Gå til innhold

Marlenas dagbok


Marlena

Anbefalte innlegg

:kysse: GOD BEDRING, Marlena!

Og gratulere med dine snart 12 uker! Stort!!! Synd å høre at du fortsatt er dårlig, og at du er blitt syk. Ikke noe moro det der! Håper bare at det vil gå over snart.

Du får uansett ha lykke til, og GODT NYTT ÅR!!

*god-bedring-klemmer*

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!!!!

Takk for hilsen og gratulasjon, tenk at nå har vi klart det og!!!!! Vet ikke helt om jeg tørr å tro på det!

Hvordan er formen din om dagen da? Når begynte denne forferdelige kvalmen? Jeg kjenner ingenting enda, men det er vel for tidlilg?

Synes datteren din er født på en flott dag :kgblunk: Hils og gratuler :bursdag:

Følger med deg også!! Vi sankkes! :heiajente:

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 13 uker!! Utrolig. Var i syklubb i går, men fortalte det bare til min beste venninne. Vil vente litt til med å fortelle det til de andre.

Jeg var også å kjøpte noe mammatøy i går. Var i Kirkeveien i den mammabutikken der, og fikk tom litt på salg. Handla for 3000,- men siden mamma var med var det hun som betalte. (Hurra)

De hadde ganske mye pent. Kjøpte 2 bukser, en genser, et skjørt (for 17.mai) og et sett med skjørt og genser.

Jeg er egentlig ikke så veldig stor enda, men det jeg trengte var noen bukser som ikke strammer sånn......Men det er jo alltids kjekt å ha noe til senere.

Er litt bedre i kvalmen. Har noen dager innimellom hvor jeg føler meg ganske fin. Kanskje det snart gir seg??

Imorgen skal jeg til legen igjen. Gruer meg litt. Har legefobi.

Må snakke om fødselen - tror ikke jeg greier vanlig fødsel eller er redd for at ungen ikke skal greie det. Vesla hadde jo ikke vært den hun er idag hadde det ikke vært for keisersnittet de bestemte at de måtte utføre.

Det er så små marginer dersom noe ikke er helt 100%, og legene er ikke alltid like flinke til å tenke på hva som er best.....er redd jeg skal få en som sier ..."ja du får holde ut litt til blabla" før de gjør noe. Hadde de gjort det sist ville det vært ille med vesla idag.

De legene var iallefall flinke...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

så heldig du er som har kommet så langt.... du er iallefall over den mest utsatte tiden! :D

jeg har nettopp påbegynnt mitt.. er 4+5 og er kjempe nervøs for at noe skal være galt.. jeg nemlig sånn stikkinger i høyre siden nesten hele tiden.. Noen sier det kan tyde på svangerskap utenfor livmor (uuuuuufff), men jeg håper det er bare vanlige vokse smerter eller noe sånnt... hadde du noen smerter i magen helt i begynnelsen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er litt bedre av kvalmen nå til tross for at jeg kastet opp i dag tidlig igjen. Det bare kommer og jeg bare må kaste opp liksom.

Var på Sandvika Storsenter idag med søsteren min og vi hadlet litt forskjellig.

Det gikk greit hos lege da jeg var til kontroll. Jeg spurte om jeg kunne få keisersnitt og hun sa at det skulle ikke være noe problem, men at jeg måtte snakke med jordmor når jeg skulle til Ultralyd som jeg skal på 14. februar - forlovelsesdagen vår - og - valentines day - Ikke værst synes jeg.

Jeg er så spent på ultralyden asså. 14 dager er igrunn lenge å vente.

Hvis jeg kan se hva det blir vil jeg vite det......

Da jeg var gravid sist kunne de ikke se at det var jente.

Alle tror at jeg på død og liv ønsker meg gutt bare fordi jeg har jente fra før, men jeg har ikke noe imot en jente til, jeg. Rent økonomisk er det jo det beste. Derfor så blir jeg litt hissig når folk hele tiden er opphengt i at "ja håpe det blir gutt nå da....." Hærlighet......Jeg blir så pissed....

(sikkert en del hormoner også...) Da er det sånn at jeg nesten håper det blir jente ..... Viktigste er jo at det er friskt og sunt - kan ikke folke slutte å prate om kjønn liksom...????

Jeg er fortsatt ganske trøtt og puppene er fortsatt sinnsykt ømme.....litt merkelig synes jeg. Det burde vel ha gitt seg??

Men men, idag skal jeg kose meg å se på Idol på tv og kanskje sy litt på julekalenderen jeg broderer til minsten.....

God helg til alle prøvere og gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bedre av kvalmen nå til tross for at jeg kastet opp i dag tidlig igjen. Det bare kommer og jeg bare må kaste opp liksom.

Var på Sandvika Storsenter idag med søsteren min og vi hadlet litt forskjellig.

Det gikk greit hos lege da jeg var til kontroll. Jeg spurte om jeg kunne få keisersnitt og hun sa at det skulle ikke være noe problem, men at jeg måtte snakke med jordmor når jeg skulle til Ultralyd som jeg skal på 14. februar - forlovelsesdagen vår - og - valentines day - Ikke værst synes jeg.

Jeg er så spent på ultralyden asså. 14 dager er igrunn lenge å vente.

Hvis jeg kan se hva det blir vil jeg vite det......

Da jeg var gravid sist kunne de ikke se at det var jente.

Alle tror at jeg på død og liv ønsker meg gutt bare fordi jeg har jente fra før, men jeg har ikke noe imot en jente til, jeg. Rent økonomisk er det jo det beste. Derfor så blir jeg litt hissig når folk hele tiden er opphengt i at "ja håpe det blir gutt nå da....." Hærlighet......Jeg blir så pissed....

(sikkert en del hormoner også...) Da er det sånn at jeg nesten håper det blir jente ..... Viktigste er jo at det er friskt og sunt - kan ikke folke slutte å prate om kjønn liksom...????

Jeg er fortsatt ganske trøtt og puppene er fortsatt sinnsykt ømme.....litt merkelig synes jeg. Det burde vel ha gitt seg??

Men men, idag skal jeg kose meg å se på Idol på tv og kanskje sy litt på julekalenderen jeg broderer til minsten.....

God helg til alle prøvere og gravide.

Marlena 15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt bedre av kvalmen nå til tross for at jeg kastet opp i dag tidlig igjen. Det bare kommer og jeg bare må kaste opp liksom.

Var på Sandvika Storsenter idag med søsteren min og vi hadlet litt forskjellig.

Det gikk greit hos lege da jeg var til kontroll. Jeg spurte om jeg kunne få keisersnitt og hun sa at det skulle ikke være noe problem, men at jeg måtte snakke med jordmor når jeg skulle til Ultralyd som jeg skal på 14. februar - forlovelsesdagen vår - og - valentines day - Ikke værst synes jeg.

Jeg er så spent på ultralyden asså. 14 dager er igrunn lenge å vente.

Hvis jeg kan se hva det blir vil jeg vite det......

Da jeg var gravid sist kunne de ikke se at det var jente.

Alle tror at jeg på død og liv ønsker meg gutt bare fordi jeg har jente fra før, men jeg har ikke noe imot en jente til, jeg. Rent økonomisk er det jo det beste. Derfor så blir jeg litt hissig når folk hele tiden er opphengt i at "ja håpe det blir gutt nå da....." Hærlighet......Jeg blir så pissed....

(sikkert en del hormoner også...) Da er det sånn at jeg nesten håper det blir jente ..... Viktigste er jo at det er friskt og sunt - kan ikke folke slutte å prate om kjønn liksom...????

Jeg er fortsatt ganske trøtt og puppene er fortsatt sinnsykt ømme.....litt merkelig synes jeg. Det burde vel ha gitt seg??

