Gå til innhold

Musikk som dere ikke hører på frivillig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fløff skrev (31 minutter siden):

Theater of Tragedy 😂 Ah, elsket de når jeg var 15, men heldigvis gikk kjærligheten raskt over 😅

Jeg har gjennom flere år brukt Aegis som taffelmusikk når jeg har hatt middagsgjester. Funker fortsatt fint :)

Opeth og Damnation fungerer også til samme formål.

Sånn, da skal jeg ikke skvise meg mer innimellom Entern og deg. Skal ikke forstyrre denne love affair-en dere har gående. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Søøøøøster blir det! 😁 Så kjekt med likesinnede!! 🙏

Anonymkode: 0548f...ed3

Ja det er kjempehyggelig og kult 🙏😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (8 minutter siden):

Jeg har gjennom flere år brukt Aegis som taffelmusikk når jeg har hatt middagsgjester. Funker fortsatt fint :)

Opeth og Damnation fungerer også til samme formål.

Sånn, da skal jeg ikke skvise meg mer innimellom Entern og deg. Skal ikke forstyrre denne love affair-en dere har gående. 

Jeg brukte ved en anledning Bal-Sagoth som taffelmusikk men det var med den gamle rollespillgjengen, som ikke akkurat er A4 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (29 minutter siden):

Apropos Tool og "prog", så vil jeg for evig tid bestride at Tool er prog metal :) Prog metal-sjangeren var etablert før Tool kom på banen med sin musikk som er veldig langt unna Dream Theater, Symphony X, Fates Warning, Ayreon etc. 

Det er nok mange som vil være uenig med meg, men selv om Tool har progressive elementer i seg som intrikate, uvanlige takter, så har de såpass lite til felles med de bandene som var med på å etablere sjangeren at jeg heller vil putte de i alternativ metal-båsen. 

Btw: Jeg hører i hovedsak på metal, men Sundfør får innpass hos meg også, så hun trumfer visst en hver sjanger :)

Skjønner hva du mener 😄 

Prog metal er en underlig sjanger. Jeg mener, er la oss si Voivod prog metal? Eller en slags metal/fusion blanding?? (uansett tror jeg Voivod vil komme høyt opp på veldig manges "hører ikke på dette frivillig" liste 😁). Også har man ting som norske Ark, et bra hardrock/fusion band med Jørn Lande på vokal (før han ble superstjerne). 😄 

Er veldig fan av Ayreon da, det har jeg vært siden Electric Castle :) 

Susanne Sundfør er en av Norges modigste og mest kompromissløse musikere, kanskje delt førsteplass med Gylve Nagell? De burde jo hatt et samarbeidsprosjekt, det tror jeg ville blitt gøy 😄 

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 18.10.2021 den 13.20):

Skjønner hva du mener 😄 

Prog metal er en underlig sjanger. Jeg mener, er la oss si Voivod prog metal? Eller en slags metal/fusion blanding?? (uansett tror jeg Voivod vil komme høyt opp på veldig manges "hører ikke på dette frivillig" liste 😁). Også har man ting som norske Ark, et bra hardrock/fusion band med Jørn Lande på vokal (før han ble superstjerne). 😄 

Er veldig fan av Ayreon da, det har jeg vært siden Electric Castle :) 

Susanne Sundfør er en av Norges modigste og mest kompromissløse musikere, kanskje delt førsteplass med Gylve Nagell? De burde jo hatt et samarbeidsprosjekt, det tror jeg ville blitt gøy 😄 

Er ikke alle band som er like lett å plassere i bås, nei. Finnes mange eksempler på det. 

Har også hørt på Ayreon siden Electric Castle kom for drøye 20 år siden (!!😵), men skal innrømme at jeg ikke har lyttet like grundig på alle de senere skivene som EC. Bare så synd at man mer eller mindre må karre seg til Nederland for å se fyren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (8 minutter siden):

Er ikke alle band som er like lett å plassere i bås, nei. Finnes mange eksempler på det. 

Har også hørt på Ayreon siden Electric Castle kom for drøye 20 år siden (!!😵), men skal innrømme at jeg ikke har lyttet like grundig på alle de senere skivene som EC. Bare så synd at man mer eller mindre må karre seg til Nederland for å se fyren.

Ayreon har vært litt opp og ned kvalitetsmessig selv om jeg vel strengt tatt har likt alt jeg har hørt. :)

(Har ikke hørt de siste to platene da)

Enig i at det er dumt at man må dra til Nederland for å se Arjen live, en Ayreon konsert hadde virkelig vært noe å få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...