Gå til innhold

Hvor lang fødsel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns egentlig ikke det var så ille vondt jeg.. men det kan jo ha noe med den petedin sprøyta å gjøre..

vannet mitt gikk kl 1200 hadde ikke veer.. så det var lissom ikke no stress..

Ble lagt inn på sykehuset 2315 og pressveene begynte sånn ca 0000 og hadde lillegutt i armene 0037.. og det var da 5 år siden i går.. tiden den går alt for fort.. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. når man rekner fødselen fra; må vel bli riktig å rekne fra det tidspunktet riene blir regelmessige. Ikke om de er effektive eller ikke. Mine var nemlig aldri det. Holdt på i 32 timer med regelmessige rier, men fødselen tok 2 timer hvis man skal snakke åpningsfase og pressrier. Greide ikke no selv jeg... :roll:

Skrevet

Jeg har blitt igangsatt med begge mine to (vannavgang uten egne rier begge gangene) og hos meg har det bare sagt "PANG" i livmorhalsen etter igangsettelsen og da har jeg hatt rier mer eller mindre uten opphold i henholdsvis 1 1/2 time og 36 minutter til ungene har vært ute.

Styrtfødsler med andre ord.

Hadde byttet mot 5-6 timers fødsler med opphold mellom riene nårsomhelst.. :Nikke:

Det verste med så kjappe fødsler er nesten det at alle synes en er så heldig om føder så raskt.. :roll:

Skrevet
Jeg har blitt igangsatt med begge mine to (vannavgang uten egne rier begge gangene) og hos meg har det bare sagt "PANG" i livmorhalsen etter igangsettelsen og da har jeg hatt rier mer eller mindre uten opphold i henholdsvis 1 1/2 time og 36 minutter til ungene har vært ute.

Hadde byttet mot 5-6 timers fødsler med opphold mellom riene nårsomhelst.. :Nikke:

Det verste med så kjappe fødsler er nesten det at alle synes en er så heldig om føder så raskt..  :roll:

Misunner deg ikke de fødslene dine jeg du..

Men jeg har hørt at man får sterkere veer når det blir satt i gang...

Skjønner at du hadde lett byttet mot noen timer ja.. hehe

Skrevet
Ang. når man rekner fødselen fra; må vel bli riktig å rekne fra det tidspunktet riene blir regelmessige. Ikke om de er effektive eller ikke. Mine var nemlig aldri det. Holdt på i 32 timer med regelmessige rier, men fødselen tok 2 timer hvis man skal snakke åpningsfase og pressrier. Greide ikke no selv jeg... :roll:

Fødsler er jammen forskjellige! :)

Jeg hadde regelmessige rier ved flere anledninger, som stoppet opp og ikke greide å åpne opp noe. Ble sendt hjem fra sykehuset og sånt!

Når det først begynte å åpne seg gikk det fort!

32 timer :overrasket:

Tøff du!

Skrevet

Regner alltid fødselslengden fra aller første tegn på at fødselen er i gang.

Da blir mine ca 10 timer, 3 timer og 15 min, 75 min, 70, min, i underkant av 2 timer, i underkant av 2 timer og siste som foreløpig er den korteste tok 67 min.

Bortsett fra at jeg hadde ei fæl jordmor som gjorde at første fødselen ikke var så morsom, så har det vært supre fødsler.

Gjest nybakt mamma
Skrevet

Det verste med så kjappe fødsler er nesten det at alle synes en er så heldig om føder så raskt..  :roll:

haha :ler: og jeg som synes 5-6 timers fødsel er kjapt... ;)

Nei, kunne ikke fallt meg inn å misunne deg slike styrtfødsler! Men litt misunnelig på de som holder på i mellom 5 og 10 timer, og som får bekreftet at det går framover jevnlig, det må jeg innrømme at jeg er. Ser egentlig tilbake på min ene fødsel som noe jeg absolutt ikke vil igjennom igjen, men av hensyn til min lille skatt, blir det vel minst en til. Kanskje jeg har hatt en forferdelig vond fødsel, kanskje jeg bare har lav smerteterskel, uansett, mine 24 timer frister ikke til gjentagelse, selv MED epidural litt over halvveis i prosessen..

