Gå til innhold

FlyLady


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flink du er Paren! Kalenderen var en god ide. Bare ikke føl deg fristet til å "jukse". Jeg måtte være ganske streng med meg selv på at jeg ikke fikk lov til å åpne neste side før den riktige dagen. Ellers kom jeg bare til prøve å gjøre alt på en gang.

Jeg brukte tre dager på å shine vasken første gangen. Det var helt tiden så mye annet som jeg måtte vaske på kjøkkenet, og så slapp vi hele tiden opp for varmt vann :fnise: Men det går fortere etter hvert.

Lagringsrom er farlige. Vi har barnerommet til det akkurat. Han bruker det jo bare til å sove i, så det er ikke så farlig om det står masse ting der inne, liksom. Men litt etter litt blir det bedre. Det er en utrolig deilig følelse å se slike rom bli ryddigere og ryddigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig rutiner

Morgen

Morgenstell

Re opp sengen

Sjekke kalender

Ettermiddag

15 min declutter

10 min rydding

Planlegge middag og ta ut av fryseren

Vaske tøy

Drikke vann

Lese pensum

Kveld

Shine vasken

Ta en runde i huset og plukke opp

Sjekke kalender for morgendagen

Finne frem klær

Legge seg til fornuftig tid

Tirsdag

Lese pensum

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig rutiner

Morgen

Morgenstell

Re opp sengen

Sjekke kalender

Ettermiddag

15 min declutter

10 min rydding

Planlegge middag og ta ut av fryseren

Vaske tøy

Drikke vann

Lese pensum

Kveld

Shine vasken

Ta en runde i huset og plukke opp

Sjekke kalender for morgendagen

Finne frem klær

Legge seg til fornuftig tid

Onsdag

Siden butikkene er stengt imorgen tar jeg ærender i dag

- Måle opp plass til hyller

- Dra på IKEA

- Kjøpe dyne og dynetrekk

- Handle mat

Edit: Med litt bedre planlegging hadde vi fått med oss at butikkene stengte tidelig idag :sjenert:

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen starter jeg min 6. dag som FlyBaby, og jeg liker det kjempegodt! Tenkte jeg skulle ut og kjøpe noen kurver i morgen, siden stuebordet blir min førte HotSpot. Har tjuvlest morgendagens opplegg, men venter til i morgen med å gjøre noe som helst. Da blir det "riktig" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Klipper inn fra dagboka mi:

Har vært FlyLady-flink! :klappe:

Gikk fra null-energi-og-svært-misfornøyd til energisk-rydde-FlyBaby på null komma svisj. (Vet ikke hvor knappen er/var, hadde vært nyttig å vite til en annen anledning.) :ler2:

Har shina kjøkkenet, rydda en hylle som har fått støve ned :sjenert:, satt på oppvaskmaskinen, skrevet kveldsrutina fint på en lapp og hengt på kjøleskapet, rydda litt ellers i stua, og... Hmm... Det så ikke så mye ut når jeg skreiv det ned, men det blei fint hvertfall.

Babysteps, babysteps... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle snike meg inn her etter å ha vært borte i tre uker, og så ser jeg at ingen andre har vært her på en stund de heller. Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet :jepp: Dessuten har jeg veldig gode unnskyldninger. Først skulle jeg snat ha eksamen, og så var det jo selve eksamensuken, og etter at jeg var ferdig med eksamen så fortjente jeg å slappe av! Da er det jo helt forståelig at jeg ikke har gjort noe husarbeid :jepp:

Men nå har jeg altså satt igang igjen. Begynte rett på Home Blessing Hour med en gang jeg kom hjem fra jobb. Plutten sover, og støvsugeren ligger på rommet hans, men ellers synes jeg at jeg har vært flink.

Morgen

Morgenstell

Re opp sengen

Sjekke kalender

Ettermiddag

15 min declutter

10 min rydding

Planlegge middag og ta ut av fryseren

Vaske tøy

Drikke vann

Lese pensum

Kveld

Shine vasken

Ta en runde i huset og plukke opp

Sjekke kalender for morgendagen

Finne frem klær

Nattestell

Legge seg til fornuftig tid

Mandag

WeeklyHomeBlessing:

Støvsuge

Skifte sengetøy

Vaske bad

Vanne planter

Sette ut søppel og papir

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt tungt å komme igang igjen, og jeg tror jeg kommer til å endre på gjørelisten min igjen snart. men skal la det gå et par uker og se hvilke ting jeg får gjort når. Tirsdag er lese-dag, men pensum bøkene mine er enda ikke kommet :( Istedenfor skal jeg rydde på plass alle tingene vi bar opp fra boden i helgen.

Morgen

Morgenstell

Re opp sengen

Sjekke kalender

Ettermiddag

15 min declutter

10 min rydding

Planlegge middag og ta ut av fryseren

Vaske tøy

Drikke vann

Lese pensum

Kveld

Shine vasken

Ta en runde i huset og plukke opp

Sjekke kalender for morgendagen

Finne frem klær

Nattestell

Legge seg til fornuftig tid

Tirsdag

Lese pensum

Rydde kasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest kaffedama

Mannen og startet på Det Store Kontorryddeprosjektet i helga. Vi har fått inn nye hyller, og ut et skrivebord som bare stod og samla skrot. Nå gjelder det å sortere det som er der inne, det er fortsatt FOR MYE og noe må kastes / selges / gies bort. (Særlig mannen har mye skrot.)

Passer bra at månedens FlyLady-habit for februar er 15 min decluttering hver dag! Jeg skal prøve å sørge for at vi får til det, i tillegg trenger vi en skjerpings på kjøkkenrydderutina.

Men jeg føler vi er i gang, noe har skifta mentalt, og det er jo et godt utgangspunkt! :)

Målet er at "kontoret" (som mer eller mindre har fungert som en bod) også skal kunne brukes som gjesterom.

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...