Gå til innhold

Dårlig kundebehandling i matbutikk, er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har for lite som skjer i livet ditt eller et ekstremt skjørt ego.

det er jo ikke personlig mot deg om personer er utafor eller i andre tanker. 
det kan være en masse grunner, men det viktigste for deg er å trene på å ikke overtolke alt personlig, så får du det mye bedre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blåser i om de ikke hilser eller smiler til meg, så lenge de ikke er direkte sure eller spydige mot meg eller andre så er jeg fornøyd. 

Anonymkode: d68e3...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (58 minutter siden):

Hvis du bor sentralt, hvorfor handler du der? En matbutikk her jeg bor, som jeg har handlet mye på, har skiftet ledelse og flere ansatte er drittsure, de hilser ikke, det eneste de noen ganger sier er» lappen ? « ikke det at jeg overtolker, men jeg gidder ikke sure folk og dårlig service i livet mitt, så jeg begynte og handle på en butikk 2 minutter lengre ned i gaten hvor de ansatte alltid er kjempehyggelige, småprater når det er tid, og svarer når jeg spør om noe. 
 

du skriver du bor i Lillestrøm og ikke et lite tettsted, hvorfor bruke mer tid og penger på og bli i dårlig humør 🤷‍♀️

Jeg jobber i Lillestrøm og har derfor handlet ofte der, men jeg bor utenfor Lillestrøm. Fra nå av skal jeg handle i tettstedet der jeg bor. 
 

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en butikk med automatkasse så slipper du å overtolke de som sitter i den manuelle kassa.

Anonymkode: ed176...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misanthropis skrev (5 minutter siden):

Du har for lite som skjer i livet ditt eller et ekstremt skjørt ego.

det er jo ikke personlig mot deg om personer er utafor eller i andre tanker. 
det kan være en masse grunner, men det viktigste for deg er å trene på å ikke overtolke alt personlig, så får du det mye bedre.

 

Ser den. Jeg vet jeg er en person som er veldig var på hva slags signaler andre folk sender ut til meg, sikkert fordi jeg har opplevd mye kritikk som går på min personlighet tidligere. Så jeg tar til meg slike tilbakemeldinger som du kommer med her.

Ts 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ser den. Jeg vet jeg er en person som er veldig var på hva slags signaler andre folk sender ut til meg, sikkert fordi jeg har opplevd mye kritikk som går på min personlighet tidligere. Så jeg tar til meg slike tilbakemeldinger som du kommer med her.

Ts 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Det har nok ingenting med deg å gjøre. :) Kan være tusen forskjellige grunner, og akkurat hvorfor er det kun den ansatte som vet. 

Ikke tenk noe mer over det. :)

Anonymkode: f0b57...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd det samme selv og selv om det bare en en filleting så føles det ubehagelig at de foran og bak deg får et hei, men ikke du.

Jeg smiler alltid og hilser på alle og de hilser på meg, men denne ene damen overså meg totalt hver gang hun var i kassen da jeg skulle betale.

En får bare fortsette å smile og hilse selv om den andre ignorerer. Da har man i alle fall gjort det man kan selv for å oppføre seg på en hyggelig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes dessverre sure idioter overalt. Nytter ikke å gruble på det. Gi ham rasshøl-stempelet, slutt å hilse på ham (inntil han evt. finner det for godt å hilse først, men ikke hold pusten), og gå videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser den. Jeg vet jeg er en person som er veldig var på hva slags signaler andre folk sender ut til meg, sikkert fordi jeg har opplevd mye kritikk som går på min personlighet tidligere. Så jeg tar til meg slike tilbakemeldinger som du kommer med her.

Ts 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Hvis du tidligere har opplevd mye kritikk som går på din personlighet, så tror jeg du må gå i deg selv. Det er sannsynligvis ikke han i kassa som er problemet. Tror nok problemet dessverre ligger hos deg selv. Enten ved at du overtolker ting, væremåten din og at du har for høye tanker om deg selv og at du derfor ønsker å bli behandlet deretter, eller hvilke signaler du sender ut til folk. Jeg har en venninne som ingen ukjente hilser på, og det er fordi hun virkelig sender sterke "hold deg på avstand signaler". Vi var på Ullevålseter i helgen og da vi gikk ned igjen så spurte hun meg om ikke det er slitsomt å forholde seg til "alle" vi treffer. Men turen blir jo hyggeligere med et smil og et hei, enn om vi skal gå å skule i bakken. Og når man har hund så er det alltid mange som hilser på den og slår av en prat og hvis jeg bare skulle dratt med meg hunden videre og sett surt på de som på de som tok kontakt, da tror jeg både de og jeg vil få en mindre hyggelig tur. 

Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg! 

Anonymkode: 99a5e...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er en dame på 35 som har opplevd dette et par tre ganger med samme mannlige butikkansatt i kassa. Den ansatte er en mann i 20-årene (norsk). Jeg legger merke til at han hilser på kundene både foran og bak meg i køen, men meg overser han og hilser ikke på. Spør meg bare surt om pose og deretter kaster posen på matvarene mine. Er dette vanlig? Jeg er på ingen måte sur når jeg handler, jeg er helt nøytral i humøret og er alltid høflig mot fremmede folk. Så hva er greia med slik dårlig kundebehandling?, lurer jeg på. Jeg har ikke lyst til å handle i denne butikken mer etter å ha opplevd dette to-tre ganger. 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Nå kan det være mange ulike årsaker her, men den første tanken som slo meg er at han kanskje synes du er attraktiv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd denne forskjellsbehandlingen. At denne ansatte hopper over meg og hilser på ALLE de andre. Da lurer jeg på hvorfor hopper han over å hilse på meg? 
 

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Er du på Tinder? Kanskje han har sett deg see og synes det er flaut. 

Eller var du eneste kunde med maske? Det er ikke alltid lett og høre at folk sier et kort hei over alle butikklydene. 

Anonymkode: 1a386...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og en ting til: Man sender ikke ut hyggelige signaler mår man slenger bæreposen på varene til kunden. (Han praktisk talt kastet den som søppel på varene mine). Jeg følte meg som dritt etter å ha handlet hos denne mannen.

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Kan du ikke ringe butikksjefen og fortelle hvordan du opplevde dette? På en saklig måte selvfølgelig. Jeg klagde på dårlig behandling en gang. Fikk gavekort på 700kr og en unnskyldning. :) 

Anonymkode: 8f1f7...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt for enkelte menn. Har selv observert lignende oppførsel av mannlig ansatt i dagligvare. Han var veldig hyggelig med ”hei” og ”hadet bra” mot de han nok likte å se på, når det kom ei eldre dame var han uttrykksløs. Det samme mot meg når det var min tur. Dette var en dag med mye folk i køen, så det var lett å se han selekterte kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid de hilser på meg selv om de hilser på de foran og bak, har ingenting med meg eller deg å gjøre, det er tilfeldigheter. Å kaste posen er helt vanlig. Ingen grunn til å ta dette personlig.

Anonymkode: 8d4f0...bb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og en ting til: Man sender ikke ut hyggelige signaler mår man slenger bæreposen på varene til kunden. (Han praktisk talt kastet den som søppel på varene mine). Jeg følte meg som dritt etter å ha handlet hos denne mannen.

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Herregud, jeg tenker det faktisk ligger hos deg. 

Her på butikken så slenger de handleposen som ingenting på matvarene mine, jeg tar meg faen ikke nær av det? 
Det er nok DU som er altfor hårsår, og som overtenker. ALT handler ikke om deg ;) 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvis du tidligere har opplevd mye kritikk som går på din personlighet, så tror jeg du må gå i deg selv. Det er sannsynligvis ikke han i kassa som er problemet. Tror nok problemet dessverre ligger hos deg selv. Enten ved at du overtolker ting, væremåten din og at du har for høye tanker om deg selv og at du derfor ønsker å bli behandlet deretter, eller hvilke signaler du sender ut til folk. Jeg har en venninne som ingen ukjente hilser på, og det er fordi hun virkelig sender sterke "hold deg på avstand signaler". Vi var på Ullevålseter i helgen og da vi gikk ned igjen så spurte hun meg om ikke det er slitsomt å forholde seg til "alle" vi treffer. Men turen blir jo hyggeligere med et smil og et hei, enn om vi skal gå å skule i bakken. Og når man har hund så er det alltid mange som hilser på den og slår av en prat og hvis jeg bare skulle dratt med meg hunden videre og sett surt på de som på de som tok kontakt, da tror jeg både de og jeg vil få en mindre hyggelig tur. 

Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg! 

Anonymkode: 99a5e...632

Det kan hende du har rett i at jeg må gå litt mer i meg selv. Jeg vet at jeg burde smile til ansatte i butikker og virke mer utadvendt og blid. Kritikken på personligheten min går på at jeg er rolig/ stille og introvert, dette var mer da jeg var yngre. Jeg tar til meg rådet. Viktig å sende ut signaler om at man er imøtekommende og hyggelig. 
 