Skrevet (endret)

Har født en gang og det gikk 4 timer.

Det gikk to timer fra jeg hadde 3cm åpning til jenta var ute!

Gikk synnsykt fort, og jeg fikk ingen pauser imellom riene så det var skikkelig tøft. Brukte akupunktur som var heaven for ryggen.. fikk litt sjokk da pressriene begynte å hagle, trodde jeg måtte holde på myye lenger...:)

Etterpå var det deilig å tenke på at jeg ble fort ferdig, selv om jeg følte meg mørbanket etter en skikkelig heisatur! :ler:

Er gravid igjen lurer på om det vil gå enda raskere denne gangen...

Endret av Cornelia
Skrevet

Min ene fødsel tok ca 22 timer fra det startet med regelmessige rier. Dette synes jeg var i lengste laget, men håpet får vel være at det tar litt kortere tid neste gang... :roll:

Hadde forøvrig masse problemer etterpå som jeg ser tilbake på med mer skrekk og gru enn selve fødselen. :forvirret:

Uansett, veslejenta mi var verdt alt sammen!!! :hjerter:

Skrevet (endret)

Brukte 15,5 timer fra første rie. Gikk jevnt og trutt. Ikke smertestillende :-D

Endret av Pimbila
Skrevet

Fra første ri (og de kom kontinuerlig med max 10 min mellomrom) og til lille-prinsen var ute gikk det ganske nøyaktig to døgn og to timer (50 timer!!!) Ingen bedøvelse.

Skrevet

Sirka 2 timer på hver av de 3 første og nr. 4 ble satt i gang så det ble omkring 3 timer.

Skrevet

Forsøkte å føde i 20 timer, før det endte med hastekeisersnitt...Hadde det *^/#)"? vondt, men mest psykisk, fordi jeg forstod at noe var gale, babyen lå feil, fikk streng beskjed om å ikke presse på pressriene, gikk frem og tilbake mellom 5 og 9 cm åpning (ja, det er visst mulig!) etc etc.. Men fikk verdens fineste belønning da! :hjerte::hjerte:

Skrevet

Min første fødsel tok syv timer, og min andre fire! Fort med andre ord! :)

Skrevet

Fødselen tok 24 timer fra riene startet. Jeg hadde 3-4 min mellom fra første ri, og etter vel 12 timer var det vel bare 2 cm åpning... Gjett om jeg følte meg sliten! Fikk etterhvert epidural og da gikk resten som en drøm.

Håper på en raskere og mer effektiv fødsel neste gang.

Skrevet

Jeg hadde en rask og lett fødsel.

Fra jeg våknet om natten med rier til jeg hadde født gikk det 2 timer.

Først var jeg usikker på om det var fødselen som var i gang, men så ble riene etterhvert sterkere og jeg måtte vekke mannen.

Da jeg fikk komme inn og ble sjekket hadde jeg 8 cm åpning, så da bar det rett inn på føden.

Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha lystgass, men det takket jeg nei til for det bare forstyrret konsentrasjonen min. Eneste problemet var at jeg kjennte ikke når jeg skulle presse, men tror ikke jordmoren merket det..

Fikk beskjed om å komme med en gang neste gang jeg skal føde.

Skrevet (endret)

Jeg våknet med rier (trodde det var kynnere) hvert 6 min ca kl 03:30

Vi reiste til sykehuset ca 07, fant ut at jeg hadde 7 cm åpning og ble lagt på føden (vannet måtte tas)

Vesla var ute 10:10, så det var en passe lang fødsel syns jeg.

Klart det var vondt, men ikke verre en at jeg håper å få gjøre det igjen. ;)

Endret av Tiny
Skrevet (endret)

Fra vannet ble tatt (15 dager over tiden), tok det 10 timer. 10 min. pressrier. Fikk epidural. Takker ja til det neste gang også.... ;) Jeg har ikke blitt skremt... vondt? Ja, absolutt.... men absolutt verdt det for et slikt fantastisk resultat! :)

Endret av Cr@sh
Gjest rabrabara
Skrevet

Tvillinger på 8 timer fra vannet gikk til jeg var lappet sammen og klappet og klar. (Eller sliten som en oppvrengt vaskefille.) Er ganske så fornøyd med det, altså.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Lillie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...