kommer ikke før i 35-50 årene. 

Anonymkode: 502a6...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Håper ikke dette kommer ut feil, men jeg er 25 år og har ingen rynker. Har sett flere gamle klassevenner som er 25 år og har mange synlige permanente linjer på panna. Jeg lurer på om dette er mest genetisk, eller spiller andre faktorer inn her? De jeg vet om trener, drikker alkohol og er mye i solen.

Jeg drikker aldri (drukket alkohol 6-10 ganger i løpet av livet), spiser nogenlunde sunt og trener. Bruker solfaktor daglig.

Anonymkode: dd1d8...0b2

Genetikk 

Jeg er 47 med minimalt med rynker, trener ikke, røykte i 20+ år, drikker i ny og ne

Anonymkode: 6fadb...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

90% av solens aldring kommer fra sola

Anonymkode: faa8b...def

Nei, det er like mye gener.  Har man fet hud har man trukket vinnerloddet. Smøring 24/7.   Jeg har alltid vært gald i sol men har likevel få rynker i en alder av 48, jeg har kronisk fet hud i t-sonen og flink med hudpleie med aktive virkestoffer.   Har f.eks ikke den nasolabiale linjene fra nesa til munnen de fleste får over en viss alder. 

Anonymkode: 502a6...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

90% av solens aldring kommer fra sola

Anonymkode: faa8b...def

90 % av menneskets aldring kommer fra mennesket. 

Anonymkode: d04e3...e73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...