Gå til innhold

Musikk som dere ikke hører på frivillig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke rap eller jazz, og kan ikke fordra de fleste sangene som går på NRK Mp3 på radio. Regner med det stort sett er topplistemusikk det de sender. To artister som har pekt seg negativt ut på den kanalen er Cezinando og Chris Holsten. Får mark i rumpa av musikken deres.

Anonymkode: 513f8...088

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
Rogadame skrev (På 12.10.2021 den 20.07):

Jazz, danseband,  atonal heavy  metal

Stavanger kameratene,  mods( sorry  er rogalending  men orker ikke 🙈

Skrikedamer: Céline dion, Mariah carey, osv

Jeg har vært på for mange nachspiel i Rogaland hvor man drikker dyr cognac rett fra flaska mens Tore Tang går på allsang for n`te gang.

Jeg ser du lider, og kan trøste deg med følgende:

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (48 minutter siden):

Jeg har vært på for mange nachspiel i Rogaland hvor man drikker dyr cognac rett fra flaska mens Tore Tang går på allsang for n`te gang.

🙈🤣 heller han Bjørn , enn de der  trubadurene  på alle brune pubber som skal dra igang Tore Tang  . Orker ikke..går ut å tar meg en kebab  eller bakt potet  når allsangen begynner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt på radioen, nymotens rap, norsk hip hop og pop, country, danseband, metallica/acdc/det meste i den duren osv osv

Enkelt og greit det jeg hører på for det meste er metal, punk rock og psychedelic trance 😂 Sikkert grusomt og kjedelig for mange andre, men det er sånn jeg er

Anonymkode: 0548f...ed3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enkelt og greit det jeg hører på for det meste er metal, punk rock og psychedelic trance 😂 Sikkert grusomt og kjedelig for mange andre, men det er sånn jeg er

Brooooooooor!!!!!!😀😀😀😀😀😀

(Eventuelt, søøøøøøøster!!?!😀😀😀)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (13 timer siden):

Liker Bjørn men beste Rogalendingene for meg er og forblir Theatre of Tragedy, ihvertfall de første platene og spesielt Velvet Darkness They Fear 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke det som faller inn under sjangeren "Norsk samtidsmusikk".

Er heller ikke veldig begeistret for jazz.

Et band jeg ikke liker, uten å helt klare å sette fingeren på hvorfor, er Pink Floyd. 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med årene så har jeg fått en mye mer variert musikksmak. Det hjalp litt å lære seg et instrument, plutselig får man lyst til å lære seg forskjellige stiler å sjangre. Har vel kommet frem til at det finnes noe bra i omtrent alle sjangre. Men Funk, jazz, RnB, soul, og hiphop er det jeg hører mest på. 

Når det kommer til hva jeg hater? Kan ikke fordra ABBA, musikken gir meg sukkersyke og vokalisten gir meg en sinnsvak trang til å kvele noen. 

Jada, vet de er dyktige. Men jeg bryr meg ikke. Og høre på en drill i en betongvegg halve dagen er til å foretrekke foran ABBA 

Endret av Flipit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DDE og danseband generelt blir jeg sint av å høre på. Også sliter jeg litt med en del nyere musikk med sånn sutrete snakke-synging. Vet ikke noen navn, og høres sikkert veldig gammel ut nå men det får så være.

Anonymkode: 68e6f...73b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Bingo Bongo skrev (3 minutter siden):

Jeg klarer ikke det som faller inn under sjangeren "Norsk samtidsmusikk".

Er heller ikke veldig begeistret for jazz.

Et band jeg ikke liker, uten å helt klare å sette fingeren på hvorfor, er Pink Floyd. 🥴

Jeg liker ikke Pink Floyd fordi de har så jævla sutrete tekster. OK, så var læreren din slem, men det trenger ikke prege livet mitt. Sorry, følger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (Akkurat nå):

Jeg liker ikke Pink Floyd fordi de har så jævla sutrete tekster. OK, så var læreren din slem, men det trenger ikke prege livet mitt. Sorry, følger ikke.

De første platene deres var mindre sutrete og mer lsd/fleinsopp da 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Entern skrev (4 minutter siden):

De første platene deres var mindre sutrete og mer lsd/fleinsopp da 😄 

Det stemmer nok. De var Arne Nordheim på fleinsopp med en vær som solist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Det stemmer nok. De var Arne Nordheim på fleinsopp med en vær som solist.

