Gå til innhold

Hvorfor bruker dere sosiale media? Man har jo sms/mms/tlf osv....mail også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig🙏er 40 år og synes det er en psykisk påkjenning å skulle være tilkoblet hele tiden. Og en avtale i dag blir omdirigert i det uendelige fordi vi er tilgjengelige😔Selv om det er positivt med digitale fremskritt er det også en nedside ved dette.

Anonymkode: 733a2...491

Det er bare å skru av varsler. Man har ikke svare-plikt til noen! 

Anonymkode: 236d5...ef3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker SoMe fordi jeg er døv og bor på et lite sted med få andre hørselhemmede. SoMe er en super måte å  holde kontakten med andre som bor spredt rundt i landet. Også er jeg med i grupper for døve og hørselhemmede der jeg får oppdateringer når det er noe spesielt som skjer. For meg er det å ikke ha SoMe det samme som å melde seg litt ut av døvemiljøet. 

Jeg har mye kontakt med venner over mail/sms/messenger/facetime og i RL også. Det må ikke være enten eller. 

Anonymkode: 615a9...438

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sosiale media som deg. Vil ikke si det samme som at jeg aktivt bruker det. Jeg ringer folk, sender sms eller messenger til de som er å nåes der i stedet. 
Bruker some til å kommunisere med de som skriver der til meg privat. Legger ikke ut noen ting og har heller ikke behov for å se hva andre legger ut. Blir av og til gitt beskjed av andre om noen legger ut noe viktig som dødsfall eller andre lignende emner. 
Er mye som skjer på fb gjennom skole/barnehage/foreninger som jeg må innom å sjekke. Ellers bruker jeg ikke some.

Anonymkode: fa027...bbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook har jeg deaktivert, og savner det overhodet ikke. Har Instagram, snap og Twitter. Bruker Twitter for å diskutere mine interesser med likesinnede, Insta fordi jeg følger en del interessante kontoer, og snap for å holde kontakt med venner som bor langt unna, og få snutter av mitt lille barnebarn :hjerte:

Anonymkode: 63747...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det fordi jeg har mange venner og bekjente som jeg ønsker å holde kontakt med.

Jeg syns det er koselig at folk legger ut bilde av det de driver med. Spesielt fjellturer de har vært på, da blir jeg inspirert og får lyst til å gå turen.

Eller ferie turer - kanskje får jeg lyst til å reise dit.

For meg er SoMe en kilde til glede og ikke et irritasjonsmoment. 

Jeg gidder ikke sitte som ei sur megge og klage på hva folk gjør på SoMe. 

Anonymkode: 8753a...d7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har samme interesse/hobby som meg IRL, men de finnes ute i den store verden, så jeg bruker facebook til å henge med likesinnede i hobbygrupper. Jeg poster ikke bilder for å få skryt eller oppmerksomhet, men for å inspirere andre til å prøve det samme. 

Jeg bruker messenger til å sende meldinger til folk jeg synes det ville vært rart å oppgi telefonnummeret mitt til. Folk fra andre land eller hvis jeg skal avtale å kjøpe/selge noe f.eks. Også bruker jeg det til å sende fellesmeldinger med f.eks. alle søsknene mine. Mulig man kan det med SMS også, men jeg vet ikke hvordan. 

Jeg liker snapchat for å se hva familie, venner og kollegaer driver med på fritida. Bare små glimt fra livene deres, jeg synes det er koselig. 

Jeg synes egentlig det er mer merkelig å bruke kvinneguiden. 

Anonymkode: e0978...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sms/mms?!! Hæ!! Jeg måtte et øyeblikk sjekke datoen på tråden, om den var opprettet i 2008 og ikke 2021. Det er vel bare kari&ola 40 år + som legger ut greier på fb. Resten bruker andre kanaler og på en annen måte. Sjekk Tiktok. Ellers er fb genialt til å følge med på arrangementer, grupper, nyheter, diskusjoner, etc. De som legger ut kjedelige innlegg er bare å slutte å følge. Snapchat er koselig om man vil få litt hverdagsbilder fra venner og familie. Men folk får bruke SoMe som de vil, jeg bare ignorerer de jeg ikke orker. 

