Gå til innhold

FlyLady


Malama

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha, Kara W! Jeg føler meg ikke alltid så flink, og jeg er fortsatt ikke ferdig med å declluttere huset (har holdt på med FlyLady i tre år nå...), men jeg har hatt stor fremgang og HAR faktisk greid å kvitte meg med masse. Nå er ikke huset fylt opp med hotspots, papirer og ting jeg likte men ikke hadde plass til. Nå er boligen ganske ryddig alltid, det er mest i boden det står ting og esker jeg ikke ar ryddet gjennom ennå. Men det kommer, godt mulig jeg skal flytte neste år, så jeg skal prøve å se fremover og gjøre babysteps slik at jeg kommer gjennom alt i løpet av våren.

Idag var jeg kjempesliten etter jobb, så det ble brødskivemiddag og melk. Nå har jeg kommet meg litt igjen, så jeg har tatt en klesvask, en oppvask og ryddet bort tørt tøy. Jeg har endelig ryddet opp alt i FlyLadymailboksen min. Jeg startet med å slette mange sider uleste, og sparte de siste 30 mailene. De har jeg tittet på i ettermiddag, I en av dem fant jeg link til FlyLadys Julemissions som ligger ute på YouTube, så jeg satt og så alle fra #1 til 23#(tror jeg det var).

Jeg har ikke kommet igang med julemissions annet enn å kladde en julegaveliste, finne frem julekortlista fra ifjor + adresselisten, jeg har fortsatt rester av julekort å bruke opp iår, og jeg har kjøpt de nye julefrimerkene (kjempesøte, med husnisser og gamle bygninger, og masse snø!)

Jeg noterte litt mens jeg så på FlyLady på YouTube, og har en plan for innkjøp imorgen.

Jeg skal prøve å fokusere på Ukedagenes planer:

Mandag - Clean & FLing

Tirsdag - Plan & Play

Onsdag - Anti-Procrastination Day

Torsdag - Errands Day

Fredag - Budget

Og så har jeg shoppet noen bøker på nett som skal bli julegaver. Jeg liker å handle i fred og ro, og i hvert fall slippe unna shoppinghysteriet der ute :)

Ha en fin helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daglig rutine:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Gå hundetur

* Vaske tøy

* Støvsuge

* Planlegge middag og ta ut av fryseren

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* 10 min hotspot

* Nattestell

Tillegg:

* Ringe dyrlege

* Ringe kommunen

* Bake pepperkaker

* Rydde bort tøy

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idag har jeg ryddet i Kontrolljournalen. Hullet og satt inn papirer, kikket nøyere på julekortlisten fra ifjor, og samlet oppskrifter på småkaker som hadde vært morsomt å prøve til jul. Jeg er fornøyd om jeg får bakt et par nye sorter.

Julegavelisten er halvferdig, og noen julegaver er i hus alt (netthandel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg handlet et par julegaver til og husket noen hobbyting som skal brukes i helgen på juleverksted. Vasker klær og har tatt oppvask og shina vasken. Skiftet sengetøy, og har begynt å adressere julekort. Mange som har byttet adresse, så jeg slår dem opp på gulesider og noterer nye adresser. I tillegg har jeg laget en datafil med samlingen av adresser. Når julekortene er ferdige for iår tenkerjeg at jeg printer ut adresselista og settter den inn i kontrolljournalen. Det var der jeg fant gamle julekortlister med adresser i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg tatt mandagens weekly home blessing på forskudd, og skal kose meg med et lite gløggparty senere og tenne første adventslyset.

Har tatt en "kast fem ting fra hvert rom"-mission for meg selv, og har fått ryddet kjøleskapet for gamle matrester som skulle vært fjernet før. (Deilig!) Sengetøyet blir vasket akkurat nå, og jeg har skrevet en ukesmeny for neste uke med det jeg allerede har i huset. Jeg tenkte jeg skulle spare litt penger før jul vved å leve på mat som allerede finnes i huset.

