Gå til innhold

Marlenas dagbok


Marlena

Anbefalte innlegg

Tok en test i dag...den var neg. Hadde tatt en på fredag også og den var også neg. Så sannsynligheten for et svangerskap er vel temlig liten.

Skulle egentlig hatt mensen på lørdag....men jeg får bare vente da.

Har syklus mellom 35-40 dager.

Nå begynner jeg å bli helt opphengt i tanken på å bli gravid at det begynner å bli slitsomt. Alle er gravide og har små babyer bare ikke jeg.

Ikke vil jeg innrømme det heller...når alle spør sier jeg bare at "vi har det fint som vi har det blabla bla"

Har en datter på snart 3 år fra før. Hun var teoretisk en umulighet da vi ikke planla barn - kan man si - men gravid ble jeg og var litt itvil hva jeg skulle gjøre den gang....Vi hadde planlagt bryllup og alt var i boks da jeg fant ut at jeg skulle ha barn. Det passet ikke og jeg hadde ikke tenkt på å få barn heller da....men hun kom til verden 4 mnd etter bryllupet. Kjolen min passet på bryllupsdagen men ikke lørdagen etter....

Jenta mi er det mest fantastiske som har skjedd meg og nå ønsker jeg så sterkt ett søsken til henne - og ett barn til.

Ser ut som vi kommer til å måtte slite litt denne gangen.....

Jeg tror iallefall ikke at det klaffer denne mnd heller så vi får se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk skal du ha Cobra!!

Jeg fikk ikke mensen idag heller, eller iallefall ikke forløpig.

Det føles som om jeg får mensen hvert sekund men det er ingenting.

Jeg kan ikke ta en test i dag, føler jeg er litt ekstrem hvis jeg gjør det.

Får evt. vente litt til.

Dette er så totalt anderledes enn sist gang. Nesten ikke til å holde ut.

Vi får bare satse alt på neste mnd. Hvor ofte er det lurt å ha sex, tro??

Uff det begynner å bli slitsomt det også. Jeg vil gjerne bli gravid men det blir liksom en jobb for å få det til.....

Det er liksom ikke like romantisk å "gjøre det " av den grunn hver gang.

Ja ja vi får se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fikk jeg mensen. Syklus på 40 dager..... ÅÅÅÅ

Nå får vi stå på neste mnd. Har noen gode erfaringer med egggløsningstest??

Har kjøpt 5 stk som jeg tenkte jeg skulle bruke....

Kan nesten ikke vente med å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, og lykke til som prøver!

Så du hadde vært på besøk hos meg,( takk for hilsenen :D ), så da måtte jeg ta turen hit og se hvem du var.

Så kjedelig at du fikk mensen da! Jeg har like lange sykluser som deg, så jeg vet så altfor godt hvor lenge det føles. Jeg holder fremdeles stand på min 38. syklusdag, så nå er nervene i høyspenn her.

Jeg har prøvd eggløsningstester, men har faktisk aldri klart å påvise eggløsning. Største grunnen til det er at jeg har vært for ivrig og tatt testene på helt feil tid i syklusen. Utålmodig som bare det... Det som jeg har kommet til er en bra metode er å ta temperaturen. Tar den hver morgen på samme tidspunkt, før jeg står opp, og det er bare utrolig hvordan det som foregår i kroppen vises på temperaturen. Da vil du se at temperaturen stiger påfallende med en gang du har eggløsning og holder seg oppe til menstruasjonen kommer. Men med eggløsningstestene får du beskjed om eggløsningen allerede før den inntreffer slik at du får litt mer tid på deg til å få befruktet egget. Jeg har også lastet ned et program som heter TCOYF (Taking Charge of Your Fertility). Det gjør det litt lettere å holde orden på syklusene og slikt. Det kan du laste ned og prøve gratis i et par uker. Her er det http://www.tcoyf.com

Lykke til videre!

Hilsen Jen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at frustrasjonen over å ikke bli gravid går utover humøret. Blir fort irritert, og tålmodigheten er ikke til stede om dagen.

Jeg har jo mensen forløpig så det er jo ikke mye å gjøre heller ... for tida!

Jeg har sagt til mannen min at når den er over så er det bare full gang med prøving.

Jeg lurer på om vi skal prøve på annenhverdag gjennom hele perioden helt til evt. neste (ikke) mens bare for å være helt sikre.....jeg har også kjøpt eggeløsningstester men tror vi må helgardere oss???

Føler meg klar for en ny baby nå.....Det er nå eller aldri har jeg sagt. Blir jeg ikke gravid føre jul kan vi bare glemme å få fler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

he he det var da dramatisk da?!?! det med at blir det ikke før jul, blir det aldr.. Vel vel, Vi synes at å gjøre det annenhver dag er vanskelig vi... karriere kvinne/mann på dagtid, mesterkokk og husmor/Far mellom 17.00-20.00 og erotiske villdyr i halmen mellom 22.00 og 23.00??????

YEAH RIGHT!! :(

ZZZZZZZZZZZ!

Men vi har gjort så godt vi kunne.. puh.

