Gjest skindeep Skrevet 30. september 2005 #61 Skrevet 30. september 2005 Begynte å få rier 20:00 en torsdagskveld. Hadde 4 cm åpning kl 05:00, etter mislykkede forsøk med lystgass (som jeg kastet opp av), fikk jeg epidural. 08:45 tok de vannet og 09:18 fredags-morgen ble hun født.. Så jeg hadde pressrier i et kvarter da! Alt i alt holdt jeg på i litt over 13 timer. Riene var verre enn fødselen synest jeg.. Håper det går fortere neste gang!
Vimsevips Skrevet 1. oktober 2005 #62 Skrevet 1. oktober 2005 Vi dro til sykehuset før riene kom (blødde kraftig), og fikk rier i bilen. Vesla var ute 2t senere. Da vi kom på sykehuset hadde jeg alt 5cm åpning.. Fra vannet gikk.. 40min, jeg hadde pressrier i 20min. Jeg hadde ingen smertelindring, det var intenst, og skikkelig vondt gjorde det først de siste minuttene av åpningsfasen. Da kom pressriene og ting ble mer intenst. Jeg fikk oksygen, men det var pga av astmaproblemer midt oppi pressriene Selv om det gikk fort har jeg ikke hørt noe om at jeg må komme meg fort på sykehuset neste gang, regner allikevel ikke med at vi kommer til å være så fryktelig trege.. Fødselen var som sagt intens, og kort dermed kom jeg fort i form igjen etterpå
Immature Skrevet 1. oktober 2005 #63 Skrevet 1. oktober 2005 19 timer og 2 timer. Skulle jeg ved et tredje barn valgt mellom disse to, hadde jeg uten tvil valgt 19 timer igjen! De 2 timene var et HELVETE, for å si det mildt; 2 minutt mellom hver rie fra første sekund, og 2 pressrier, og *plopp* var ungen ute! Au.... Ved 19 timers-fødselen fikk jeg ihvertfall pustet ut mellom hver rie!
nat26 Skrevet 2. oktober 2005 #64 Skrevet 2. oktober 2005 8,5 timer.Trodde den skulle ta lengre tid siden jeg var 1 gangs men jeg var heldig gitt
Madammen Skrevet 2. oktober 2005 #65 Skrevet 2. oktober 2005 Vannet gikk på formiddagen og så skjedde det ingenting før jeg fikk veer på ettermiddagen. Forsto først ikke at det var veer for jeg hadde trodd at det skulle gjøre mye mere vondt, men det kan jeg love deg at tiltok etter hvert. Kom på fødestuen i 21.30 tiden og fikk lystgass og nurket kom litt før midnatt. Var i det hele tatt en helt ukomplisert fødsel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå