Gå til innhold

Symesterskapet 2021

Gulvplanke

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, every woman said:

Jeg må innrømme at jeg sliter med denne sesongen, altså. Vet ikke helt hva det er, men jeg klarer ikke å bli engasjert. Kanskje det er det ensidige fokuset på gjenbruk som blir litt begrensende. Det er bare litt kjedelig, synes jeg. Sluttet å se på for en stund siden, men følger med i denne tråden, da. :) 

Jeg er enig i dette, men tror ikke det handler om gjenbruk for min del.

Har tidligere påpekt at jeg ikke syns vi har blitt så kjent med deltagerne, og jeg syns det sømtekniske begynner å bli helt fraværende, i alle fall med forklaringene underveis. Jeg har ikke sett mer enn sesong 3, 4 og 5, men da Tine Solheim var med som dommer var fokuset mye mer på det sømtekniske, hvor Tine forklarte godt hva de snakket om. 

For meg er det ikke et problem med gjenbruksstoffer og omsøm, vet mange syns det blir mye av det her.

Men det er noe med castingen her, litt lite av de skravlete typene kanskje som bidro med humor og litt fjås mens det kokte? Og jeg syns det virker som det kanskje er mer nerver enn i tidligere sesonger? Stress har det jo alltid vært, men det er nesten så jeg syns det er litt anspent. Spesielt Zenab syns jeg har vært veldig tydelig i sitt kroppspråk at det er flere oppgaver hun ikke har likt.

Guro er uansett en klar favoritt hos meg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Gulvplanke said:

Men det er noe med castingen her, litt lite av de skravlete typene kanskje som bidro med humor og litt fjås mens det kokte? Og jeg syns det virker som det kanskje er mer nerver enn i tidligere sesonger? Stress har det jo alltid vært, men det er nesten så jeg syns det er litt anspent. Spesielt Zenab syns jeg har vært veldig tydelig i sitt kroppspråk at det er flere oppgaver hun ikke har likt.

Jeg har bare sett på det i år, og syntes det er så  fin, søt, avslappet og lite dramatisk gjeng 😄 Zenab syntes jeg bare er sprudlende og engasjert, føler ikke hun syter mye heller som noen mente. Mens Turi syntes jeg oftere er litt negativ til ting, og Roberto er ihvertfall tydelig når han ikke liker noe. Nå har jo mange av de som var mest sprudlende og morsomme gått ut - som Emanuel, Marianne, Veronica og Margrethe. Guro er litt anonym og rolig i forhold, men hun er flink og jeg tipper hun vinner. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i kritikken angående det sømtekniske. Jeg er ikke så god til å sy selv og dette programmet er egentlig ypperlig mtp å lære noe nyttig hvis de hadde tatt seg tid til det. Feks har man i Farmen en egen del hvor man lærer om gamle metoder. Det kunne de hatt her og, ett kvarter ekstra den ene dagen i uka med litt tips og triks. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg Tanja inn som dommer, hun som vant et år tidligere. Følger henne på instagram, og hun har tatt svennebrev som syerske og virker svært nøye og dyktig til både det tekniske og formidling. 

Ellers liker jeg casten, synes alle fremstår trivelige og engasjerte. 😊 

Endret av Satellites
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (23 timer siden):

Jeg er helt enig i kritikken angående det sømtekniske. Jeg er ikke så god til å sy selv og dette programmet er egentlig ypperlig mtp å lære noe nyttig hvis de hadde tatt seg tid til det. Feks har man i Farmen en egen del hvor man lærer om gamle metoder. Det kunne de hatt her og, ett kvarter ekstra den ene dagen i uka med litt tips og triks. 

Det ligger ekstra-materiale på NRK, og der finner du en del tips og triks 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viva_2017

Synes de var så utrolig kreative med kostymene (hvertfall tre av dem)! Morsomt å se dem slippe seg mer løs :) 

Jeg kan ikke sy, og synes det er helt grei mengde detaljer som vises om det på tv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (32 minutter siden):

Gleder meg til finalen, synes det er tre gode finalister! 😊

Enig, er kjempeglad for at Guro ikke ble sendt hjem i går, så glad hun tok en sjanse og fikk full uttelling! 

Heier på alle tre nå, har ingen favoritt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro har lagt ut et fint innlegg om hvor krevende hun hadde det i siste episode. ❤️ Hun gjør ikke så mye ut av seg i serien men har en viktig historie hun også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (13 minutter siden):

Guro har lagt ut et fint innlegg om hvor krevende hun hadde det i siste episode. ❤️ Hun gjør ikke så mye ut av seg i serien men har en viktig historie hun også. 

Hvor finner man det? På insta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Albbas said:

Jeg syns det var veldig sterkt å lese, og er litt flau over at jeg etterlyste mer fjas og god stemning. Hadde ikke tenkt at de hadde 12-timers innspillingsdager, det er jo veldig lenge over flere uker. Symesterskapt var vel ikke 3 episoder i uka tidligere?

Hvis flere episoder betyr lengre innspillingsdager så syns jeg det er veldig dumt, det er jo viktigst at deltagerne har det bra underveis. Tror de har det altså, men jeg hadde også blitt ekstremt sliten av så lange dager med et filmkamera oppi ansiktet i tillegg.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulvplanke skrev (6 minutter siden):

Så artig kundeoppgave! Hvis noen blir nostalgiske så er Fredrikssons fabrikk tilgjengelig her: https://tv.nrk.no/serie/fredrikssons-fabrikk/ 

Er veldig spent på resultatet, for det er ulike deltagere med nå.

Ja, tror det blir 3 vidt forskjellige kreasjoner, så gøy! Jeg heier på alle tre 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (17 minutter siden):

Ja, tror det blir 3 vidt forskjellige kreasjoner, så gøy! Jeg heier på alle tre 😄 

Heier også på alle tre. Tror Guro sin kan bli fin, men likte ikke fargene helt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som gledet meg til å se finalen med sovende baby i bakgrunnen og dagen foran oss. Må vente helt til i kveld 😩

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sally-Go-Round said:

Jeg som gledet meg til å se finalen med sovende baby i bakgrunnen og dagen foran oss. Må vente helt til i kveld 😩

Kjipt! Jeg oppdaget heldigvis at finalen ikke slippes før kl.20:00 så var forberedt på det😅

Gleder meg til å se kreasjonene, håper de klarer å gjøre kunden smashing😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...