Gå til innhold

Musikk som dere ikke hører på frivillig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken type musikk misliker dere? Artist/band, låter, musikksjanger, osv. 

Artister som jeg ikke "klarer" er: 
- Billie Ellish. 
- Sigrid. 
- Astrid S.

En av de verste sangene er "Bohemian Rhapsody". Den skjærer i ørene hver gang jeg hører den eller bare tenker på den. Skjønner ikke hvorfor den fortsatt er populær.

Musikksjangre som jeg synes er kjedelige, intetsigende og uoriginale: 
- Jazz. 
- Blues. 
- Soul. 
- Opera. 
- Pop (det er utrolig mye masseprodusert i denne sjangeren. selv om det faktisk finnes noen gode og spennende sanger her).  
- Kristne salmer. 

Jeg er egentlig ganske allsidig når det kommer til musikk og prøver å høre på litt forskjellig, men det er jo likevel visse sanger som er mer spennende og energiske enn andre sanger. Synes rock, country og heavy metal er veldig digg, og det samme er mye innen hiphop også. Techno og trance var jeg veldig glad i da jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen, mens på videregående var det EDM som var greia. Techno, trance og EDM er helt greit nå i voksen alder, men merker jo at det er musikk som ikke gir så mye personlig tilbake. 

Er forresten 25 år :)

Anonymkode: 944de...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jazz, Metal, Mozart, Techno, Trance, Rap...Og listen fortsetter. 

Er overhodet ikke musikkinteressert. 

Anonymkode: 678f4...582

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allsidig, skriver du, men det synes jeg virkelig ikke. Du utelukker utrolig mye. 

Selv hater jeg bibelske salmer, det er forferdelig. 
Jazz gjør meg urolig og stressa, føles veldig masete.  Men uoriginalt kan jeg virkelig ikke si meg enig i.
Mye country utgår.

Av artister, så er jeg usikker.
Jeg husker første ganga jeg hørte I'm like a bird - Nelly Furtado, og intenst hatet den og hele dama. Den gikk om og om igjen på Voice eller hva den musikkanalen het. I senere tid har hun vist seg å være en langt bedre artist enn først tenkt.

Anonymkode: 6c31c...cc7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Minime94 said:

Nymotens hiphop/rap. Noe av der verste jeg hører!

Hva mener du med nymotens hiphop? 
Kamelen, Kjartan Lauritzen og Hagle? 
Karpe Diem og Eminem? 

Anonymkode: 944de...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hoho, jazz er uorginalt😆

Dagens.

Anonymkode: d4ada...fd1

Og opera. Som om det var en sjanger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pawn Hearts said:

Og opera. Som om det var en sjanger.

Jazz er kanskje ikke uoriginalt, men det er i hvertfall trist musikk som er lite energisk og engasjerende. 

På Stjernekamp (og i mange andre sammenhenger) betegnes opera som en egen sjanger. 

Anonymkode: 944de...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk rap og hip hop er helt jævlig. Alle former for jazz også. 

Anonymkode: 513f8...088

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg aldri har hatt noe forhold til er rap. Men alt annet har vært innom playlistene mine. Har ingen artister jeg ikke liker tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvilken type musikk misliker dere? Artist/band, låter, musikksjanger, osv. 

Artister som jeg ikke "klarer" er: 
- Billie Ellish. 
- Sigrid. 
- Astrid S.

En av de verste sangene er "Bohemian Rhapsody". Den skjærer i ørene hver gang jeg hører den eller bare tenker på den. Skjønner ikke hvorfor den fortsatt er populær.

Musikksjangre som jeg synes er kjedelige, intetsigende og uoriginale: 
- Jazz. 
- Blues. 
- Soul. 
- Opera. 
- Pop (det er utrolig mye masseprodusert i denne sjangeren. selv om det faktisk finnes noen gode og spennende sanger her).  
- Kristne salmer. 

Jeg er egentlig ganske allsidig når det kommer til musikk og prøver å høre på litt forskjellig, men det er jo likevel visse sanger som er mer spennende og energiske enn andre sanger. Synes rock, country og heavy metal er veldig digg, og det samme er mye innen hiphop også. Techno og trance var jeg veldig glad i da jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen, mens på videregående var det EDM som var greia. Techno, trance og EDM er helt greit nå i voksen alder, men merker jo at det er musikk som ikke gir så mye personlig tilbake. 

Er forresten 25 år :)

Anonymkode: 944de...c5a

Du utelukker ganske mye til å være allsidig. 

Anonymkode: 998c5...2db

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jazz er kanskje ikke uoriginalt, men det er i hvertfall trist musikk som er lite energisk og engasjerende. 

På Stjernekamp (og i mange andre sammenhenger) betegnes opera som en egen sjanger. 

Anonymkode: 944de...c5a

Operaen er en scenisk form som oppsto rundt år 1600. Det er enorm forskjell på musikkstilen i f.eks. Monteverdis L’Orfeo og Alban Bergs Wozzeck, og det er fullt mulig å elske den ene og hate den andre.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvilken type musikk misliker dere? Artist/band, låter, musikksjanger, osv. 

Artister som jeg ikke "klarer" er: 
- Billie Ellish. 
- Sigrid. 
- Astrid S.

En av de verste sangene er "Bohemian Rhapsody". Den skjærer i ørene hver gang jeg hører den eller bare tenker på den. Skjønner ikke hvorfor den fortsatt er populær.

Musikksjangre som jeg synes er kjedelige, intetsigende og uoriginale: 
- Jazz. 
- Blues. 
- Soul. 
- Opera. 
- Pop (det er utrolig mye masseprodusert i denne sjangeren. selv om det faktisk finnes noen gode og spennende sanger her).  
- Kristne salmer. 

Jeg er egentlig ganske allsidig når det kommer til musikk og prøver å høre på litt forskjellig, men det er jo likevel visse sanger som er mer spennende og energiske enn andre sanger. Synes rock, country og heavy metal er veldig digg, og det samme er mye innen hiphop også. Techno og trance var jeg veldig glad i da jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen, mens på videregående var det EDM som var greia. Techno, trance og EDM er helt greit nå i voksen alder, men merker jo at det er musikk som ikke gir så mye personlig tilbake. 

Er forresten 25 år :)

Anonymkode: 944de...c5a

Det er jo veldig mange sjangre du utelukker da.

Jazz, blues og soul er utrolig krevende teknisk og krever mye kunnskap både instrumental og vokalmessig. Man blir aldri ferdig utlært. 

Slik er det forsåvidt i pop også. Å skrive en god, men fengende pop låt krever at man knekker koden og har kunnskap på hvordan man gjør det. Så det er ikke "enkelt" det heller. Å lage noe enkelt er faktisk komplisert 😅

Men ja, jeg hører på absolutt alle stilarter. Men den som jeg oftest tar meg i at jeg ikke liker og kan oppleve som "mye" i mine ører, er nok heavy metal og opera. Kunne ønske jeg likte det. Det skjer en sjelden gang. Har sansen for de som blander opera og pop i samme sang da. 

Anonymkode: b0ea1...bdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...