Desverre har jeg på følelsen at det ble ikke "godt nok " denne gangen heller. Etter neste menstrajson skal jeg stikke å kjøpe meg eggløsningstester jeg og..

Hvor tidlig kan man bruke graviditets tester egentlig? Må man vente til første dagen mensen uteblir?

Marilyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marilyn, jeg tror at de Rfsu testene kan man teste en uke før forventet mens og clearblue må man vente til forventet mens.

Jeg har kjøpt eggeløsningstester og en graviditetstest på snartgravid.com. Håper de virker og er til å stole på! De var egentlig ganske billige.

Har ikke begynt med el testene ennå, men "moroa" er allerede igang.

Nå MÅ det stå's på her......

Bare etter en kveld er jeg helt skutt dagen etter....lurer på hvordan jeg skal bli etter en hel mnd. Men jeg vil bli gravid, og jeg skal bli det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Marlena. Var ganske opphengt mens jeg prøvde jeg og, men det trenger ikke bli bare plikt for det vel? Kjøp litt artige rekvisitter/undertøy for å holde spenningen oppe, kanskje? Masse lykke til i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei det trenger ikke å være bare plikt...men det blir nesten det når vi er så slitne på kvelden at det eneste som står i huet er å lukke øynene.

Jeg er nå så oppsatt av annenhver dag at mannen stakkar ikke får det helt til heller og guri....da blir jeg enda mer fortvilt og lei meg.

Iallefall når man holder på i "timesvis" og han ikke greier å gjøre hovedhensikten. Sorry men da føler jeg det nesten bortkastet.

Jeg har dobblet så stort problem iforhold til andre er jeg sikker på, de fleste har iallefall bare problemet med å bli gravid fort nok mens jeg sliter med i det hele tatt og kunne få muligheten til å bli gravid.

Tror jeg snart blir gal. Humøret er så absolutt ikke på topp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det noe her....idag fikk jeg noe brun/rødt på papiret da jeg tørket meg etter ett toalettbesøk...Kan ikke skjønne hva det kan være!!!

Det var ikke friskt rødt blod men heller ikke vanlig utflod.

Jeg er på dag 13 i syklusen min (har normalt 35-40 dagers sykluser)

Bruker aldri å få noe sånt føre mensen kommer....

Skjønner ikke hva det kan være! Håper ikke det noe galt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Vil bare si at dere ikke er alene om å ikke "få det til" (å bli gravid, mener jeg) :oops:

Jeg vet ikke om du har vært inne på www.snartgravid.com , men der er det i allefall mange flinke jenter som har opplevd det samme som deg (helt sikkert), og som har mange gode råd å komme med...

Ta en titt inne på disse sidene, og bare spør om det er noe du lurer på, noen "tegn" du vil lufte/diskutere, osv....

*klem*

(har selv prøvd i over 2 år, så jeg vet hvordan det er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er 3. dagen med rødt på papiret etter toalettbesøk. Skjønner ikke hva det kan være.....er redd for alt mulig.

Håper ikke det er noe galt og at det snart går over. Orker ikke gå til legen for det. Tok EL test igår og idag og de var like negative.

Ei venninne av meg skal ha baby nå 4.nov. Hun har bestilt keisersnitt.

Jeg skulle ønske det var meg som var gravid. Gleder meg så fælt.

Håper snart det skjer noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, jeg tror jeg har eggeløsning......det viser iallefall testen, dette var 9. testen så det var jammen meg godt. Kjøpte bare 10!

Gjett om vi skal prøve på litt "kosing" ikveld da....

Kan nesten ikke vente til å (ikke) få mensen.....er så spent.....

Kryss fingrene for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja var ikke testen positiv igår så var den iallefall 100% sikker idag. Teststreken var mørkere enn Kontrollstreken veldig tydelig.

ÅÅÅ så spennende, jeg har sommerfugler i magen i ren spenning nå.

Det kommer til å bli slitsomt å ha de der i 14 dager......

Det var siste EL test som jeg tok idag...det er vel ikke noe vits i å ta fler nå?? Når den var pos. mener jeg!!! Jeg har blitt så opphengt i å ta den testen at det kommer til å bli rart å ikke ta den imorgen. Jeg lurer på hvor mange dager den viser positiv??? Noen som vet???

Altså hvis jeg tok en test imorgen ville den også vært pos?

Jaja det er ikke så greit å være prøver heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dagene snegler seg avsted.....jammen går dagene tregt fram til (ikke-)forventet mens.

Skulle så inderlig ønske at vi fikk det til nå.

Blir så frustrert av alle som er gravide og/eller har akkurat fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tidlig skal jeg ta en Rfsu-test....det er sikkert altfor tidlig men jeg bare må.....

Gruer meg litt (for å få neg. svar....)

Det hadde iallefall blitt en fin farsdagspresang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble det dårlig med overaskelse til far på farsdagen - dessverre -

Var så spent, natten har vært verre en natten til julaften.

Spratt opp i dagtidlig og tok en test. Den var selvsagt negativ, eller jo jeg kunne se en svært svak rød strek men det var nok mest fordi jeg bare ville se den.....

Det er jo en uke til mensen kommer så vi får prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...