Men men, idag skal jeg kose meg å se på Idol på tv og kanskje sy litt på julekalenderen jeg broderer til minsten.....

God helg til alle prøvere og gravide.

Marlena 15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bedre av kvalmen nå til tross for at jeg kastet opp i dag tidlig igjen. Det bare kommer og jeg bare må kaste opp liksom.

Var på Sandvika Storsenter idag med søsteren min og vi hadlet litt forskjellig.

Det gikk greit hos lege da jeg var til kontroll. Jeg spurte om jeg kunne få keisersnitt og hun sa at det skulle ikke være noe problem, men at jeg måtte snakke med jordmor når jeg skulle til Ultralyd som jeg skal på 14. februar - forlovelsesdagen vår - og - valentines day - Ikke værst synes jeg.

Jeg er så spent på ultralyden asså. 14 dager er igrunn lenge å vente.

Hvis jeg kan se hva det blir vil jeg vite det......

Da jeg var gravid sist kunne de ikke se at det var jente.

Alle tror at jeg på død og liv ønsker meg gutt bare fordi jeg har jente fra før, men jeg har ikke noe imot en jente til, jeg. Rent økonomisk er det jo det beste. Derfor så blir jeg litt hissig når folk hele tiden er opphengt i at "ja håpe det blir gutt nå da....." Hærlighet......Jeg blir så pissed....

(sikkert en del hormoner også...) Da er det sånn at jeg nesten håper det blir jente ..... Viktigste er jo at det er friskt og sunt - kan ikke folke slutte å prate om kjønn liksom...????

Jeg er fortsatt ganske trøtt og puppene er fortsatt sinnsykt ømme.....litt merkelig synes jeg. Det burde vel ha gitt seg??

Men men, idag skal jeg kose meg å se på Idol på tv og kanskje sy litt på julekalenderen jeg broderer til minsten.....

God helg til alle prøvere og gravide.

Marlena 15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ville bare skrive en liten hilsen i dagboken din :D .

Gratulerer med graviditeten. Det med kvalmen er pyton; var kvalm til jeg var 6 måneder på vei... :-? Missunner deg ikke akkurat DEN biten... :wink:

Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 12 uker på vei, så jeg "unngikk" :ler: alle disse tidlige plagene... Hadde dem, men visste ikke at det var graviditetssymptomer; trodde det var magekartar...

Nå har "magekartarret" mitt blitt 6 år, og skolegutt :hoho:

Er blitt skikkelig opphengt i dette med å bli gravid etter jeg kom over disse sidene. Har "bare" prøvd i 15 måneder, men den biologiske klokken tikker ubarmhjertig mot 31...

Jente eller gutt; enig med deg: velskapt!!!

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsningen i dagboka mi :D

ALLTID koselig når noen titter innom!!!

HUff ja den kvalmen ja. MEn det går framover iallfall. Når man ikke lenger kaster opp hver dag så er det en lykke......

Håper at ditt svangerskap blir flott framover.

Og selv om folk maser om kjønnet: det blir det det blir. Og så lenge babyen har det bra er det jo ett fett hvilket kjønn det er :D

klem viwi 16+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marlena!

Takk for hilsenen. Ser du sliter enda med kvalmen. Får håpe det gir seg snart. Jeg har fått meg noen tabletter mot kvalmen som hjelper meg bra, så nå klarer jeg å ha et tilnærmet normalt liv. Var så utslitt av å kaste opp at jeg trodde jeg skulle stryke med. Det har vært en ganske tung tid til nå, men nå ser det ut som det går bedre pga. tablettene. Rart at det skal være så vanskelig for enkelte å være gravid. Det skal jo liksom være en naturlig ting. Nei, naturen er ikke perfekt, det er sikkert. Men, vi får trøste oss med at barna blir jo det. Nå gleder jeg meg slik til en liten baby at når jeg er ute å handler er det like før jeg kjøper baby- kremer og tåteflasker og slike ting. Men det er jo litt i tidligste laget når jeg er bare 13 uker på vei. Men jeg må innrømme at jeg allerede har noen klær klar, men det er slikt jeg har fått i gave fra moren og søsteren min. Litt koselig å sitte å kikke på de å tenke på at disse klærne skal h*n ha på seg til sommeren.

