Gå til innhold

Musikk som dere ikke hører på frivillig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Astrid S og Blåsemafian..Admiral P begynner også å tape seg.🤦‍♀️

Anonymkode: 3d0d2...e80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/5/2021 at 11:29 PM, AnonymBruker said:

 

Slik er det forsåvidt i pop også. Å skrive en god, men fengende pop låt krever at man knekker koden og har kunnskap på hvordan man gjør det. Så det er ikke "enkelt" det heller. Å lage noe enkelt er faktisk komplisert 😅

Anonymkode: b0ea1...bdf

Enig. Dessuten er popmusikk kun "populær musikk". Rock, country, hiphop, osv kan alt være popmusikk. Popmusikk er nærmest all musikk som selger bra. Kan likevel skjønne at mange misliker popmusikk for målgruppen til popmusikk er som regel unge mennesker. Om man enten ikke er ung eller føler seg "annerledes" enn andre unge så misliker man ofte dagens popmusikk. 

Anonymkode: dac52...670

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (15 timer siden):

Alt som maner til allsang er 😳😡🤬🤯

Type "sommerkonsert" på brygga hver onsdag, bare allsang hver eneste uke hele sommeren gjennom. 20 år og folk benker seg fortsatt, at ikke de går møkk lei.

Anonymkode: 79406...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig mye jeg ikke liker med tanke på band og artister, men tror jeg finner noe jeg liker i absolutt alle sjangre. Danseband regner jeg ikke som en sjanger, det er vel heller et eller annet prosjekt som gikk fryktelig galt:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sangen er utrolig nok enda verre enn jeg husker.... fysj!

 

Anonymkode: f7468...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke høre på "vokal-onani". Det er vokalister som i hver eneste j.... setning skal vise hvor god stemme de har. Det er hyling og skriking og falsetter og vibretter (eller hva det nå heter) ørten ganger gjennom hele låta.

Jeg hører selvfølgelig at disse artistene har gode stemmer. Men: Too much. 

Anonymkode: af5fd...751

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En låt jeg absolutt ikke takler er «yellow submarine», jeg blir fysisk uvel av den, får helt panikk med å skru av hvis den kommer på radio. Får dårlige assosiasjoner til alt for lange bilturer halvkvalm i baksetet som barn.

Artist jeg ikke tåler er bl.a Kurt Nilsen

Sjangre jeg ikke setter på er jazz, soul, danseband, techno

Er metalhead og kan egentlig høre på det meste 🤘🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst i en merkelig stemning, @Beeblebrox :ler:  Jeg måtte rett og slett finne John Coltranes Ascension på Spotify og sende den ut over anlegget etter å ha lyttet i tråden i et par minutter. Som tenåring HATET jeg alt som smakte av blåseinstrumenter, men et eller annet har skjedd ...  Frijazz er ikke noe jeg vanligvis ville lyttet til. Men i aften? Mnjo.

- - -

Har aldri likt country eller hip hop/rap. Den enklest sammensatte listepopen utgår også, selv om det finnes hederlige unntak. Danseband gjør meg aggressiv om jeg ikke får slå av. Den er så forutsigbar at den gjør vondt inst inni sjelen. Gammeldans funker når den kan danses til; ellers ikke. Dixielandmusikk (=gladjazz?) har ikke kommet ut av høyttalerne ennå. Tror det blir aldri.

Kan ikke komme på noe annet jeg ikke lytter til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseband. Jeg HATER danseband! Det finnes rett og slett ikke noe verre! 🤮 Ikke glad i country heller, spesielt ikke sånn typisk Nashville-country. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (5 timer siden):

En låt jeg absolutt ikke takler er «yellow submarine», jeg blir fysisk uvel av den, får helt panikk med å skru av hvis den kommer på radio. Får dårlige assosiasjoner til alt for lange bilturer halvkvalm i baksetet som barn.

Artist jeg ikke tåler er bl.a Kurt Nilsen

Sjangre jeg ikke setter på er jazz, soul, danseband, techno

Er metalhead og kan egentlig høre på det meste 🤘🏼

Hahahaha, like ille som yellow lemon tree. Hadde den på hjernen i flere uker, ble kvitt den (endelig, den er jo dritstygg). Kom inn på utestedet og der sitter en av mine beste venner...i en sitrongul genser!!!! Han fikk høre det, gul er forbudt farge 😂

Anonymkode: 79406...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hahahaha, like ille som yellow lemon tree. Hadde den på hjernen i flere uker, ble kvitt den (endelig, den er jo dritstygg). Kom inn på utestedet og der sitter en av mine beste venner...i en sitrongul genser!!!! Han fikk høre det, gul er forbudt farge 😂

Anonymkode: 79406...b59

Ja!! Grøss og gru, den hadde jeg glemt - eller nærmere sagt fortrengt! Den er kanskje enda verre ja! 😱

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Interessant at så mange misliker jazz. Jeg blir mer og mer glad i fler og fler undersjangre av jazz.

Jeg SER at det er mye jazz man kan mislike. Det er mye onani gjennom soloer i litt for mye jazz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stort sett alt som går på radio og TV 🤮🤮

Som brukernavnet sier; her går det kun i metal (og nei, IKKE det dere hører på Radio Rock 👿)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metalbitch skrev (27 minutter siden):

Stort sett alt som går på radio og TV 🤮🤮

Som brukernavnet sier; her går det kun i metal (og nei, IKKE det dere hører på Radio Rock 👿)

Da går du glipp av mye bra musikk.

Anonymkode: 17be8...b82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 22.26):

Hvilken type musikk misliker dere? Artist/band, låter, musikksjanger, osv. 

Artister som jeg ikke "klarer" er: 
- Billie Ellish. 
- Sigrid. 
- Astrid S.

En av de verste sangene er "Bohemian Rhapsody". Den skjærer i ørene hver gang jeg hører den eller bare tenker på den. Skjønner ikke hvorfor den fortsatt er populær.

Musikksjangre som jeg synes er kjedelige, intetsigende og uoriginale: 
- Jazz. 
- Blues. 
- Soul. 
- Opera. 
- Pop (det er utrolig mye masseprodusert i denne sjangeren. selv om det faktisk finnes noen gode og spennende sanger her).  
- Kristne salmer. 

Jeg er egentlig ganske allsidig når det kommer til musikk og prøver å høre på litt forskjellig, men det er jo likevel visse sanger som er mer spennende og energiske enn andre sanger. Synes rock, country og heavy metal er veldig digg, og det samme er mye innen hiphop også. Techno og trance var jeg veldig glad i da jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen, mens på videregående var det EDM som var greia. Techno, trance og EDM er helt greit nå i voksen alder, men merker jo at det er musikk som ikke gir så mye personlig tilbake. 

Er forresten 25 år :)

Anonymkode: 944de...c5a

Men det er vel ikke allsidig når du utelukker så mange sjangere. 

Det er også litt rart å kalle hele sjangere for uoriginale. 

 

 

Det eneste jeg ikke hører på frivillig er jazz.

Anonymkode: f3e5d...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...