Gå til innhold

Hvorfor bruker dere sosiale media? Man har jo sms/mms/tlf osv....mail også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor man gjør dette, legger ut bilder av seg selv om hva man gjør. Helt merkelig, bilder fra trening eller andre hverdagslige ting. Så skal man skrive en dum kommentar om hvor flink man er....."flinka" "fina"....herregud falskt.

Hva er poenget med dette?

- Hilsen ei som lever i virkeligheten i stedet, uten falsk fasade.

Anonymkode: 1dd84...5fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger ut kanskje ett bilde i året, og har kun nære venner og familie på fb. Kommenterer aldri slik du skriver.

På Instagram blir det litt oftere. Jeg er kronisk syk, og bruker sosiale medier for å holde kontakt med folk. Hverdagen hadde blitt mer ensom uten, så jeg er glad det finnes. Bruker mest Messenger, i stedet for sms/mms. Mail bruker jeg bare til viktige ting.

Anonymkode: 4bc02...b05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger aldri ut noe, men følger feks en del matbloggere for oppskrifter,  og organisasjoner for arrangementer. Følger også konsertarrangører ol, da er jeg oppdatert på hva som skjer.

Anonymkode: 6a1ae...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Lurer på hvorfor man gjør dette, legger ut bilder av seg selv om hva man gjør. Helt merkelig, bilder fra trening eller andre hverdagslige ting. Så skal man skrive en dum kommentar om hvor flink man er....."flinka" "fina"....herregud falskt.

Hva er poenget med dette?

Stort selvbilde, stort behov for selvbekreftelse, narsissistiske tendenser.

Tipper at om 10-20 år ser vi på de som var mest aktive på SoMe som idioter.

Anonymkode: 182f6...379

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ærlig talt blokket deg om du sendte meg selfies med «har trent» «kaffepause» osv. Men om du legger det ut på insta så muter jeg deg bare istedet. 

Anonymkode: 4f24a...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen er det vel lettere å leve livet sitt på sosiale medier enn i virkeligheten.

For min del må folk bare gjøre som de vil, men for MEG blir det veldig overflatisk å leve livet på some. Har en fb-konto som jeg er inne på fem ganger i året, ellers er jeg ikke på noen andre medier.

Anonymkode: 76b9d...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stort selvbilde, stort behov for selvbekreftelse, narsissistiske tendenser.

Tipper at om 10-20 år ser vi på de som var mest aktive på SoMe som idioter.

Anonymkode: 182f6...379

Ja, det må jo være noe mentalt som er problemet.

Derfor er det så skremmende å se unge i dag som lever 100% inn i telefonen sin og SOME. Hvordan skal de klare seg uten mobilen og SOME. 

Anonymkode: 1dd84...5fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det må jo være noe mentalt som er problemet.

Derfor er det så skremmende å se unge i dag som lever 100% inn i telefonen sin og SOME. Hvordan skal de klare seg uten mobilen og SOME. 

Det er egentlig mer trist enn irriterende at det er slik. For meg blir det noe veldig stakkarslig med å leve livet sitt gjennom mobilen. 

Anonymkode: 76b9d...7cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk KG her kommer alle og skriver i en tråd om some at de aaaldri bruker det. Jeg bruker snap fordi jeg synes det er en fin måte å få et lite innblikk i hva mine venner etc gjør i hverdagen, små ting som overhodet ikke er noe man trenger å svare på. Messenger bruker jeg istedenfor sms, Instagram legger jeg ut bilder jeg synes er fine, og som jeg tror mine venner synes er fine eller interessante (ikke selfies), FB er jeg inne på og ser, men føler det er høyere terskel for å legge ut bilder eller andre ting der. 

Anonymkode: 9820b...026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er egentlig mer trist enn irriterende at det er slik. For meg blir det noe veldig stakkarslig med å leve livet sitt gjennom mobilen. 

Anonymkode: 76b9d...7cf

Ja, det er kjempetrist. Samfunnet blir mer og mer umenneskelig. Alt skjer via skjermen.

På skolen skal man også bruke skjermen, etter skolen brukes den privat....bare skjerm. Farlig.

Anonymkode: 1dd84...5fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Man kan vel bruke sosiale medier til andre ting enn å legge ut bilder av seg selv. Sms er det nesten ingen som bruker. Får av og til fra mamma og pappa. Stort sett bruker jeg messenger hvis jeg skal kommunisere med folk. 

