Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jobb-dag liste:

* Morgenstell

* Re opp sengen (om mannen har stått opp)

* Vaske tøy

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* Nattestell

Adventskalender:

* Kjøpe 4 julegaver

* Skrubbe badene

* Bake 1 julekake

* Lage ferdig meny og handleliste til julaften.

Endret av Kara W
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalmen gikk heldigvis over i går, men fy så sliten og trøtt jeg er! I dag har jeg svømt 1500 meter og jobbet 6 timer. Etter det har jeg gjort ganske lite, men det kommer en dag i morgen. Selvom jeg ikke har gjort så mye har jeg i alle fall holdt det forholdsvis ryddig. :)

Skrevet (endret)
Er fremdeles syk, og får ikke gjort annet enn det helt nødvendige.

Misunner dere som er friske og kan få gjort unna "ting og tang".

Skal heldigvis ha en ferieuke før jul, og får forhåpentligvis lagt inn flere ekstra "15 min." den uken. :)

Det er lov å være syk, men jeg skjønner frsutrasjonen din. Nå begynner jeg å savne å gjøre husarbeid hvis det går for mange dager. For et år et år siden lette jeg etter en hver unnskyldning jeg kunne finne for å slippe :fniser: Hun FlyLady er ikke helt god. Tenk å komme her og endre slik på oss!

Jobb-dag liste:

* Morgenstell

* Re opp sengen (om mannen har stått opp)

* Vaske tøy

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* Nattestell

Tillegg:

* Vaske fórbøtten

Adventskalender:

* Kjøpe 4 julegaver

* Skrubbe badene

* Bake 1 julekake

* Lage ferdig meny og handleliste til julaften.

Endret av Kara W
Skrevet

Hei igjen alle sammen og velkommen Midna!

Jeg sletter også flesteparten av mailene, men jule-missions er faktisk noe jeg hygger meg med. Hehe, det hadde jeg vel heller ikke trodd at jeg skulle gjøre. :)

Akkurat nå føler jeg ikke med på soner og sånn, men jeg rusler rundt i hjemmet og rydder noe småtteri her og der, holder hotspots nede, vasker og rydder bort klær, shiner kjøkkenet (ikke bare vasken), skifter sengetøy jevnlig og trener litt. Og jeg har sendt avgårde de første julekortene og har gitt avkall på "den perfekte ankomsttiden for julekort før jul". Har kort til alle, og de er addresserte og frankerte. Så jeg skriver to-tre stykker om dagen og poster på vei til jobb.

Og de fleste gaver er innkjøpt, alle gaver er planlagt.

Skrevet

Du er jo kjempeflink Vanedis! Det er utrolig hva man får gjort på 5 minutter.

Nå er jeg ferdig med hele ukens liste. Jeg sitter og slapper av i et rent og ryddig hus med hjemmelagde kaker. Hører på god musikk og ser på den fine julepynten. Er ganske fornøyd nå :jepp:

Skrevet

Daglig rutine:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Vaske tøy

* Planlegge middag og ta ut av fryseren

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* 10 min hotspot

* Nattestell

Tillegg:

* Ringe låssmed

Adventskalender:

* Vaske gulv

* Kjøpe 4 julegaver

* Lage plan for hvilken mat som skal lages når

* Evt starte matlaging

Skrevet

Hallo! :vinke:

For en tung mandag dette har vært, men kom meg igjennom arbeidsdagen, fikk lagd middag + gjort husarbeid.

HAr ikke noen helt innarbeidet rutine akkurat nå, men jeg bør vel få lagd meg det de nermeste dagene. :) Dette har jeg i alle fall fått gjort i dag:

- Skiftet på sengen

- Støvsugd soverommet, stuen og trappa

- Vannet planter

- 20 minutter klesvask/henge opp/brette sammen

- Shinet kjøkken

I morgen jobber jeg heldigvis sent og har planer om å få sovet ut litt siden døgnrytmen min ble litt ødelagt etter julebordsjobbing utover natten i helgen. Det er ikke like gøy å stå opp 06 på mandags morgen da. ;)

Nå skal jeg belønne meg med mer krimlesing, og så er det kvelden for meg.