Bra beskrivelse 😆😆😆😆😆😆

Jeg liker forsåvidt både Nordland og Floyd, men bare i forsiktig dosering 😅

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"coldplay er for musikk som selvmord er for livslykke". sitat meg selv. et av mine bedre utsagn. du trenger heller ikke spille abba der jeg er. kan vi la Adele holde fred så er jeg også lykkelig. hip hop og rap og hva fanden ellers hvor teksten egentlig bare er en eneste stor handleliste over luksusting, eller man snakker om å skyte alt og alle eller man bytter ut ordet "woman" med "bitch" og bare skal være tøffere enn dovre i desember, sorry. jeg kommer til å pælme høytalern ut vinduet. 
vi trenger heller ikke bjørn eidsvåg eller kurt nilsen i stuen eller andre plasser, det er som å høre en brunstig bjørn parre seg med en Volkswagen eUp og får støt hele tiden. 
og hvem ga maria mena en mikrofon? hver jul når radioen begynner presse på med hennes hvesing av julesanger så er jeg egentlig ferdig med jul. jeg skal jaggu meg heller rocke rundt til Vikingarnanana og lasse stefanz frivillig enn det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (11 timer siden):

"coldplay er for musikk som selvmord er for livslykke". sitat meg selv. et av mine bedre utsagn. du trenger heller ikke spille abba der jeg er. kan vi la Adele holde fred så er jeg også lykkelig. hip hop og rap og hva fanden ellers hvor teksten egentlig bare er en eneste stor handleliste over luksusting, eller man snakker om å skyte alt og alle eller man bytter ut ordet "woman" med "bitch" og bare skal være tøffere enn dovre i desember, sorry. jeg kommer til å pælme høytalern ut vinduet. 
vi trenger heller ikke bjørn eidsvåg eller kurt nilsen i stuen eller andre plasser, det er som å høre en brunstig bjørn parre seg med en Volkswagen eUp og får støt hele tiden. 
og hvem ga maria mena en mikrofon? hver jul når radioen begynner presse på med hennes hvesing av julesanger så er jeg egentlig ferdig med jul. jeg skal jaggu meg heller rocke rundt til Vikingarnanana og lasse stefanz frivillig enn det. 

Beste posten i tråden. 😄 Du vinner tråden 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (12 timer siden):

Liker Bjørn men beste Rogalendingene for meg er og forblir Theatre of Tragedy, ihvertfall de første platene og spesielt Velvet Darkness They Fear 🌹

Theater of Tragedy 😂 Ah, elsket de når jeg var 15, men heldigvis gikk kjærligheten raskt over 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Alterego666 skrev (11 timer siden):

😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (1 minutt siden):

Theater of Tragedy 😂 Ah, elsket de når jeg var 15, men heldigvis gikk kjærligheten raskt over 😅

Ja når jeg hører de nå blir jeg litt flau, det blir veldig melodramatisk 😄 

Men liker de bedre enn et par andre ting jeg likte som tenåring (G'n'R, Dimmu Borgir...😳).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 14.10.2021 den 2.32):

Vi er skremmende enige (selv om jeg er mindre glad i moderne pop, spesielt norsk. Men er stor fan av Susanne Sundfør :)).

Veldig sjelden å møte folk som nevner at de liker prog metal :) Er du mer på type Dream Theater eller mer på type Tool? :) 

Jeg liker veldig godt Ayreon :) 

Apropos Tool og "prog", så vil jeg for evig tid bestride at Tool er prog metal :) Prog metal-sjangeren var etablert før Tool kom på banen med sin musikk som er veldig langt unna Dream Theater, Symphony X, Fates Warning, Ayreon etc. 

Det er nok mange som vil være uenig med meg, men selv om Tool har progressive elementer i seg som intrikate, uvanlige takter, så har de såpass lite til felles med de bandene som var med på å etablere sjangeren at jeg heller vil putte de i alternativ metal-båsen. 

Btw: Jeg hører i hovedsak på metal, men Sundfør får innpass hos meg også, så hun trumfer visst en hver sjanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (12 timer siden):

Brooooooooor!!!!!!😀😀😀😀😀😀

(Eventuelt, søøøøøøøster!!?!😀😀😀)

Søøøøøster blir det! 😁 Så kjekt med likesinnede!! 🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...