Gå til innhold

Musikk som dere ikke hører på frivillig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady

Danseband, noe country, en god del visesang, mye av det som er på hitlistene og opera. Sikkert mer også. Jeg er absolutt ikke allsidig i musikksmaken. 

James Blunt sin Beautiful blir jeg gretten av å høre på. Tror det må være noe av det verste jeg vet om. Den skjærer sånn i ørene at jeg blir gal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TheCatLady skrev (1 minutt siden):

James Blunt sin Beautiful blir jeg gretten av å høre på. Tror det må være noe av det verste jeg vet om. Den skjærer sånn i ørene at jeg blir gal. 

Ugh, ja. Nå fikk jeg den på hjernen også. O lidelse. :( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på alt. Virkelig. Jeg er egentlig ikke videre imponert av trekkspill og danseband, men plutselig søker jeg opp noe av Ole Ivars og lever meg helt inn i det. 😂

Barnesanger. Korpsmusikk. Ekstrem metal. Polka. BRING IT ON sier jeg bare! 😂😂

Anonymkode: 6bb01...d7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kaizers Orchestra

Anonymkode: 9fc86...a50

Så enig. 

Anonymkode: 6ae52...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må tilføye korpsmusikk her. Har en mor og bror som spiller i et janitsjarkorps, det er praktisk talt tortur for meg når de - vel vitende om at det irriterer meg grenseløst - spiller korpsmusikk på bilturer og lignende. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du med nymotens hiphop? 
Kamelen, Kjartan Lauritzen og Hagle? 
Karpe Diem og Eminem? 

Anonymkode: 944de...c5a

Karpe dem (spesielt de litt eldre sangene før de byttet litt terf) og eldre eminem sanger er greit. Samme med rølpemusikken har jeg ikke noe i mot. Men MYE av det som har ligget på topplistene de siste 2-3 åra klarer jeg ikke høre på. Som feks Drake, cardi b osv er no go

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke "gladjazz", sånn masete og for meg umelodiøst stress der man "eksperimenterer" med ulike partier som er vekselvis stressende og roligere. Men sånn trad jazz er ok.

Ellers sliter jeg max med Celine Dion, det er så klissete at jeg blir irritert av henne. Enkelte typer rap kan jeg også bli negativt trigga av. ellers er jeg ganske altetende, fra rock via pop, blues, country og til en del opera og klassisk. Apropos opera, Le Nozze di Figaro,” som Andy spiller i Frihetens regn, er helt nydelig..

Anonymkode: 4380b...fa2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Liker ikke "gladjazz", sånn masete og for meg umelodiøst stress der man "eksperimenterer" med ulike partier som er vekselvis stressende og roligere.

Tenker du på "gratis jazz", eller evt. "free jazz", som noen også kaller det ???:redd:  Noe lignende dette

Spoiler

:sno: 

I så fall er jeg helt enig- det er heeelt forjævlig. Ren tortur faktisk! :daane:  Tror jeg kan finne noe jeg liker i de aller, ALLER fleste sjangre, men ikke denne! "Glad jazz" du liksom - finnes ikke noe "gledelig" med dette altså 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 22.36):

Allsidig, skriver du, men det synes jeg virkelig ikke. Du utelukker utrolig mye. 

Selv hater jeg bibelske salmer, det er forferdelig. 
Jazz gjør meg urolig og stressa, føles veldig masete.  Men uoriginalt kan jeg virkelig ikke si meg enig i.
Mye country utgår.

Av artister, så er jeg usikker.
Jeg husker første ganga jeg hørte I'm like a bird - Nelly Furtado, og intenst hatet den og hele dama. Den gikk om og om igjen på Voice eller hva den musikkanalen het. I senere tid har hun vist seg å være en langt bedre artist enn først tenkt.

Anonymkode: 6c31c...cc7

Nelly Furtado har jeg aldri likt. De dårlige sangene hennes pleide å gå på repeat på radioen, og det var typisk festmusikk som partysvensker og bimboene likte. «Promiscuous» og «maneater» var sanger som gikk mye på radioen. Kommer aldri til å klare å ta musikken hennes seriøst. Husker jeg som veslevoksen tenåring satt på med ei kusine som var en typisk bimbo; tupert hår, trange jeans, masse piercinger på ørene, kajal rundt øynene og stor utringing, og hun hørte på Furtado hele veien, noe fikk meg til å mislike muSikken enda mer. Har ingen gode assosiasjoner til   Nelly Furtado. Husker også en musikkvideo hvor hun spilte mye på kropp og utseende.

Anonymkode: f7468...085

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2021 at 10:26 PM, AnonymBruker said:

Musikksjangre som jeg synes er kjedelige, intetsigende og uoriginale: 
- Jazz. 
- Blues. 

- Soul. 
- Opera. 
- Pop (det er utrolig mye masseprodusert i denne sjangeren. selv om det faktisk finnes noen gode og spennende sanger her).  
- Kristne salmer. 

At du synes det er kjedelig og intetsigende er nå en ting, men å si at jazz, blues og opera er uoriginalt er helt bak mål!

Anonymkode: a8e91...271

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt hva naboen måtte finne for godt å synge på kakaokeanlegget sitt.

Anonymkode: 79406...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

All type metal (med unntak av Metallica). 🤯😱 Orker ikke! Hører bare bråk og ingen rytme. 

Techno, trance o.l. Too far out for meg, for å si det sånn. Stressende musikk. 

Anonymkode: d685b...834

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 22.26):

Hvilken type musikk misliker dere? Artist/band, låter, musikksjanger, osv. 

Artister som jeg ikke "klarer" er: 
- Billie Ellish. 
- Sigrid. 
- Astrid S.

En av de verste sangene er "Bohemian Rhapsody". Den skjærer i ørene hver gang jeg hører den eller bare tenker på den. Skjønner ikke hvorfor den fortsatt er populær.

Musikksjangre som jeg synes er kjedelige, intetsigende og uoriginale: 
- Jazz. 
- Blues. 
- Soul. 
- Opera. 
- Pop (det er utrolig mye masseprodusert i denne sjangeren. selv om det faktisk finnes noen gode og spennende sanger her).  
- Kristne salmer. 

Jeg er egentlig ganske allsidig når det kommer til musikk og prøver å høre på litt forskjellig, men det er jo likevel visse sanger som er mer spennende og energiske enn andre sanger. Synes rock, country og heavy metal er veldig digg, og det samme er mye innen hiphop også. Techno og trance var jeg veldig glad i da jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen, mens på videregående var det EDM som var greia. Techno, trance og EDM er helt greit nå i voksen alder, men merker jo at det er musikk som ikke gir så mye personlig tilbake. 

Er forresten 25 år :)

Anonymkode: 944de...c5a

Haha! Jeg hater alt du liker og motsatt. Det eneste vi er enige i er at bohemian rhapsody er grusom.

Anonymkode: a0d44...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazz er stress å høre på, høres bare rotete ut.
- John Mayer
- Daft Punk 
- Kanye West

 

Anonymkode: d2242...9ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...