Gå til innhold

Marlenas dagbok


Marlena

Anbefalte innlegg

Heia Marlena!

Tenkte bare å skrive en liten hilsen i dagboka di, ser at du også prøver å bli gravid og som venter på at mensen ikke skal komme i nærmeste framtid!!! Er selv prøver og har tatt to graviditetstester denne ,mnd(skal ha mensen onsdag 13.) - En CB og en Rfsu - begge negative :( Men jeg klamrer meg til håpet om at tanta uteblir og jeg er gravid!!

Lykke til, og jeg krysser fingre og tær for at tanta uteblir!!!!!! :D :D :D

Kos.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarte ikke å dy meg....måtte gå å kjøpe cb-tester på apoteket idag.

Det er igrunn ganske sykt og jeg føler meg ganske tullete i hodet og redd for min egen psyke når jeg holder på sånn. Det er jo 7 dager til forventet (ikke) mens og jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke greier å vente noen usle få dager. Dagene som jeg alltid påstår "går så fort asså" Men ikke nå!!!

Jeg har drukket endel væske på morgen men likevel måtte jeg teste nå på formiddagen. Og det dukket opp en skyggestrek....

Vet ikke helt hva jeg skal tro, den var så svak så svak men det var noe der - helt klart - Nå har jeg det nesten verre enn før jeg tok testen.

Tror ikke helt at det kan være tilfelle da jeg har litt sånn ulminger i magen (slik man har rett før mens)

men den som lever for se....har 2 tester til liggenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror faktisk at jeg virkelig er gravid!!!! Helt utrolig....det føles veldig uvirkelig og jeg kan ikke helt tro det, men testet med morgenurinen idag og det kom en synlig men svak blå strek igjen.

Jaja jeg får vente med å slippe gelden helt løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Marlena!!

Gratulerer med den lille spiren!!! Gleder meg til å se hvordan det går fremover! :D :D :D

Og takk for hilsnen i dagboka mi!!!! Kjempe hyggelig!

koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok

Jeg er iallefall usigelig trøtt om dagen. Det skal være sikkert.

Jeg tør enda ikke helt å tro det helt store for jeg er så redd noe skal gå galt. Jeg skal på kurs i helga med jobben og gruer meg til det. Har vanskerlig for å samle tankene om andre ting.

Det føles nesten som dette er første gang jeg er gravid, sist gang var det slik at jeg bare håpet jeg så feil da 2 blå dukket opp og nå var det sånn at jeg ønsket bare det!!! Dessuten bodde jeg hjemme på pikerommet mitt de første 20 ukene fordi vi kunne jo ikke flytte sammen føre vi var gift....(!!! litt gammeldagse foreldre) Det var forferdelig vanskerlig.

I går var mamma her, veslejenta sang " Nå har vi vaska golve" og da hun kom til strofen "...mens je rugger vogga så bror di får en blund..."

spurte mamma veslejenta om hun hadd noen lille bror...."neeei" og så spør hun om hun har noen søster "neeeei" " jeg tror vi må gå og kjøpe det jeg" sier hun "i butikken" Gjett om vi lo.

Mamma vet ingenting og jeg har lyst til å ikke si noe føre jeg er 12 uker på vei (hvis jeg klarer å vente da)

Men jeg bør virkelig det.

Dessuten bør jeg tenke på kostholdet mitt framover. Jeg er litt overvektig og ønsker ikke å legge på meg like mye som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Marlena!!

Har du hatt det bra i Bodø?? Hvor har du vært på kurs?

Hvordan går det med deg om dagen da, trøtt og døsig? Skikkeli gravid! Jeg synes dette er så utrolig koselig! :D Jeg har også begynt å få opp humøret litt, er på dag 5 i dag, og vi har vært å kjøpt eggløsningstester så nå håper vi de funker for oss også!!! Dagene går litt fortere nå enn da jeg ventet på to blå!