Ts 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hilste, men han sa ingenting. 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Dersom kunden sier hei så bør kundebehandleren si et enkelt nei tilbake. Så vanskelig er det ikke😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og en ting til: Man sender ikke ut hyggelige signaler mår man slenger bæreposen på varene til kunden. (Han praktisk talt kastet den som søppel på varene mine). Jeg følte meg som dritt etter å ha handlet hos denne mannen.

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

En pose er et lett objekt. Det å utføre denne handlingen "å kaste posen som søppel" oppå varene dine er en handling det ikke egentlig er mulig å gjennomføre. Så denne delen av historien din er ren fiksjon. 

Hva er agendaen din med denne tråden, ts? 

Anonymkode: b44aa...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er i Lillestrøm, så tror ikke de ansatte kjenner alle og enhver. Hadde det vært et knøttlite tettsted, så kanskje. 
Jeg mener selv at alle som jobber i serviceyrker må klare å si «Hei», det koster virkelig ingenting. Jeg har selv jobbet på Narvesen i 5 år og vi ble jo drillet i kundebehandling. Jeg hilste på ansolutt alle kunder.

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Oi, hvilken butikk i Lillestrøm er dette?

Anonymkode: 61ece...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan hende du har rett i at jeg må gå litt mer i meg selv. Jeg vet at jeg burde smile til ansatte i butikker og virke mer utadvendt og blid. Kritikken på personligheten min går på at jeg er rolig/ stille og introvert, dette var mer da jeg var yngre. Jeg tar til meg rådet. Viktig å sende ut signaler om at man er imøtekommende og hyggelig. 
 

Ts 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Godt å høre at du har lyst til å gå mer i deg selv, for spør du meg, er mange idag litt for selvhøytidelige, noe man lett kan se når folk føler seg krenket av bagateller.

Da vi var barn, var leken en sentral del av livet vårt og andre var venner man enda ikke kjenner, men når man kommer i tenårene, begynner livet plutselig å bli voldsomt høytidelig og man kan ta seg nær av det meste, noe enkelte fortsetter med i voksen alder - og dermed har man fått et samfunn som idag, der skoleungdom blir blodig fornærmet av "blikking", mens en hel del voksne ser sure ut og betrakter folk utenfor familien og den snevre vennekratsen som noe man bør holde på trygg avstand; det er ikke så lett å bli kjent med nye venner som voksen, noe som avspeiles i mange tråder her i forumet om dette.

Denne selvhøytideligheten og alvoret er ikke direkte sunt rent psykisk sett; mennesker som gjør sitt beste for å ta livet med godt humør og ikke nøler med å dele ut smil i øst og vest, har et mer avslappet forhold til seg selv og tilværelsen som helhet, og kan derfor lettere komme seg videre når man møter motgang. Mennesker som derimot lett blir krenket og fornærmet, og skaper store problemer ut av småting - de sitter der til slutt på gamlehjemmet i et rom fullt av andre sure mennesker som føler seg ensomme fordi de ikke tør å si et kvekk til hverandre.

For min del delte jeg før i tiden ut mange tusen oppmuntringslapper på gaten til fremmede mennesker i en hverdag preget av kjas og mas der man vanligvis bare blir stoppet av folk som ønsker å selge noe eller tigge penger, så ikke alle forstod dette, men mange gjorde det. Nå vet jeg ikke hvordan det er idag med tanke på viruset som har gjort alle fremmede uten munnbind til et vandrende faremoment, men før i tiden hadde man i land lenger sør i Europa et litt mer avslappet forhold til sosial kontakt enn her i kalde Norge, der avstand ikke er noe nytt fenomen. Kommer det et vilt fremmed menneske til en på gaten og smiler bredt, ser man kanskje mistenksomt på vedkommende, og lurer på om personen er rusa, eller har rømt fra en psykiatrisk institusjon. Slikt gjør man da ikke her hjemme, der man enten bør se riktig sur ut, eller se en annen vei.

Så bare smil i vei, uten å tenke på om noen vil smile tilbake, for deler man ut tilstrekkelig mange smil, vil noen av smilene kunne spre varme i livene til mennesker som virkelig trenger dette smilet, og er det noen som ikke forstår hvorfor du smiler, er det de - ikke du - som går glipp av noe. Samtidig som mange kommer til å smile tilbake.

Legger ved en av oppmuntringslappene jeg i sin tid delte ut på gaten, og ønsker deg en riktig fin dag - med et stort smil. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

liker_du_a_le.jpg.46876bc000499c8671816f84711e37bc.jpg

Endret av - Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...