Anonymkode: e062e...37c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble aldri "med" på det som har med sosiale medier å gjøre, bittelitt, men ikke mye. Opplevde mobbing og etterhvert andre ille greier, jeg turte rett og slett ikke. Har fb, men har ikke postet selv på mange år, kun brukt meldingsbiten. Jeg følger endel venner der da, folk oppdaterer jo oitt, og spesielt endel venner fra utlandet er det fint å følge med på. Mange av de vet jonhvorfor jeg ikke er så offentlig, men vi snakkes jo privat og de får litt likes osv. når noe hyggelig skjer. Jeg har aldri hatt snapchat, instagram eller twitter.

Anonymkode: ac9af...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sosiale medier først og fremst for tidsfordriv, men også selvfølgelig for å holde meg oppdatert - mente ikke å høres ut som en stalker nå, altså - på venner og bekjente. Av alle sosiale medier er det definitivt Facebook jeg bruker minst, bruker kun Messenger for å holde kontakt med folk. Poster aldri noe på Facebook selv. 

Skal også innrømme at jeg elsker å følge kjendiser på sosiale medier. Unngår dog Kardashian/Jenner-søstrene, har dårlig nok selvbilde som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gamle er dere som har svart? Dere høres gamle ut..

Anonymkode: e550c...a84

Jeg er kvinne, 25. Bruker bare sms og tlf.

Anonymkode: 5133c...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Stort selvbilde, stort behov for selvbekreftelse, narsissistiske tendenser.

Tipper at om 10-20 år ser vi på de som var mest aktive på SoMe som idioter.

Anonymkode: 182f6...379

Å gud håper det blir sånn! Har ofte tenkt så deilig det hadde vært om instagram bare hadde forsvunnet over natten. Vært så gøy og sett alle disse influenserne virre rundt som hodeløse høns uten å vite hvor de skulle gjort av seg😅 Kuttet ut SoMe for flere år siden. Gidder ikke se på alle disse overpositive menneskene rosemale livene sine for gud og hvermann. #denfølelsen, #goooohælg,  #takemeback meg i rævva!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor gamle er dere som har svart? Dere høres gamle ut..

Anonymkode: e550c...a84

33;)

Anonymkode: fa027...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker insta til å fremme mer taburelatert tema, og vise bak fasaden. Oppturer og nedturer på litt humoristisk måte. Ufiltrert delux. 

Facebook brukes mest til hjertesaker, kjøp og salg. Holde kontakten med familie som er spredt fra sør til nord. Og ha oversikt over alle bursdager. 

Snap helt hverdagslige ting med venner. Følger og mye rart der. 

Anonymkode: 6cef2...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt. Jeg holder kontakt med slekt og venner som bor langt unna. Det faller seg ikke naturlig å sende bilder på mail eller SMS, men vi legger ut bilder på FB. Vet ikke hvordan resten av familien har det men selv har jeg organisert siden min slik at jeg har forskjellige grupper så det er slett ikke alle som ser alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ikke selv noe på mine kontoer på sosiale medier, men spesielt på Facebook er jeg med i en hel del grupper som har temaer som interesserer meg. På Instagram følger jeg kontoer som deler ting som interesserer meg osv. Så sosiale medier for meg er tidsfordriv, ikke noe jeg bruker for å dele bilder av meg selv. Det syns jeg bare blir kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 12.23):

Har aldri hatt some, aldri sett behovet.

Anonymkode: 67a52...268

Når en har barn/ungdom så må en nesten ha facebook. Det er jo der det legges ut info om fritidsaktivitetene deres.

Jeg bruker facebook for å ha kontakt med slekt og venner jeg sjelden ser.

Anonymkode: b4a1c...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker facebook pga studier, insta og twitter for interesse og folk jeg kjenner hjemme og ute i verden. Syns ikke det er noe galt med SoMe. Gjør verden større liksom, ikke noe galt med det.

Anonymkode: 3f4d4...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...