Gå til innhold

Hvor lang fødsel

Fremhevede innlegg

Gjest la Flaca ii
Skrevet

32 timer fra vannet gikk til hun var ute. Men da ble jeg "røsket" fra 1-3cm, og så satt på drypp. Etter dryppet fikk jeg full åpning i løpet av en time. Var så jævlig vondt at jeg tryglet om epidural, og fikk det! Selve pressingen tok 25 minutter, så det gikk fort. Epiduralen virket da også, så jeg kunne virkelig fokusere på å presse istedet for å ha så vondt. Helt herlig! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når regner dere at fødselen starter da ?

Jeg regner fra først ri. Skal jeg regne fra vannet går blir det noe helt annet. Med eldstemann ble vannet tatt etter et døgn med rier og da ble poden født ca 2,5 time etterpå. Med mellomste gikk vannet under den første pressrien (det tok for øvrig 3 pressrier før hun var ute). Med yngste ble også vannet tatt og da gikk det ca 10 min før hun var født (trengte kun en pressrie før hun ploppet ut). Den verste delen av de to siste fødslene var helt klart pressriene. Siden jeg ikke hadde noe smertestillende, så gjorde det noe inne i granskauen vondt. Da hadde jeg bare en tanke i hodet og det var å presse det jeg var god for slik at det skulle bli overstått.

Skrevet
Når regner dere at fødselen starter da ?

På sykehuset jeg var på regnet de at fødselen startet fra man har 3 cm åpning..

Jeg ble satt på drypp 3 dgn etter at vannet hadde gått (fikk ingen rier selv) og fra jeg hadde 3cm åning til full åpning tok 20 min, og etter 30 min med pressrier var datteren min født!! :grine2: Det var nokså intenst og vondt, så jeg hadde epidural!

Skrevet

Min fødsel er tiden fra riene starta til gutten var ute. 6,5 timer. Starta rett på 90 sekunders rier med 90 sekunder mellom. Så var det to timer med pressrier før han kom ut. Fikk akupunktur og halv dose petidin. Gikk kjempefint.

Skrevet

Brukte 5-6 timer.

Mot slutten av åpningsfasen gikk det i racerfart så det ble ikke noen smertelindring på meg. Fikk lystgass, men det funka ikke.

Ja, ja det går da over uansett hvor lenge man holder på, og nå er jo alt glemt :ler:

Skrevet

Ser ut til at eg har 'rekorden' her foreløbig:

Med meg gjekk det 55 timar frå første ri til ho var ute :roll:

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

20 Min!

:klem: våknet opp med lille snuppeliten som ble båret mot meg med liten blå lue på!

Skrevet (endret)

Skal vi se... Slimproppen gikk i 23 tiden. Hade menssmerter noen timer. Jeg vil si at fødselen for alvor startet da jeg kom inn på fødestua i 2 tiden. Litt over 6 så var lillegullet født. En rask og grei fødsel altså! :)

7 timers fødsel, men kun 4 timer med skikkelige smerter.

Endret av Xavia
Skrevet

Jeg ble satt igang, fikk en sånn pille som skulle ligge å irritere, og min fødsel varte fra 10 over syv(da fikk jeg første ri) til 10 over 10, da var gutten ute:) Ville ha smertestillende for det var så utrolig intense veer, skulle få epidural men de rakk ikke! Gikk fra fem cm til full åpning på 25 min! Det var en intens og fæl fødsel uten smertestillende, men jeg gleder meg til å oppleve neste for det er helt utrolig..(L)

Skrevet (endret)

skal vi se - ca 7 timer og 12 minutter.

Våknet med svake rier på natta ca 3.30.

6cm åpning da jeg kom på sykehuset rundt kl 8, og full åpning da jordmor sjekket kl 10 (når pressriene hadde startet).