Håper du snart vil føle deg i bedre form slik at du bare kan nyte resten av graviditeten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går livet sin vante gang. Vesla er litt snørrete så hun er for tida hjemme med meg hver dag. Kjenner jeg blir litt sliten om dagene.

Hun er veldig aktiv og krever en del.

I dag er jeg ganske fin av kvalmen men i går hadde jeg bare såvidt stått opp av sengen føre jeg måtte spy.

Var på Sandvika storsenter igår med mamma og vesla. Kjøpte en del småtteri. Da vi var inne på HM så jeg på noe klær til vesla og mamma raste selvfølgelig bort til babyavd. med en gang....hun fant sååå mye som hun skulle kjøpe hvis jeg fikk jente....det var jo bare så mye fint der.....

blabla så sa jeg at det er ikke noe vits i å kjøpe så mye jentetøy for jeg har såååå mye fra første gang - mye jeg tom ikke har fått brukt.

Da sier mamma at litt nytt måtte jeg jo få....også presterer hun og si..."jeg håper du får jente altså" hvorpå jeg sier at jeg tror du må belage deg på gutt denne gang.....og da svarer hun "ja da kjøper ikke jeg noe klær..." Det er ikke særlig mye pent til gutt nå om dagen.." Noe som såret meg mer enn hun noengang kan tenke seg. Får jeg gutt trenger jeg jo virkelig klær.....Så det er jo opplagt hva hun ønsker "seg".

Hvilket blir ett press på meg synes jeg. Jeg tror ikke det streifer huet hennes at det er ikke alle forunt å få barn.....enda søsteren hennes har en sønn med Down Syndrom, han er like gammel som meg.

Oh kjenner jeg blir så oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy Valentins Day!!!

Nå har vi vært på ultralyd. Jeg grudde meg veldig egentlig.

Jordmoren som vi hadde var veldig flink og imøtekommende.

Det var utrolig å se baby'n så levende....Den var veldig våken og gjorde masse rart med armer og ben.

Jeg var bare 16+3 istedetfor 18+1 som legen min har sagt.

Det var jeg med vesla også husker jeg. Ble satt tilbake 2 uker men det gjør meg ingenting. 9 mnd går likevel så fort at det er ikke så viktig.

Jeg lurte fælt på hva det var. Sist gang, da vi fikk jente, kunne de ikke se det enda jeg hadde utallige ultralyder....

Jeg spurte midt under senasen om det var gutt (siden det var det jeg hadde på følelesen av) Hun sa hun skulle sjekke det til slutt.

Først kunne vi ikke se noenting også plutselig satte han rompa ut og bena var til siden og der så vi verdens største utstyr på et foster, tror nå jeg iallefall. Jeg trengte ikke engang å spørre hva det var for det så jeg med blotte øye selv. Ble forferdelig skuffa med en gang. Ønsket meg egentlig en jente til.....(grusomt egentlig men helt ærlig skrevet) Kjente at jeg tenkte "fillern, det var ikke det jeg ville ha..."

Da vi gikk ut og etterpå satt i bilen gråt jeg nesten av skuffelse.

Mannen min ble helt oppgitt. Han mente at det er da helt greit med en av hver.....men det er så mye søtt til jenter og jeg er en skikkelig rosa, blomster, bloder og sløyfe dame at jeg ser ikke meg selv som guttemamma.....

Helt forferdelig å føle sånne ting men jeg kan ikke for det.

Nå har det gått noen timer og jeg har fått bearbeidet det hele noe.

Tror det blir fint, dette og. Trenger bare litt tid å venne meg til det.

Ha en fin helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå føles ting litt bedre. Faktisk veldig bra. Jeg har gått igjennom alt babytøyet fra vesla for å se hv jeg kal bruke. Har tom vasket alt sammen....Når det er tørt skal det strykes og brettes pent.

Jeg ble litt letta da jeg heldigvis ikke fikk kommentar som "å nei ble det gutt" av mamma - for det var jeg veldig redd for. Da ville jeg ha blitt så lei meg. Hun sa faktisk at det var jo flott å kunne få en hver selvsagt og jeg kjente at jeg ble glad for det.

For det er jo selvsagt fantastisk. Og jeg tenker mye på det lille showet til veslegutt....han viste jo oss alt, at han hadde 5 fingre og vi så tærne hans - armer og ben og han gapte og snudde på seg at det var jo en fryd å se på.

Gleder meg til å pusse opp rommet som han skal få.....

Det skal bli ordentlig blått og pent.

Lille vennen min.

Marlena 16+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg tror det ligger i de fleste jenter at de ønsker seg døtre. En liten "dukke" de kan pynte og dulle med... :ler:

Og de fleste menn ønsker seg en sønn som de kan spille fotball/fiske etc. med...

Ikke noe unormalt med det... :wink:

Min søster har 3 jenter og ønsker seg en gutt neste gang.

Jeg har en gutt og ønsker meg en jente neste gang...

Men må samtidig legge til at det jeg ønsker meg mest av alt; er et friskt barn...

Koselig å følge med hvordan det står til med dere som er gravid.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Perser*

Heia

Gratulerer så mye med vel overstått UL

GRATULERER SÅ MED EN LITEN PRINS :herter:

Det er jo gøy da å ha en hver, slik at dere har en hver å dulle med ;)

Nei jeg vet hvordan du har det, jeg også lyst på ei jenta til... men aner ikke enda hva det blir :( Men men håper bare babyen er velskapt, så kan hun være gutt eller jente om hun vil :lol:

Kos deg så masse med magen :)

Klem fra *Perser* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var og så på hjerteknusern min idag igjen. Fikk ny ultralyd etter første da hun ville sjekke hjerte litt nøyere så hun kunne se at det var 4 kamre der. Alt så fantastisk ut. Midt under ultralyden kunne vi også faktisk skimte ansiktet hans helt tydelig. Det var nesten skremmende. Det så rett på oss og var så ufattelig tydelig.

Han er jo så søt da og ligger inni magen min så liten.....

Formen er bra men er litt trøtt enda. Vesla gleder seg til å bli storesøster og nå er det nye rommet hennes snart ferdig. Det blir bare sååå fint.

SÅ blir neste proskjekt babyrommet.

Gleder meg veldig og er så spent på alt som skjer framover.

De fleste ser det nå at vi venter smått igjen og det er koselig.

Marlena 20+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei der !

Ikke sant det er fantastisk når du ser babyen der inne ?

Husker vår mellomste så ut som han vinket til oss en gang.

Gleder meg til ul, men det er så lenge til.

Dette med å ønske seg kjønn går ikke over.

Jeg også ønsket en jente første gang. Det ønsker jeg nå også !

Det er så mye fine klær. ( Du store det ble helt banalt )

Hilsen fra Hilde i det banale hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet...Det blir bare ikke tid, skjønner ikke hvordan alle greier å skrive i sin egen dagbok og mange hilsner til andre itillegg...??

Her går alt bra. Hvis alt går i boks reiser vi til California på søndag....

Spennende, gleder meg kjempemasse og det gjør veslemor også.

Hun er helt vill da vi har sagt vi skal til Disneyland og hun skal få treffe Snøhvit.

Har litt bekkenløsning men ikke verre enn at det er levelig.

Redd det skal bli verre så jeg prøver å ta forhåndsregler. Legen min sa at jeg ville bare bli verre og verre......Hyggelig igrunn

Baby'n i magen sparker og er ganske livlig til tider.

Elsker å gå gravid, har kjøpt masse lekkert tøy på internett og nyter dagene nå.

Marlena 24+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...