Gå til innhold

Dårlig kundebehandling i matbutikk, er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pust med magen, mens du lar alle følelsene om situasjonen strømme igjennom kroppen. Hold på i ca 20-30 minutter. Gjør det over flere dager om du må for å få bearbeidet det. Måten du tenker på er antakelig et symptom på noe annet? En depresjon eller veldig lav selvfølelse?

Uansett så er løsningen å gå i en annen butikk fremover om du synes butikkens ansatte skaper problemer. Du trenger ikke å bidra til å betale lønna deres.

Anonymkode: 29630...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva om han faktisk hilste på deg  men du tolket det som om han hilste på andre?

Når du overtolker en pose situasjon er vel din tankegang veldig negativt innstilt uansett. 

De som ser nøytrale ut i kassen virker sure. Altså smiler du ikke er det vanskelig for en som sitter i kassa å si hei hvis det er tilfelle.

Anonymkode: 565e0...2e2

Han hilste ikke. Dersom han hadde sagt lavt «hei» hadde jeg fått det med meg. Jeg er veldig var på om folk hilser eller ikke. Dersom han hilste hadde jeg ikke reagert på noe. Men forskjellsbehandlingen var tydelig da jeg vsr eneste kunde som ikke ble hilst på.

Anonymkode: 6eb5f...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er offermentaliteten din. Slutt å syte over alt småplukk og finn deg noe mer vettugt å bruke all energien din på.

Anonymkode: 4cf23...6a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du overtolker, og påfører deg selv disse kjipe følelsene. 

Hvem vurderer på hvilken måte man mottar posen på egentlig? Jeg er enig i at det er fint at de sier hei, men jeg ofrer det ikke en tanke om den ansatte ikke sier hei eller hade. 

Du virker lite robust, har du ikke større ting å bekymre deg for? 

Anonymkode: 0e5f3...fe4

 
 Det er en prinsipp-sak. Han jobber i service-yrket og det å være hyggelig med kundene- ja det er faktisk en del av jobben! 😁 (jeg tenker at sånne folk må jo virkelig hate jobben sin)

Man skal ikke føle seg uvelkommen i en butikk når man skal handle.. hvis man er frekk med kunder så er det på tide å finne seg en ny jobb. og jeg er sikker på sjefen er ganske enig ;) 

Anonymkode: cd104...098

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender av og til at kasse damen/mannen ikke sier hei her å. Bruker selv å si noe i duren "Du får ha en fin dag videre" (i en hyggelig tone) etter jeg erpakket ferdig og er i ferd med å dra. Neste gang jeg møter på samme karen eller dama får jeg et hei og god helg eller no. Viktig at du gjør et godt sisteinntrykk 😁.

Anonymkode: 81461...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Hvis du bor sentralt, hvorfor handler du der? En matbutikk her jeg bor, som jeg har handlet mye på, har skiftet ledelse og flere ansatte er drittsure, de hilser ikke, det eneste de noen ganger sier er» lappen ? « ikke det at jeg overtolker, men jeg gidder ikke sure folk og dårlig service i livet mitt, så jeg begynte og handle på en butikk 2 minutter lengre ned i gaten hvor de ansatte alltid er kjempehyggelige, småprater når det er tid, og svarer når jeg spør om noe. 
 

du skriver du bor i Lillestrøm og ikke et lite tettsted, hvorfor bruke mer tid og penger på og bli i dårlig humør 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

 
 Det er en prinsipp-sak. Han jobber i service-yrket og det å være hyggelig med kundene- ja det er faktisk en del av jobben! 😁 (jeg tenker at sånne folk må jo virkelig hate jobben sin)

Man skal ikke føle seg uvelkommen i en butikk når man skal handle.. hvis man er frekk med kunder så er det på tide å finne seg en ny jobb. og jeg er sikker på sjefen er ganske enig ;) 

Anonymkode: cd104...098

Nei, jobben hans er å fylle på varer, slå inn varer og ta betalt for varer. Han hater ikke jobben sin selv om han gir f i akkurat deg. Du må gjerne være en av de kundene som sier ifra til sjefen så sjefen kan lære opp den dårlige ansatte du har funnet blant staben hans men sjefen gir også faen i deg. Kunder som deg er det verste vi vet. Sjefen nikker og smiler når du snakker men når du går ut døra snakker de om deg bak ryggen din. Med rette.