Gutten var ute 10.42, etter 45 min med pressrier, og ca 30 min med vonde rier før den tid. Så jeg synes at jeg var heldig som bare hadde sterke smerter i litt over en time

Endret av Chiquita
Skrevet

Jeg kom inn på mandags kveld på føden for å måle blodtrykket. Mens jeg var der inne begynte riene men stoppet etterhvert opp. Jeg fikk vite at jeg hadde svangerskapsforgiftning og veldig høyt blodtrykk, så de valgte å sette det i gang i gjen. jeg ble trillet inn på fødestua på tirsdags ettermiddag og kl.0433 onsdags morgen var han ute. Selve fødselen tok 13 timer,og han ble til slutt tatt med sugekopp. Jeg ville i utgangspunktet ikke ha smertestillende,men ble overtalt. Noe jeg var veldig glad for i ettertid.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Banandamen og jeg kniver om hvem som var kjappest :)

7t 11min fra første ri her. Begynte kvart på ett om natta (akkurat lagt meg og vært våken siden tidlig om morgenen), regelmessige med en gang. Var på fødestua ca kl 0345, 4 cm åpning og jeg fikk lystgass. Funka ikke sånn kjempebra, men det var godt å ha noe å holde i og konsentrere seg om. Vannet gikk 0640, og Vendelin så soloppgangen kl 0756.

Skal vi regne fra når vannet gikk? Hihi :)

Gjest Limbo (tidl. bruker)
Skrevet

Fødsel no. 1: 36 timer og jenta ble tatt med vakum

Fødsel no. 2: totalt 8 timer fra aller første ri.

Fødsel no 2 var mer intens vil jeg si. Hadde lystgass og badekar som smertelindring med begge og no 2 fødte jeg i vann - deilig opplevelse var det. Ønsket det med no 1 også , men der ble det kritisk mot slutten.

Limbo (tidl. bruker)

Skrevet

Fikk første ri klokka 17. Trodde jeg hadde mageknip og satte meg på do. Neste kom 1730 - da gikk vannet. Gikk i dusjen, var fortsatt ikke sikker på hva som hadde skjedd. Var på sykehuset 1915 (lang vei med hyppige men ikke grusomme rier). Kom på sykehuset med tette og "doble" rier uten pause mellom. Rett før 21 og etter 3-4 pressrier var snuppa ute. 3 timer og 3 kvarter etter det jeg lenge ikke skjønte at var første ri.

Ingen smertestillende av noe slag - ikke tid - men litt hjelp med sugekoppen.

Føder gjerne igjen, men vil helst slippe bekkenløsningen om jeg blir gravid igjen - den var mye verre.

Skrevet (endret)

30 timer her. Men helt ærlig så var det greit det, er det så mange i min omgangskrets som har brukt 2-4-6 timer, og de fikk store skader i underlivet. Så jeg klager ikke over mine 30 timer uten mer enn 1 sting etterpå jeg... Når det står på er det jo vondt, men det er er jo godt å slippe smerter etterpå da.

Selv om jeg gjerne tar en 20 timers denne gangen :)(Hvis jeg slipper like lett unna problemer etterpå.)

Endret av Niko
Skrevet
Ser ut til at eg har 'rekorden' her foreløbig:

Med meg gjekk det 55 timar frå første ri til ho var ute :roll:

Og så har vel jeg motsatt rekord da ;) De begynte kl 09:00 og på fødsels attesten står det født kl 09:05. Hehe.

Men som jeg har gitt utrykk for igjen og igjen....heller noen og 30 timer slit enn en "vill inder med kniv" ;) (ps, inderen er en -meget- dyktig og -vannvittig- hyggelig lege på føden på kongsvinger sykehus, så er det sagt)

Skrevet

Fødselen min startet med at vannet gikk, 9 timer etter var Victoria ute. Gikk fra 1cm til full åpning på 5t. Fikk kun akupunktur som smertelindring, men det økte bare riene enda mer. Før pressriene satte inn var jeg klar til å be om keisersnitt, for da orket jeg ikke mer. Litt pysete.. :ler: Ser i ettertid at det var jo ikke såå vondt da. Men det er det å ikke vite hvor lenge man må holde på..

Skrevet

Riene startet lørdag morgen klokken 07.00, og hun ble født natt til mandag 01.57. Hvor mange timer blir det da? 43?

Fra vannet gikk tok det 4 1/2 time.

Jeg hadde ikke noe smertestillende.

Skrevet

Fødslene mine varte 9,5 t 1 gangen, 3 t 2 gangen og 4,5 t 3 gangen.

Har bare fått lystgass som smertestillende. Trodde hver gang at "nå dør jeg" :ler:

Men lever da enda, og skal snart gjennom samme smertehelvete for siste gang. Det er jo verd det da.

Skrevet

Begge mine fødsler startet med at vannet gikk, og begge uten smertestillende.

Jeg brukte 3,5 time første gang og 5,5 timer andre gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...