Gå til innhold

FlyLady


Malama

Anbefalte innlegg

Jeg hiver meg på denne og håper jeg blir litt motivert. Idag skal jeg:

-rydde stua

-vaske/brette klær

-støvsuge stua

-vaske gulv.

Huff, jeg trenger litt GO, har mest lyst å sette meg i sofaen med en film..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde egentlig skrevet liste igår, men så oppdaget jeg at kjelleren var full av kloakk! (OK, kanskje ikke full, men nok til at ting er blitt ødelagt) Så da ble liksom dagen ganske annerledes. Idag må vi begynne å rydde og dokumentere alt som ble ødelagt. Æsj! I tilegg ser ikke huset ut, og vi MÅ bli ferdig med å pusse opp hybelen slik at vi kan få leid ut :sukk:

Føler meg ikke motivert til å gjøre noen ting. Det begynner å bli så mye igjen at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne, og klarer ihvertfall ikke å se noen slutt på det hele.

Oj! :tristbla: Er så leit når dette skjer... Foreldrene mine var mye plaget en periode av at kloakken kom opp i kjelleren da jeg enda bodde hjemme. Når slike ting kommer på toppen av alt annet, ja da blir man VIRKELIG motivert til å sette i gang med alt som skal gjøres, eller hva? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Hiver meg med her jeg! :) Har vært Flybaby til og fra i 3 år nå, og er i ferd med å starte opp igjen nå. Det har sklidd litt ut i det siste og blitt mer skippertak. Så når jeg fant denne tråden tenkte jeg - midt i blinken for meg!! :D

Planen for idag er å slappe masse av!! :ler: Hey - søndag er hviledag i Flylady, er det ikke.. ;) Men så har jeg tenkt å begynne litt på Home Blessing Hour så det blir litt mindre å gjøre imorra. Samtidig er jeg igang med de 30 dagene med babysteps for å komme inn i alt, for å sikre at jeg får innarbeidet vanene nok en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til dere nye, og velkommen tilbake til meg selv! Jeg har visst helt falt av lasset, men bilen har i alle fall vært på EU-kontroll og verkstedtime er bestilt til det lille som måtte rettes.

Jeg har en gørrkjedelig spørreundersøkelse (tykkelse som Ditt Distrikt...) som jeg må ssvare ferdig på siden jeg sa ja til å svare, og det blir min "jobb" ikveld. Ellers vasker jeg klær jevnlig, holder kjøkken og vask rent og ryddig og fortsetter å spise meg ned mot bunnen av dypfryseren.

Utsettelsesting som jeg må skjerpe meg og gjøre:

Finne vinter/høsttøy og sko i boden.

Pakke til en weekendtur (men det er om en drøy uke så jeg har god tid. Men kanskje jeg endelig skulle pakke fornuftig så alt får plass i kofferten?

Og så smått skal jeg vurdere å kjenne etter om jeg er i førjulsstemning nok til å begynne å planlegge julegaver og julefeiring. Men det må nok komme snø først.

Ha en fin dag, Flybabies! Ikke slit dere ut, men følg planen til Flylady! På sikt er det bedre å jobbe lite men jevnt. Jeg har alltid latt med psyke ut av maratondager med rydding og vasking. Men å rydde litt og dra over kjøkkenbenker mens jeg lager mat, sette på en klesvask før jeg lager middag, rydder fokusert på en plass i 5-10 eller 15 minutter, og så ferdig! Er supert for meg, og det kan jeg få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Får jo dårlig samvittighet av å lese alt dere andre gjør mens jeg bare sløver. Så her kommer dagens liste. Bedre sent enn aldrig!

* Morgenstell

* Bytte sengetøy

* Vaske tøy

* Rydde ut av oppvaskmaskinen

* Lese 15 sider pensum

* Planlegge middag og ta ut av fryseren

* Kveldsstell

Jeg burde nok innarbeide dag- og ukesrutiner igjen. Jeg jobber for tiden etter "innfalsmetoden", og har da blandt annet ikke støvsugd på mange uker, men har veldig rene kjøkkenbenker.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg litt tideligere enn igår med listen min. Det går fortsatt etter innfallsmetoden, men det meste som er på den er nå blitt daglige rutiner, og så gjør jeg en eller to ting i tillegg.

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Vaske tøy

* Lese 15 sider pensum

* Rydde 15 min stue

* Planlegge middag og ta ut av fryseren

* Rydde i klærne til Lillegutt

* Kveldsstell

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...