Gå til innhold

FlyLady


Malama

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gyda_*

Jeg var flink til å gjøre litt hver dag før, men nå har jeg bare latt ting flyte...om to uker reiser jeg bort (ikke ferie, sykehusopphold) og vet ikke hvor lenge jeg blir borte. Jeg er singel så jeg burde jo holde orden, med oppvaskmaskin, tørketrommel og vaskemaskin... :sjenert:

Men sannheten er at jeg ikke har så mye krefter og energi og mister energi av alt jeg burde gjøre og alt rotet i papirer, ikke minst.

I dag har jeg bare lest, men ble stresset til slutt og husket denne tråden. Jeg snakket med min sønn, ja faktisk, i telefonen nå og han sa at det er bare å begynne et sted. Han vet jeg kan ha det rotete...

Av erfaring vet jeg at å gå igjennom papirer som skal makuleres og sorteres tar flere timer. Så jeg begynner ikke der i dag. Jeg begynner med kjøkkenbenken, henger opp tøy (ja har vasket en maskin i dag men etter flere timer - enda ikke gjort noe med det), klargjør en maskin til imorn og kanskje kaste litt skrot...

Så var det å begynne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Dunilla_*

God morgen Gyda.

Ikke regn med å ta alle papirer på en gang, det dreper motivasjonen for å gå igang. Ta max 15 minutter om dagen (bruk en timer som ringer når tiden er ute), og stopp å sortere papirer når det ringer.På den måten blir det ikke så drepen og demotiverende, og du vil oppdage at du ila to uker har kommet kjempelangt på papirhaugen uten at det har føltes så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Flott og inspirerende tråd. Er gjerne med på å "vekke den til live". Er for øyeblikket sykemeldt pga daglig behandling sannsynligvis tilogmed april. Ønskedrømmen er å "komme gjennom" huset og innarbeide godt rutiner før jeg begynner på jobb igjen. Flylady's sonearbeide er kanskje en god start?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Starta med shining av sinken, plutselig ser kjøkkenet så mye ryddigere og penere ut, og fjerna endel overflødige ting som sto på benkene. Legge frem klær til dagen etter er egentlig en gammel vane men hender det sklir ut, så greit å ha den igjen.

Hengt opp tøy, tatt ut oppvaskmaskina, tørka støv... Ikke helt det store idag, men det er lite som skal til for å se store forandringer. ;) (i fare for at det kan mistolkes som at jeg aldri rengjør eller rydder hjemme, så jo det gjør jeg, men ofte blir det litt travelt i svingene og da er det greit med litt rutiner og motivasjon) :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde klar vaskemaskin og tørketrommel i går kveld, så det var klart til å trykke på i dag. Føler at dagen er i gang når maskinene går. En liten kaffe først,og så tømme oppvaskmaskin. Litt overflaterydding, og så tur med hundene. :hund:

Da har jeg en plan :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanette

Idag har jeg kjørt en maskin klær, støvsugd, kasta glass og panta flasker, rydda roteskuffen, vaska alle speil og smårydda litt. Skal brette klær og kluter og kjøre en klesvaskmaskin til. (shine sinken, legge ut ny ren klut på kvelden, kaste søppel og rydde oppvaskmaskina gjør jeg daglig og går egentlig veldig raskt unna nå som det er inn i rutine) En tekopp før litt strikking av barnetøy. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ting før sofaen får full oppmerksomhet:

Lage sjokoladekrem

Bruke sjokoladekrem til å fylle og pynte nøttekake :sikle:

Vaske speil på badet, og tørke over servanten

God fredagskveld videre :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dytter litt på denne. Har ikke orket å lese gjennom alle 173 ( :daane: ) sidene :sjenert: Har veldig lyst til å prøve Fly Lady :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på da jeg også er en Flybaby-baby. Jeg har forsøkt å dele huset inn i soner, der hver sone har en egen dag for rengjøring. Enkelte ting blir selvsagt tatt hver dag, og gulvvask tas i hele huset samme dag. Har lagt inn lørdag og søndag som "hviledager". Dager jeg ønsker å bruke til ungene. Så i dag står det bare kveldsrutiner på listen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...