Ellers så skjer det ikke så mye! Gleder meg til å høre hvordan det går med deg og den lille spiren!! :D

Kos... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei da er jeg endelig tilbake fra kurset på jobben. Helt sikt igrunn å måtte på kurs med 10-12 timer lange dager når jeg ikke greier å konsentrere meg. Men jeg klarte det. Nå er det bare en evalueringstest av meg på tirsdag og den må jeg greie. Biter tennene sammen og håper at det går bra. Det er en (unnskyld uttrykket) gammel hurpe som skal sjekke at jobben min gjøres korrekt og at jeg kan det jeg skal.

Jeg er litt småuggen om morgen, og forferdelig trøtt utpå dagen, men det er vel sikkert vanlig, ja.

Tok den siste graviditetstesten i dag tidlig fra snartgravid og den var positiv så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å overbevise meg selv om at jeg virkelig er gravid!!!

Det er så kjempespennende å være gravid.

Jeg tenker likevel masse på at det er fort gjort å miste. Jeg har mange venninner som har mistet, ja nesten alle har mistet iallefall en gang.

Jeg har en venninne som ble gravid tidlig i år og da hun var 20 uker på vei døde fosteret i magen hennes, hun måtte inn å føde det. En liten jente.

Nå har hun akkurat mistet i uke 10.

Grusomt.

Jeg håper at alt går bra her og til dere andre som er gravide (prøver å bli)

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Marlena, og velkommen tilbake! :) !(skulle vel ha ønsket deg velkommen til Bodø også, men, men :lol: )

Takk for hilsen i dagboka mi! Fint at du har hatt det bra her oppe! Jeg også sliter litt med at det begynner å skumre tidlig, er opprinnelig fra Østlandet og er ikke vant til sånn slaks jeg heller :D Men nå er det jo helt greit, det er verre når det er mørkt fra morra til kveld! Men er nå litt koselig fordet da!

Ellers så er vi på dag 6 i dag.. begynner å forberede neste runde :ler: el testene ligger i skapet og venter, snart klar til å sette igang!!

Ellers så skjer det lite... jobbing med obligatorisk oppgave i helgen *pyton*, men det må til!

Lykke til med evalueringstesten det går sikkert bare godt!!

Du får ha en fin søndag videre!! Følger med deg også vet du!!

*Kos til deg og den lille spiren*

Kos.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok...

Det er ikke så lett å ha en datter på snart 3 år som ønsker seg en lillebror/søster. Vi har som sagt bestemt oss for å ikke si noe før iallefall uke 12, kanskje helst ikke før folk MÅ se det. Det er igrunnen ganske greit for oss. Men det blir et lite problem når vesla på 3 år går rundt til alle og enhver og sier hun skal få en baby snart.

I går var svigers her og det første hun sa var..." jeg skal få en lillebror kanskje, jeg"....etterfulgt av en pinlig stillhet hvor alles øyne dras mot magen min og jeg febrilsk forsøker å ikke se ut som jeg er tatt på fersken og blåser det bort med "nei nå tror jeg du tuller" etc.

Hun hadde sagt det i parken i dag også og parktanta lurte på om det var bare ønsketenkning. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre!!!!

Jeg vil jo IKKE si det til folk enda og vi har ikke snakket om dette med veslejenta, men hun er så forferdelig opptatt av det.

Jaja, så mye for en spennende hemmliget.

Har bestilit time til lege på mandag. Gruer meg litt, liker ikke å gå til leger.

På tirsdag er jeg antagligvis 6 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er kvalm !!!!!

Det er noe heslige greier..... I dag tidlig kastet jeg opp som bare det, kjempevondt. Veslejenta sto og dunka meg i ryggen for hun trodde jeg hosta!! Jeg er uvel om morgen og av og til på kvelden og natta.

Det hjelper litt å få noe i magen.

