Gå til innhold

Du som er lærer men ikke jobber som lærer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor valgte du læreryrket bort? Hvordan kom du deg bort fra læreryrket? Hva jobber du med nå? Har du tatt videreutdanning? 

Anonymkode: ff949...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi læreryrket er utakknemlig arbeid. Lønnen er middelmådig, men ok. Det verste er manglende respekt for oss lærere som yrkesgruppe (så dere partilederdebatten..?) og gratisarbeid hvor en ikke får verken avspasering eller lønn. Jeg har tatt videreutdanning og jobber med pedagogikk på en annen måte. Har bedre lønn, trives bedre. Har ikke angret en dag. Men det er jo en tragisk utvikling. At læreryrket er så lite attraktivt at kompetente folk rømmer.

Anonymkode: 146aa...a42

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi læreryrket er utakknemlig arbeid. Lønnen er middelmådig, men ok. Det verste er manglende respekt for oss lærere som yrkesgruppe (så dere partilederdebatten..?) og gratisarbeid hvor en ikke får verken avspasering eller lønn. Jeg har tatt videreutdanning og jobber med pedagogikk på en annen måte. Har bedre lønn, trives bedre. Har ikke angret en dag. Men det er jo en tragisk utvikling. At læreryrket er så lite attraktivt at kompetente folk rømmer.

Anonymkode: 146aa...a42

Takk for svar! Hvilken videreutdanning har du tatt? Opplevde du det vanskelig å få jobb etter å ha tatt videreutdanning? Og kombinerte du studier med lærerjobben? Jeg kjenner veldig på at dette ikke er noe jeg kan jobbe med i nesten 40 år til… 😭

Anonymkode: ff949...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte det ikke bort egentlig, men fikk ikke fast jobb i full stilling. 

Anonymkode: 1ce9f...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker 146aa...a42 sier det jeg også føler.