:hjerte:

Jeg syntes foresten den FLYT planen for hver dag de har begynt å sende ut for hver dag var litt smart!

Skrevet

Dere er fline alle sammen! Hva står FLYT for? Er det noe nytt?

Jeg driver litt "frilans"-Flyladyjobbing for tiden. Ikke så knyttet til ssoner og dager, men får gjort ganske masse likevel. Denne uken har jeg bestemt meg for at hver dag skal være en anti-procrastination-dag. Mandag bakte jeg en kake som skal gis bort, idag har jeg skrevet resten av julekortene og sett en film jeg har lånt som det er på tide å levere tilbake. Imorgen skal jeg poste julekort og levere DVD + levere en sommerdyne på renseri til vask (har for liten vaskemaskin til å vaske sånt selv). Det koster over hundrelappen å få vasket en dyne, men jeg har bestemt meg for å få dem vasket istedenfor å kjøpe nye. (Miljøvennlig).

Torsdag skal jeg kjøpe den siste julegaven og sende to gaver i posten.

Fredag skal jeg feste tråder på en julegavestrikketing.

Jeg sniker meg også litt til å gjøre litt i helgen. Men ikke fordi jeg må, men fordi det er blitt ganske greit å shine over kjøkkenet mens jeg lager mat, klesvasker settes på, henges opp og brettes automatisk, og jeg er oppmerksom på hotspots. Jeg har forresten fått bestilt frisør og en hudpleietime før nyttårsaften :)

Stå på dere, og senk ambisjonene når dere er syke! Det er greit å være flink, men ta hensyn til dere selv! Ellers kan jeg bare underskrive at det er forbløffende hva mankanfå gjort på bare noen få minutter.Go girls!

Skrevet (endret)

Er blitt skikkelig forkjølet og tilbragt to dager i en godstol uten å gjøre en eneste fornuftig ting (bortsett fra de som er så automatiske at jeg ikke legger merke til dem :fnise: ) Idag skal jeg følge Vanedis sitt eksempel og ta alt på 5 minutters runder. Men mannen ga meg kompliment for at huset var så pent og ryddig igår :strix:

Daglig rutine:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Vaske tøy

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* 10 min hotspot

* Nattestell

Tillegg:

* Ringe rørlegger

* Pakke inn julegaver

Adventskalender:

* Vaske gulv

* Kjøpe 4 julegaver

* Evt starte matlaging

Endret av Kara W
Skrevet

Bare innom for å si at jeg har vært "slem pike" og ikke gjort noe husarbeid denne uken. Så nå må søndagen brukes til det. Jeg hadde endelig kommet til det punktet hvor jeg gjorde så mye i ukedagene at jeg kunne ta meg helt fra fra husarbeid i helgene. Minimum må jeg få gjort ferdig "adventskalenderen" min idag. Skal også gå igjennom alle jule-missionsene fra forrige uke og se hvilke av dem jeg kan få gjort.

Adventskalender:

* Vaske gulv

* Kjøpe 4 julegaver

* Evt starte matlaging

Skrevet (endret)

Flinke mannen hjalp til masse, så da ble vi ferdig med alt på søndag, og kunne sitte og kose oss forran peisen på kvelden :hjerter:

Daglig rutine:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Vaske tøy

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* 10 min hotspot

* Nattestell

Tillegg:

* Skrive to brev

* Gå på postkontoret

* Bestille nye nøkkler

* Gjøre klart til møte

Adventskalender:

* Vaske badene

* Kjøpe 4 julegaver

* Pakke inn alle julegaven

* Lage julemat

Endret av Kara W

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...