Jeg legger ikke ut særlig mye på facebook. Den bruker jeg til andre ting, men på Instagram legger jeg av og til ut noe. Jeg har foto som hobby så blir noen ganger litt bilder og også bilder av andre ting. 

Synes det også kan være en grei måte å følge andre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som at du er relativt utdatert. Hvor mange skal man sende sms til, eller ringe? Vet du hvor mye mer oppsøkende det er, at den som blir kontaktet føler seg tvunget til å svare osv? Hva slags dynamikk får du? Hva med gruppene man er medlem av, hobbygrupper, singelgrupper osv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Stort selvbilde, stort behov for selvbekreftelse, narsissistiske tendenser.

Tipper at om 10-20 år ser vi på de som var mest aktive på SoMe som idioter.

Anonymkode: 182f6...379

Ikke noe mer enn nå. Kanskje mange av de som bruker sosiale medier mest fremstår som idioter, men å ikke bruke sosiale medier virker dummere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker fb for å ha kontakt med slekt og venner som bor langt unna. Deler noe kanskje ett par ganger i året. Har ikke behov for bekreftelse av fremmede. Hører stadig om disse som bruker det til å få oppmerksomhet, men jeg tenker at det får da bare være deres sak, jeg bryr meg ikke så veldig om det, synes det er litt småpatetisk egentlig, men gjør meg ikke noe, personlig. De får bare holde på 😂

Anonymkode: a9969...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

norw skrev (8 minutter siden):

Virker som at du er relativt utdatert. Hvor mange skal man sende sms til, eller ringe? Vet du hvor mye mer oppsøkende det er, at den som blir kontaktet føler seg tvunget til å svare osv? Hva slags dynamikk får du? Hva med gruppene man er medlem av, hobbygrupper, singelgrupper osv? 

Folk sender jo ikke sms eller ringer lengre. Jeg synes messenger er veldig påtrengende, mere enn sms. Ved sms kan jeg lese og vente en time med å svare men messenger ser avsender at jeg har lest med en gang så der blir det fort mas om hvorfor man ikke svarer med en gang. Hender jeg er opptatt og bare rekker å lese evt at jeg ikke har ett svar å gi der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (2 minutter siden):

Folk sender jo ikke sms eller ringer lengre. Jeg synes messenger er veldig påtrengende, mere enn sms. Ved sms kan jeg lese og vente en time med å svare men messenger ser avsender at jeg har lest med en gang så der blir det fort mas om hvorfor man ikke svarer med en gang. Hender jeg er opptatt og bare rekker å lese evt at jeg ikke har ett svar å gi der og da.

Er en uting at man skal være tilgjengelig på alle disse appene.

Tenk når man kun hadde fasttlf hjemme....herregud så deilig. Er selv født på 60-tallet.

Jo mer tilgjengelig et mennesker er jo mer stress og press. Så viktig å ha tlf på lydløs.

Anonymkode: 1dd84...5fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72

Veldig enkelt , oppmerksomhet. «Se meg» syndromet. 
 

Selv har jeg ikke facebook, instagram eller lignende. Sletta alt i 2016, fordi jeg brukte alt for mye tid på det, skummle personverns overtramp du godtar, og det er jo hovedsakelig bare bullshit der. Savner det IKKE. Men har snapchat, bruker det til kommunikasjon med mine yngre søsken og noen venner som ikke svarer på sms. Ellers bruker jeg sms/mms. Er 30år. 
 

Har Whatsapp også, men det er ikke et Some i samme form som facebook. Blir mer som messenger egentlig. 

Endret av rampenissen72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er en uting at man skal være tilgjengelig på alle disse appene.

Tenk når man kun hadde fasttlf hjemme....herregud så deilig. Er selv født på 60-tallet.

Jo mer tilgjengelig et mennesker er jo mer stress og press. Så viktig å ha tlf på lydløs.

Anonymkode: 1dd84...5fa

Helt enig🙏er 40 år og synes det er en psykisk påkjenning å skulle være tilkoblet hele tiden. Og en avtale i dag blir omdirigert i det uendelige fordi vi er tilgjengelige😔Selv om det er positivt med digitale fremskritt er det også en nedside ved dette.

Anonymkode: 733a2...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...