Må handle noen få julekort til og mangler fortsatt noen julegaver, men har tenkt ut gaver til alle. Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd litt ting, så jeg har ikke fått tenkt så mye på husarbeid. Men nå skal jeg være flink igjen.

Idag kjøpte jeg meg to tegneserier, selv om jeg ikke egentlig har råd :sjenert: Så jeg bestemte meg for å lage meg min egen "adventskalender". Hver uke skal jeg gi meg selv noen store oppgaver som må gjøres før jul, og hvis jeg klarer alt skal jeg på søndag sette meg ned i gyngestolen, tenne adventslyset, lage adventste og kose meg med tegneserier. Gjordet det igår og det ble så julestemning av det.

Daglig rutine:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Gå hundetur

* Vaske tøy

* Støvsuge

* Planlegge middag og ta ut av fryseren

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* 10 min hotspot

* Nattestell

Tillegg:

* Rydde bort klær

Adventskalender:

* Kjøpe 4 julegaver

* Skrubbe badene

* Bake 1 julekake

* Lage ferdig meny og handleliste til julaften.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri:

Daglig rutine:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Vaske tøy

* Planlegge middag og ta ut av fryseren

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* 10 min hotspot

* Nattestell

Tillegg:

* Lage og servere lunch

Adventskalender:

* Kjøpe 4 julegaver

* Skrubbe badene

* Bake 1 julekake

* Lage ferdig meny og handleliste til julaften.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg bestemte meg nettop for å hoppe på flylady-opplegget igjen. HAr ikke vært aktiv siden august, og var nettop innom yahookontoen min og slettet 1249 mail! Så nå er inboksen tom og klar for nye mailer fra flylady som skal LESES og følges.

Dagens oppgaver:

- Vaske bad + rydde i skapene

- Henge opp tøy og sette på ny maskin

- Legge på plass rent tøy

- Håndvaske knivene på kjøkkenet

- Gå ut med papp

Jeg skal ta en siste økt nå, og så skal jeg sette meg ned med en kopp te før jeg legger meg 22:30. Jeg må prøve å fokusere på nok søvn denne måneden, for man fungerer så mye bedre da. ;)

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Jeg bestemte meg nettop for å hoppe på flylady-opplegget igjen. HAr ikke vært aktiv siden august, og var nettop innom yahookontoen min og slettet 1249 mail! Så nå er inboksen tom og klar for nye mailer fra flylady som skal LESES og følges.

Velkommen Midna. Jeg har mistenkt deg for å være FlyBaby utifra alle listene i dagboken din. Ikke mange andre som "shiner vasken" før de legger seg :fnise:

Til å begynne med leste jeg alle mailene jeg fikk fra FlyLady, men nå må jeg innrømme at jeg sletter nesten alle. Leser overskriften, og bare en sjelden gang innholded. Bortsett fra Julemissions, de følger jeg hver dag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig rutine:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Vaske tøy

* Planlegge middag og ta ut av fryseren

* Spise en frukt

* FlyLadys julemission

* Lese pensum

* 15 min declutter

* 10 min hotspot

* Nattestell

Tillegg:

* Passe på at hybelen er klar til visning

* Rydde bort alle hundeting

* Ta oppvasken

Adventskalender:

* Kjøpe 4 3 2 julegaver

* Skrubbe badene

* Bake 1 julekake

* Lage ferdig meny og handleliste til julaften.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Kara W og Vanedis! HAr nok vært en liten skap-flybaby ja Kara. ;)

Jeg tror jeg begynner å bli dårlig jeg også. Samboer har nemlig vært kvalm i to dager, og nå begynner jeg å føle meg litt småuvel også. Jeg håper virkelig det ikke utvikler seg til noe mer.

Jeg tror i alle fall jeg skal bruke resten av dagen til å slappe av og ikke bli værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...