Anonymkode: 4cf23...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det skal være greit, et hei koster ingenting. Meeen er du helt sikker på at du er så nøytral som du skriver? Jeg har selv jobbet i serviceyrke og det finnes mennesker som ikke selv forstår at de fremstår på en irriterende måte. 

Anonymkode: fafa9...356

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jobben hans er å fylle på varer, slå inn varer og ta betalt for varer. Han hater ikke jobben sin selv om han gir f i akkurat deg. Du må gjerne være en av de kundene som sier ifra til sjefen så sjefen kan lære opp den dårlige ansatte du har funnet blant staben hans men sjefen gir også faen i deg. Kunder som deg er det verste vi vet. Sjefen nikker og smiler når du snakker men når du går ut døra snakker de om deg bak ryggen din. Med rette.

Anonymkode: 4cf23...6a6

Ikke hvis man sender en anonym klage på mail. Og sjefene flest tar dette på alvor, hvorfor skulle de ikke det? Det er de som mister kunder. 
 

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke at det skal være greit, et hei koster ingenting. Meeen er du helt sikker på at du er så nøytral som du skriver? Jeg har selv jobbet i serviceyrke og det finnes mennesker som ikke selv forstår at de fremstår på en irriterende måte. 

Anonymkode: fafa9...356

Jeg brukte munnbind og jeg er en høflig og ordentlig dame. Jeg er opptatt av at alle rundt meg skal ha det bra. Er et ordensmenneske. 
 

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still han et spørsmål /Si hei tydelig og se han inn i øynene. Et eller annet for å oppdrive kontakt. Hvis han ikke gir deg den oppmerksomheten du forventer kan du også fortelle han det. «Du sier aldri hei til meg, men du hilser på de før og etter meg. Er det noe galt med meg?»  og se hva han sier.. 

Hilsen kasseperson som ikke alltid hilser men jobber med saken.. 

 

Anonymkode: b434e...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jobben hans er å fylle på varer, slå inn varer og ta betalt for varer. Han hater ikke jobben sin selv om han gir f i akkurat deg. Du må gjerne være en av de kundene som sier ifra til sjefen så sjefen kan lære opp den dårlige ansatte du har funnet blant staben hans men sjefen gir også faen i deg. Kunder som deg er det verste vi vet. Sjefen nikker og smiler når du snakker men når du går ut døra snakker de om deg bak ryggen din. Med rette.

Anonymkode: 4cf23...6a6

Som tidligere sjef i en lignende butikk vil jeg si meg sterkt uenig. Sender du dine ansatte på kurs og driller dem i service og kundebehandling, for så og be dem gi faen, for kunder er det verste du vet og på ingen måte vesentlig for din karriere og lønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

 
 Det er en prinsipp-sak. Han jobber i service-yrket og det å være hyggelig med kundene- ja det er faktisk en del av jobben! 😁 (jeg tenker at sånne folk må jo virkelig hate jobben sin)

Man skal ikke føle seg uvelkommen i en butikk når man skal handle.. hvis man er frekk med kunder så er det på tide å finne seg en ny jobb. og jeg er sikker på sjefen er ganske enig ;) 

Anonymkode: cd104...098

TS har opplevd dette 2 - 3 ganger, og dermed er han frekk fordi han ikke smiler og sier hei? 

Jeg handler stort sett alltid i samme butikk. Noen dager er hun som sitter i kassen smilende og blid, andre dager ikke fullt så mye. Noen dager er jeg smilende og blid, noen dager ikke fullt så mye. Og jeg legger absolutt ikke merke til hvordan hun er med kundene hverken før eller etter meg. Jeg er der for å handle, ikke analysere kassamedarbeideren.