Var hos legen for en stund tilbake. Tok ingen prøver da for det var så tidlig. Har ligget rett ut med influensa itillegg, men er på bedringens vei forhåpentligvis.

Skulle egentlig ha jobbet idag og i helga men jeg har fått sykmelding.

Neste uke har jeg ferie - heldigvis -

Jeg har nesten ikke gjort noen ting de siste 2 ukene for jeg har vært så dårlig men ikveld har jeg vasket 1.etg. Ikke værst.

Holder nesten på å si det til mamma hver gang jeg ser henne men jeg greier akkurat å holde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Marlena!

Så at jeg ikke hadde vært inne og gratulert deg.

GRATULERER SÅ MASSE MED BABY I MAGEN! Så moro!

Gleder meg til å følge dere fremover. Håper det går bra!

Adventsklem fra

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Marlena!

Takk for hilsen i dagboka mi! Må si at du beroliget meg litt med at din også var veeeldig svak!! Jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn!! Har ringt mamma.. hadde bestemt meg for å vente til jeg var sikker, men klart ikke-måtte snakke med noen!!!!!! Hun ble kjempe glad, og da jeg spurte hva hun tenker om den er negativ neste gang sa hun bare"må ta ting som det kommer, det har jeg lært meg - det går bra jenta mi!" åååå ho er så go!

Hvordan går det med kvalmen nå da? Er det bedre?? *ta bort kvalmen vibber til deg fra meg!*

Koz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare takke for den siste hilsnen også, koselig at noen følger med, det varmer godt på litt tunge dager! Men, men nå er det bare å se fremover!! :D

Håper kvalmen har gitt seg!! Følger med på utviklingen vet du!!

Ha en fin helg!

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på min første ordentlige kontroll. Det var mildt sagt skrekkelig. Jeg avskyr å gå til lege, og selv om jeg er klar over at jeg ikke feiler noe eller sånt er jeg bare nervøs og redd. Idag var jeg redd for undersøkelsen da....

Det viste blodtrykket mitt som var 140/90, den gy. undersøkelsen var et mareritt, legen måtte til slutt bruke en sånn greie de bruker på barn for å i det hele tatt komme til. Jeg er skikkelig pyse og synes at sånne ting er helt uutholdelig. Ikke klarte hun å kjenne livmormunnen heller når hun prøvde....Jeg holdt nesten på å dø. De tok blodprøver også, men det går alltid helt fint.

Jeg fikk sykmelding til 15 jan. pga kvalmen. Det var veldig kjekt.

Skal tilbake den 15 på kontroll også.

Ellers er det fortsatt ingen som vet noen ting. Nå har jeg nesten problemer med å si det....

Føler at folk behandler meg anderledes med en gang de får vite det og det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann der og gratulerer :D

Det er aldri noe hyggelig med GU akuratt,men det må gjøres og så lenge alt er okay så går jo det flotters. Kjenner til det med klypa - når jeg var på sykehuset klemte de meg fast og det var ikke akuratt noe deilig det da.

Tenk på det vi har fremfor oss.....har ikke merket at folk har behandlet meg særlig annerledes. Dem ligger kanskje litt lavt i terrenget da jeg har visst at temperamentet så absolutt er der. Så lenge man opptrer som seg selv tror jeg at det skal gå så bra for deg. Ønsker deg all lykke til videre i svangerskapet. Tenk når du får se UL bildene av knerten - det er det største jeg har opplevd :wink:

Klemz

15+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Søsteren min fikk vite det på lille julaften. Hun var i ekstase!!!

Nå har jeg akkurat fortalt det til foreldrene mine. Jeg var skikkelig nervøs men det gikk greit. Tror de synes det var koselig.

Jeg er fortsatt fryktlig dårlig, kaster opp og er kvalm mesteparten av tiden. Itillegg har jeg igjen pådratt meg noe halsinfeksjoner med litt hoste så alt er ikke helt 100....

Håper at jeg snart blir bedre.

Marlena 11+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...