Gå til innhold

Du som er lærer men ikke jobber som lærer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg brant ut og havna på sykemelding og deretter AAP.

Var en såkalt «flink og dyktig lærer». Alle var fornøyde, unntatt meg, som mista meg selv, all energi, ork til å ha en fritid, ork til å lage middag… Det var jo ikke noe liv.

Anonymkode: 12732...c56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 22.45):

Så heldig du er, som kom deg bort! 

Anonymkode: ff949...fe7

Dette handler jo ikke om flaks, men valg. Jeg valgte selv å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asterix skrev (På 16.9.2021 den 9.53):

Dette handler jo ikke om flaks, men valg. Jeg valgte selv å gjøre det samme.

Da lurer jeg på hvilke valg du tok, som gjorde at du fikk jobb innen noe annet? Jeg har ikke skrevet noe om flaks her. Er fult klar over at det har med valg å gjøre. Nettopp derfor ønsker jeg, som hi etterspør, å høre om andre sine erfaringer med å komme seg bort fra yrket ☺️ 

Anonymkode: ff949...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 9.46):

Jeg brant ut og havna på sykemelding og deretter AAP.

Var en såkalt «flink og dyktig lærer». Alle var fornøyde, unntatt meg, som mista meg selv, all energi, ork til å ha en fritid, ork til å lage middag… Det var jo ikke noe liv.

Anonymkode: 12732...c56

Dette høres kjent ut. Har hatt flere dyktige kolleger som har klart å bli utbrent. Synes utviklingen er skummel. 

Anonymkode: ff949...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2021 at 10:36 PM, AnonymBruker said:

Oslo. Det er MANGE som går fra vikariat til vikariat, får kontrakter på 80%, etc. Kjenner flere som måtte flytte pga. det.

Anonymkode: 1ce9f...b61

Hva, er det ikke her venstresiden styrer? De som ikke vil ha et uansvarlig arbeidsmarked? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i SFO/AKS faktisk. Mer lysbetont for meg og jobben min går ut på å SE barna og jobbe med sosial kompetanse. Det trengs og jeg føler i større grad at jeg utgjør en forskjell. Utakknemlig arbeid det også(og myyye dårligere lønn), men for meg føles det i hvertfall bedre. 
 

Elsker fortsatt å undervise og havner sikkert tilbake som lærer etterhvert, men trives veldig godt med dette nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da lurer jeg på hvilke valg du tok, som gjorde at du fikk jobb innen noe annet? Jeg har ikke skrevet noe om flaks her. Er fult klar over at det har med valg å gjøre. Nettopp derfor ønsker jeg, som hi etterspør, å høre om andre sine erfaringer med å komme seg bort fra yrket ☺️ 

Anonymkode: ff949...fe7

Du sa jo at vedkommende var heldig som kom seg bort. Man må gjøre valg for å endre livet sitt, uansett hva det gjelder. Jeg valgte å ta en ny utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asterix skrev (1 time siden):

Du sa jo at vedkommende var heldig som kom seg bort. Man må gjøre valg for å endre livet sitt, uansett hva det gjelder. Jeg valgte å ta en ny utdanning.

«Ordnet meg en mye bedre jobb innen IT på den tiden man kunne kurse seg opp

Heldig som at i hen kom seg ut av læreryrket i en periode hvor man ikke måtte ta ny utdanning for å, mest sannsynlig, komme seg bort. Men heller kunne ta div kurs ☺️ Det frister lite med mer studielån, starte på nytt med ny utdanning, dårlig økonomi i flere år, for å få tatt en ny utdanning. Spesielt når jeg alt har femårig utdanning og 330.000 kr i studielån 🤓

 

Hvis andre her har tatt flere studiepoeng, videreutdanning ved siden av jobb osv., så er det en mulighet jeg også vurderer. Men alt jeg har funnet er master i spes ped/ped, for å komme seg videre til PPT, noe som frister lite. Eller evt gå over til å bli timelærer, noe ledelsen hos oss ikke tillater så lenge man er i 100% stilling… 
 

 

Anonymkode: ff949...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Ordnet meg en mye bedre jobb innen IT på den tiden man kunne kurse seg opp

Heldig som at i hen kom seg ut av læreryrket i en periode hvor man ikke måtte ta ny utdanning for å, mest sannsynlig, komme seg bort. Men heller kunne ta div kurs ☺️ Det frister lite med mer studielån, starte på nytt med ny utdanning, dårlig økonomi i flere år, for å få tatt en ny utdanning. Spesielt når jeg alt har femårig utdanning og 330.000 kr i studielån 🤓

 

Hvis andre her har tatt flere studiepoeng, videreutdanning ved siden av jobb osv., så er det en mulighet jeg også vurderer. Men alt jeg har funnet er master i spes ped/ped, for å komme seg videre til PPT, noe som frister lite. Eller evt gå over til å bli timelærer, noe ledelsen hos oss ikke tillater så lenge man er i 100% stilling… 
 

 

Anonymkode: ff949...fe7

Jeg tok studielån kun for ett av de tre æårene jeg tok ny utdanning. Jeg tok et år via nett mens jeg var i fødselspermisjon og et år via nett samtidig med at jeg jobbet 100%. Selvfølgelig kommer ikke et yrkesbytte av seg selv. Det krever innsats og knallhard prioritering både tidsmessig og økonomisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 22.30):

Takk for svar! Hvilken videreutdanning har du tatt? Opplevde du det vanskelig å få jobb etter å ha tatt videreutdanning? Og kombinerte du studier med lærerjobben? Jeg kjenner veldig på at dette ikke er noe jeg kan jobbe med i nesten 40 år til… 😭

Anonymkode: ff949...fe7

Jeg har videreutdanning i form av master. Kjempelett å få jobb. Jobber innen IT og e-læring. 

Anonymkode: 146aa...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asterix skrev (59 minutter siden):

Jeg tok studielån kun for ett av de tre æårene jeg tok ny utdanning. Jeg tok et år via nett mens jeg var i fødselspermisjon og et år via nett samtidig med at jeg jobbet 100%. Selvfølgelig kommer ikke et yrkesbytte av seg selv. Det krever innsats og knallhard prioritering både tidsmessig og økonomisk.

Hvilken utdanning tok du? Regner med det er greiere å ta via nett, enn ved fysisk oppmøte ☺️ 

Anonymkode: ff949...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har videreutdanning i form av master. Kjempelett å få jobb. Jobber innen IT og e-læring. 

Anonymkode: 146aa...a42

Hva har du tatt master i?  Hvilken fagkombinasjon har du fra lærerutdanningen? 

Anonymkode: ff949...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...