TS: om dette er så viktig for deg, så må du finne en annen butikk. Slik jeg ser det, er det du som lager en stor sak ut av ingenting. Men du er et veldig godt eksempel på det "jeg føler meg krenket" samfunnet vi er på vei inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke at det skal være greit, et hei koster ingenting. Meeen er du helt sikker på at du er så nøytral som du skriver? Jeg har selv jobbet i serviceyrke og det finnes mennesker som ikke selv forstår at de fremstår på en irriterende måte. 

Anonymkode: fafa9...356

Ja, jeg vil si jeg fremstod nøytral. Jeg sa jo «hei», men han hilste ikke tilbake. Så det fikk meg jo til å lure, hvorfor hilser han på de andre kundene, mens jeg var liksom ikke bra nok til å ofre et «hei». Skjønner at noen her mener jeg lager drama, men synes dette er en prinsippsak. Har man valgt å jobbe med kundeservice, da må man yte nettopp kundeservice.

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

 
 Det er en prinsipp-sak. Han jobber i service-yrket og det å være hyggelig med kundene- ja det er faktisk en del av jobben! 😁 (jeg tenker at sånne folk må jo virkelig hate jobben sin)

Man skal ikke føle seg uvelkommen i en butikk når man skal handle.. hvis man er frekk med kunder så er det på tide å finne seg en ny jobb. og jeg er sikker på sjefen er ganske enig ;) 

Anonymkode: cd104...098

Han er ikke frekk, han er helt menneskelig. Har du jobb selv? Klarer du å være 100% hele arbeidsdagen din? I tillegg sitter han tydeligvis i et utstillingsvindu hvor hvert minste blikk, og hvordan han kaster posen nedover matvarene (??) blir overtolket som dårlig kundebehandling. 

For alt du vet pakket denne mannen ned alle varene til Olga (84) tre minutter før du kom, og satt og lurte på hvordan det gikk med henne etter at hun stavret seg ut i bilen, så han rakk dessverre ikke å si hei til deg fordi tankene hans fløy litt avgårde. Det er like plausibelt (og kanskje mer sannsynlig) enn at han har en personlig agenda mot deg, og derfor overser deg når du sier hei. 

Denne måten å tolke verden høres slitsomt ut for deg, det du plages av er automatiske negative tanker og de kan snus. 

Jeg sender også noen varme tanker til til dere der ute i serviceyrker etter å ha lest denne tråden. 

Anonymkode: 0e5f3...fe4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsiden i morgendagens utgave av VG: "BUTIKKANSATT UNNLOT Å SMILE. HELE NORGE I SJOKK." :tongue:

Endret av - Brian
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er en dame på 35 som har opplevd dette et par tre ganger med samme mannlige butikkansatt i kassa. Den ansatte er en mann i 20-årene (norsk). Jeg legger merke til at han hilser på kundene både foran og bak meg i køen, men meg overser han og hilser ikke på. Spør meg bare surt om pose og deretter kaster posen på matvarene mine. Er dette vanlig? Jeg er på ingen måte sur når jeg handler, jeg er helt nøytral i humøret og er alltid høflig mot fremmede folk. Så hva er greia med slik dårlig kundebehandling?, lurer jeg på. Jeg har ikke lyst til å handle i denne butikken mer etter å ha opplevd dette to-tre ganger. 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Dersom du er 35 år, og har opplevd dette 2/3 ganger, så vet du vel at dette ikke er normalen? Jeg antar jo at du har handlet mer enn 3 ganger i ditt liv. 

Anonymkode: f0b57...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dersom du er 35 år, og har opplevd dette 2/3 ganger, så vet du vel at dette ikke er normalen? Jeg antar jo at du har handlet mer enn 3 ganger i ditt liv. 

Anonymkode: f0b57...cb9

Jeg har opplevd denne forskjellsbehandlingen. At denne ansatte hopper over meg og hilser på ALLE de andre. Da lurer jeg på hvorfor hopper han over å hilse på meg? 
 

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har opplevd denne forskjellsbehandlingen. At denne ansatte hopper over meg og hilser på ALLE de andre. Da lurer jeg på hvorfor hopper han over å hilse på meg? 
 

Ts

Anonymkode: 6eb5f...4b6

Og akkurat dét spørsmålet kan du ikke få svar på her inne - du må spørre den det gjelder. 

Anonymkode: f5e68...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...